AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #21 Skrevet 20. august 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk for svar. Hen ble bedre etter 2.5 timer. Kom opp å satt i sofaen. Etter en stund sier hen plutselig at det kom ett sterkt lys i ene øyet. Anonymkode: 9822f...ed5 Hadde kontaktet lege. Dette kan være tegn på migrene, epilepsi [min sier det ser stjerner under anfall], eller noe annet Anonymkode: 7ed15...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #22 Skrevet 20. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det bør uansett alltid utredes i første omgang. Anonymkode: b6c6d...e77 Det er jeg selvsagt helt enig i! Datteren min fikk diagnosen barnemigrene da hun var 6, burde presisert det i innlegget mitt. ❤️ Anonymkode: 1d817...320
AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #23 Skrevet 20. august 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk for svar. Hen ble bedre etter 2.5 timer. Kom opp å satt i sofaen. Etter en stund sier hen plutselig at det kom ett sterkt lys i ene øyet. Anonymkode: 9822f...ed5 hvis du laster ned hodepinedagbok elelr braintwin kan du legge inn symptomer, eller du kan skrive det ned på et papir for den del.. Når og hvordan startet det, hva skjedde ref oppkast, søvn, lysømfitnlig, aura (som du beskriver) lydømfiltlig osv og hvor lenge varte det og hvilken intensistet hadde det, var han i stand til å leke, lå bare uten å kunne leke osv.. Det kan være mange andre ting enn migrene, men ved å dokumentere har du i allefall en oversikt og et utgangspunkt for utredning. Samt sjekk ut hodepine norge på nett, facebook - de kan veilede deg også inn mot fastlege osv. Anonymkode: 14537...e34 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #24 Skrevet 20. august 2025 Hodepine kan være så mye! Alt fra naturlig infeksjon, synsforstyrrelser, migrene osv. viktig å få en sjekk, og gjerne mr/ct av hodet for å være sikker Anonymkode: bd46e...b2a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #26 Skrevet 20. august 2025 Det kan jo være så mangt, men hvis det fortsetter, bør du gå til legen igjen. Noter deg i hvilke situasjoner det skjer og hvor lenge det varer, inkl oppkast. Det er jo veldig sjelden noe alvorlig. Men hos barnet mitt var det faktisk symptomer på hjernesvulst. Oppkast og slitenhet og noe hodepine kom mest om morgenen, og noen ganger sent på kvelden, dvs etter å ha ligget flatt en stund. Da øker trykket i hjernen, og det oppstod trykksymptomer utløst av svulsten. Han kunne være i helt ok form andre tider i døgnet. Nå er dette veldig, veldig sjelden, men om hodepinen vedvarer, med oppkast og oppstår særlig om morgenen, hører det vel med å tenke tanken. Anonymkode: 758aa...bfa
Gammelsmurfen Skrevet 20. august 2025 #27 Skrevet 20. august 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svar ❤️.men med bare to episoder blir det vanskelig å fastsi migrene? Anonymkode: 9822f...ed5 Stemmer. Lege snakker med foresatte for å avdekke hyppighet, varighet og symptomer. Kontakt fastlegen for hva dere bør gjøre, og evt henvisning videre.
Fotballmamma Skrevet 20. august 2025 #28 Skrevet 20. august 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan jo være så mangt, men hvis det fortsetter, bør du gå til legen igjen. Noter deg i hvilke situasjoner det skjer og hvor lenge det varer, inkl oppkast. Det er jo veldig sjelden noe alvorlig. Men hos barnet mitt var det faktisk symptomer på hjernesvulst. Oppkast og slitenhet og noe hodepine kom mest om morgenen, og noen ganger sent på kvelden, dvs etter å ha ligget flatt en stund. Da øker trykket i hjernen, og det oppstod trykksymptomer utløst av svulsten. Han kunne være i helt ok form andre tider i døgnet. Nå er dette veldig, veldig sjelden, men om hodepinen vedvarer, med oppkast og oppstår særlig om morgenen, hører det vel med å tenke tanken. Anonymkode: 758aa...bfa Samme med mitt barn, dvs det var bare om morgenen han hadde hodepine, så vondt at han kastet opp. Etter et par timer med søvn var han i fin form igjen. Vi trodde det var barnemigrene, men ble heldigvis henvist til MR som viste svulst.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #29 Skrevet 20. august 2025 Har du fått time hos legen ts? Anonymkode: 8eb6a...034
Stor pike Skrevet 20. august 2025 #30 Skrevet 20. august 2025 Bestill time hos nevrolog. Er dere i nærheten av Oslo, anbefaler jeg Oslo barne- og lungelege senter.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #31 Skrevet 20. august 2025 I tillegg til gode råd over her, kan det lurt å få sjekket synet grundig. Be om henvisning til øyelege. Anonymkode: dead4...cfe
AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #32 Skrevet 20. august 2025 Stor pike skrev (1 time siden): Bestill time hos nevrolog. Er dere i nærheten av Oslo, anbefaler jeg Oslo barne- og lungelege senter. Har sendt melding til fastlegen. Takk for svar Anonymkode: 9822f...ed5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #33 Skrevet 20. august 2025 Takk for alle svar. Har sendt melding til fastlegen. Blir litt små nervøs av alle svarene her. Virker mer alvorlig enn jeg tenkte 😞 Anonymkode: 9822f...ed5 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2025 #34 Skrevet 20. august 2025 Kan barnet ha slått hodet i barnehagen? Hjernerystelse? Anonymkode: 7cb28...dba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå