AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #1 Skrevet 21. august 2025 I dag opplevde jeg at jenteungen tok en brødskive og der satt en veps på brødskiva, og jeg presterer å si veldig høyt «ikke spis» virket veldig stresset. De ansatte fikk det med seg. Er redd jeg så veldig dum og ut nærmest skremte jenta mi. Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 27b49...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #2 Skrevet 21. august 2025 Bare å melde seg selv til barnevernet. Før de gjør det. Anonymkode: c30c0...e66 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #3 Skrevet 21. august 2025 Hva du skal gjøre? Slappe helt av. Anonymkode: 8f7fe...1c4 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #4 Skrevet 21. august 2025 Du kommer til å bli fordømt og utstøtt for dette, og må leve som en paria på randen av samfunnet. Alene, hatet og dømt til evig avsky. ...eller så driter alle andre i denne fillesaken 😉 Anonymkode: 38d70...9ee 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #5 Skrevet 21. august 2025 Det du skal gjøre er å reflektere over hvorfor du reagerer som du gjør (altså i etterkant ved å i det hele tatt tenke mer på dette). Ellers kan det hende jentungen blir like stort persilleblad som deg. Anonymkode: e790a...61d 3
bolla92 Skrevet 21. august 2025 #6 Skrevet 21. august 2025 Syns du hadde god grunn til å reagere jeg, vepsestikk i munn/svelg kan jo være farlig! 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #7 Skrevet 21. august 2025 Tror ikke noen tenker over det. Noen er redd vepsen, andre er redd slanger, edderkopper eller what ever. Ta et dypt pust og slapp helt av. Anonymkode: bbf78...481 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #8 Skrevet 21. august 2025 Hvorfor er du redd du så dum ut? Hvilke alternativ har du for videre handling? Anonymkode: 56d80...1d9
Mezzosoprena Skrevet 21. august 2025 #9 Skrevet 21. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag opplevde jeg at jenteungen tok en brødskive og der satt en veps på brødskiva, og jeg presterer å si veldig høyt «ikke spis» virket veldig stresset. De ansatte fikk det med seg. Er redd jeg så veldig dum og ut nærmest skremte jenta mi. Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 27b49...a3b Du tuller nå? Du er redd for hvordan du blir oppfattet fordi du hindret datteren din å spise en veps - noe som er potensielt dødelig?!?! 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #10 Skrevet 21. august 2025 Det var jo veldig bra at du så vepsen og reagerte. Jeg jobber i barnehage, og hvis jeg i det hele tatt hadde lagt merke til situasjonen og tenkt noe videre over den, så hadde jeg tenkt at det var en eller annen god grunn til at du reagerte som du gjorde. Jeg hadde også ropt ikke spis eller noe sånt, og blitt synlig stressa, hvis barnet ditt var inne i barnehagen og mitt ansvar og det var jeg som så den vepsen. Anonymkode: b6c93...cee 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #11 Skrevet 21. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det du skal gjøre er å reflektere over hvorfor du reagerer som du gjør (altså i etterkant ved å i det hele tatt tenke mer på dette). Ellers kan det hende jentungen blir like stort persilleblad som deg. Anonymkode: e790a...61d Så slem du er da. Anonymkode: c342b...d27 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #12 Skrevet 21. august 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I dag opplevde jeg at jenteungen tok en brødskive og der satt en veps på brødskiva, og jeg presterer å si veldig høyt «ikke spis» virket veldig stresset. De ansatte fikk det med seg. Er redd jeg så veldig dum og ut nærmest skremte jenta mi. Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 27b49...a3b Stjerneglimt? Anonymkode: 8e4c8...9f0
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #13 Skrevet 21. august 2025 Bare Hææææ?!? Anonymkode: dcbfb...778
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #14 Skrevet 21. august 2025 Jeg synes det er nå i dette innlegget du virker hysterisk - ikke i situasjonen med veps på brødskiva . Bare slapp av du. Hvilken forelder reagerer vel ikke raskt og kraftig om ungen er i ferd med å putte et stikkende insekt i kjeften? Anonymkode: 931db...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2025 #15 Skrevet 21. august 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I dag opplevde jeg at jenteungen tok en brødskive og der satt en veps på brødskiva, og jeg presterer å si veldig høyt «ikke spis» virket veldig stresset. De ansatte fikk det med seg. Er redd jeg så veldig dum og ut nærmest skremte jenta mi. Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 27b49...a3b Du gjør det alle voksne gjør etter at de har gjort noe de i ettertid ser at ikke var optimalt. Du går gjennom egen adferd. Du analyserer hva som gikk galt, hvorfor det gikk galt, hva som gikk greit, hvorfor det gikk greit, og hva som kan gjøres for å forbedre egen reaksjon til neste gang. Ikke abstrakt og poengløst type «dette gikk ikke så bra» men konkret og konstruktivt type «min respons på det jeg opplever som fare er overdreven og irrasjonell. Dette er fordi x og y og z. Jeg ønsker å neste gang respondere roligere, raskere (eller hva du nå enn ønsker av konkret endring) og det skal jeg oppnå ved å følge denne konkrete og tidfestede fremdriftsplanen for endring». Uten at vi voksne går gjennom egne handlinger på semi-daglig basis og evaluerer og endrer så stagnerer vi. Og det, ts, er det verset som kan skje deg her i livet. Stagnasjon. At du modellerer egenutvikling for barnet er også sunt. Man er ikke ferdig oppdratt når man er 18. Man er bare sånn rent grunnleggende opplært. Fremfor en 18-åring står 70-90 år med kontinuerlig egenoppdragelse. Anonymkode: baa7b...f30
veronica<3 Skrevet 22. august 2025 #16 Skrevet 22. august 2025 Tråden er ryddet for avsporing. veronica<3, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå