Gå til innhold

Hodepine små barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk for svar. Hen ble bedre etter 2.5 timer. Kom opp å satt i sofaen. Etter en stund sier hen plutselig at det kom ett sterkt lys i ene øyet. 

Anonymkode: 9822f...ed5

Hadde kontaktet lege.

Dette kan være tegn på migrene, epilepsi [min sier det ser stjerner under anfall], eller noe annet

Anonymkode: 7ed15...5ed

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det bør uansett alltid utredes i første omgang. 

Anonymkode: b6c6d...e77

Det er jeg selvsagt helt enig i! Datteren min fikk diagnosen barnemigrene da hun var 6, burde presisert det i innlegget mitt. ❤️

Anonymkode: 1d817...320

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Takk for svar. Hen ble bedre etter 2.5 timer. Kom opp å satt i sofaen. Etter en stund sier hen plutselig at det kom ett sterkt lys i ene øyet. 

hvis du laster ned hodepinedagbok elelr braintwin kan du legge inn symptomer, eller du kan skrive det ned på et papir for den del.. Når og hvordan startet det, hva skjedde ref oppkast, søvn, lysømfitnlig, aura (som du beskriver) lydømfiltlig osv og hvor lenge varte det og hvilken intensistet hadde det, var han i stand til å leke, lå bare uten å kunne leke osv.. 

Det kan være mange andre ting enn migrene, men ved å dokumentere har du i allefall en oversikt og et utgangspunkt for utredning. 

Samt sjekk ut hodepine norge på nett, facebook - de kan veilede deg også inn mot fastlege osv. 

Anonymkode: 14537...e34

• Liker 1
Skrevet

Hodepine kan være så mye! Alt fra naturlig infeksjon, synsforstyrrelser, migrene osv. viktig å få en sjekk, og gjerne mr/ct av hodet for å være sikker

Anonymkode: bd46e...b2a

Skrevet

Be om. EEG 

Anonymkode: bf12b...f67

Skrevet

Det kan jo være så mangt, men hvis det fortsetter, bør du gå til legen igjen. Noter deg i hvilke situasjoner det skjer og hvor lenge det varer, inkl oppkast. Det er jo veldig sjelden noe alvorlig. Men hos barnet mitt var det faktisk symptomer på hjernesvulst. Oppkast og slitenhet og noe hodepine kom mest om morgenen, og noen ganger sent på kvelden, dvs etter å ha ligget flatt en stund. Da øker trykket i hjernen, og det oppstod trykksymptomer utløst av svulsten. Han kunne være i helt ok form andre tider i døgnet. Nå er dette veldig, veldig sjelden, men om hodepinen vedvarer, med oppkast og oppstår særlig om morgenen, hører det vel med å tenke tanken. 

Anonymkode: 758aa...bfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar ❤️.men med bare to episoder blir det vanskelig å fastsi migrene?

Stemmer. Lege snakker med foresatte for å avdekke hyppighet, varighet og symptomer. Kontakt fastlegen for hva dere bør gjøre, og evt henvisning videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan jo være så mangt, men hvis det fortsetter, bør du gå til legen igjen. Noter deg i hvilke situasjoner det skjer og hvor lenge det varer, inkl oppkast. Det er jo veldig sjelden noe alvorlig. Men hos barnet mitt var det faktisk symptomer på hjernesvulst. Oppkast og slitenhet og noe hodepine kom mest om morgenen, og noen ganger sent på kvelden, dvs etter å ha ligget flatt en stund. Da øker trykket i hjernen, og det oppstod trykksymptomer utløst av svulsten. Han kunne være i helt ok form andre tider i døgnet. Nå er dette veldig, veldig sjelden, men om hodepinen vedvarer, med oppkast og oppstår særlig om morgenen, hører det vel med å tenke tanken. 

Anonymkode: 758aa...bfa

Samme med mitt barn, dvs det var bare om morgenen han hadde hodepine, så vondt at han kastet opp. Etter et par timer med søvn var han i fin form igjen. Vi trodde det var barnemigrene, men ble heldigvis henvist til MR som viste svulst.

Skrevet

Har du fått time hos legen ts?

Anonymkode: 8eb6a...034

Skrevet

Bestill time hos nevrolog. Er dere i nærheten av Oslo, anbefaler jeg Oslo barne- og lungelege senter. 

Skrevet

I tillegg til gode råd over her, kan det lurt å få sjekket synet grundig. Be om henvisning til øyelege.

Anonymkode: dead4...cfe

Skrevet
Stor pike skrev (1 time siden):

Bestill time hos nevrolog. Er dere i nærheten av Oslo, anbefaler jeg Oslo barne- og lungelege senter. 

Har sendt melding til fastlegen. Takk for svar 

Skrevet

Takk for alle svar. Har sendt melding til fastlegen. Blir litt små nervøs av alle svarene her. Virker mer alvorlig enn jeg tenkte 😞

• Hjerte 2
Skrevet

Kan barnet ha slått hodet i barnehagen? Hjernerystelse? 

Anonymkode: 7cb28...dba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...