AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:56 #1 Skrevet onsdag kl 13:56 Vil du dele din gode oppskrift? Jeg synes iskaffe er så godt, men hva trenger jeg for å lage det selv? Jeg liker ikke vanlig, svart kaffe, så funker ikke med bare isbiter liksom😄 Anonymkode: f62ea...a07 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:06 #2 Skrevet onsdag kl 14:06 1 shot espresso, som jeg kjøler ned med isbiter. Hell oppi melk. Enkelt og greit. Og så kan man smake til med søtning eller smakssatt sirup, hvis man vil 🙂 Anonymkode: 39466...435
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:07 #3 Skrevet onsdag kl 14:07 Koke sterk kaffe av god kvalitet. Ha mange isbiter klar, og kjøle ned kaffen fort, så den ikke blir sur. Masse sukker, og melk hvis du liker det. Anonymkode: 1a433...ad7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:45 #4 Skrevet torsdag kl 20:45 Jeg pleier å lage sterk espresso som jeg fryser ned i isbitformer. Putter deretter et par-tre kaffeisbiter i iskald melk, gjerne den laktosereduserte vaniljemelken fra Tine, for da smaker det ganske søtt uten tilsatt sukker:) Hender jeg kaldskummer noe av melken litt i melkeskummeren min også. Anonymkode: 80990...602 1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:52 #5 Skrevet torsdag kl 20:52 En shot espresso (har kaffemaskin, men kan omså lage en sterk shot med pulverkaffe), blander ut en teskje Sukrin sirup med caramelsmak oppi, heller i et glass med isbiter, fyller på med mandelmelk. Hvis jeg vil ha mer fylde erstatter jeg litt av mandelmelka med Tine Melk med vaniljesmak. Enkelt og relativt lavt kaloriinnhold. Anonymkode: d31ae...ca9 1
Vestlig Skrevet i går, 08:19 #6 Skrevet i går, 08:19 En espressoshot helles over is, har i litt sukkerlake, og litt H-melk. Rister det i en cocktailshaker. Har innimellom litt kanel oppi i tillegg. Hell i glass som er fylt med isbiter, topp evt med mer melk.
AnonymBruker Skrevet i går, 08:26 #7 Skrevet i går, 08:26 Jeg tar en stor kopp, 6 dl. Og bruker pulverkaffe og 2 ts Oboy, blander det med litt kokende vann, så melk, så isbiter. Synes selv denne blir veldig god. Anonymkode: c29bc...e5a
AnonymBruker Skrevet i går, 08:32 #8 Skrevet i går, 08:32 Jeg lager cold brew. Har nesten alltid en flaske i kjøleskapet om sommeren. Drikker med is og en skvett melk og eller sukker hvis jeg føler for det. Anonymkode: cbaf1...568 1
Brunhilde Skrevet i går, 11:28 #9 Skrevet i går, 11:28 (endret) Jeg lager gresk frappe. 2-3 ts espresso pulver og 3 ss vann+sukker etter smak piskes til tykt skum. Fyll på med isbiter, vann og litt melk. Rør godt og drikk. Endret i går, 11:29 av Brunhilde Postet før innlegg var ferdig
Lafamiglia Skrevet i går, 18:33 #10 Skrevet i går, 18:33 Brunhilde skrev (7 timer siden): Jeg lager gresk frappe. 2-3 ts espresso pulver og 3 ss vann+sukker etter smak piskes til tykt skum. Fyll på med isbiter, vann og litt melk. Rør godt og drikk. Jeg lager det nesten likedan: Pulverkaffe utrørt i vann ristes sammen med vaniljeis i et glass med lokk. 1
Frøkenfryden Skrevet i går, 18:44 #11 Skrevet i går, 18:44 Espresso laget i mokkakanne tømmes over i et glass med isbiter og tine vaniljemelk eller lettmelk. 2
Rumle Skrevet i går, 21:17 #12 Skrevet i går, 21:17 Lafamiglia skrev (2 timer siden): Jeg lager det nesten likedan: Pulverkaffe utrørt i vann ristes sammen med vaniljeis i et glass med lokk. Hvilken vaniljeis synes du fungerer best?
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden Sterk kaffe, enten pulver eller vanlig + Tine Mørk sjokolademelk uten tilsatt sukker. Evt bare kaffe og ekstra lett melk (og selvsagt isbiter). Anonymkode: 49f40...eae
Kvist Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden Kaldbrygget kaffe er det jeg stort sett lager. Har alltid minst en flaske i kjøleskapet. Bruker vanlig filtermalt kaffe, blander med kaldt vann (samme forhold som til traktekaffe omtrent) og lar det stå på benken i romtemperatur 12-18 timer. Filtrerer det gjennom et metallfilter (Bodum pour over) og heller på flaske. Aldri opplevd at det har blitt dårlig i kjøleskapet, men her drikkes det stort sett opp innen 4-5 dager. Men har drukket kaffen etter over to uker i kjøleskapet også. Fyller et glass opp 2/3 med kaffe og putter oppi et par isbiter, har evt i en liten dæsj med kaffesirup og topper med melk. Er også godt med kaldbrygget kaffe, isbiter, tonic og sitronskive. Særlig når det er skikkelig varmt ute. 1
Lafamiglia Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden Rumle skrev (13 timer siden): Hvilken vaniljeis synes du fungerer best? Bruker vanligvis Royal fra Diplom-Is. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå