Gå til innhold

Fastfood og sylteagurk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

All norsk sylteagurk jeg har prøvd er så søte, skulle gjerne funnet noen som er mer som på McDonald's og Burger king, de opplever jeg som mer syrlige og mer smak av dill. 

Noen tips til sylteagurk som ikke er så søte som de vanlige norske merkene? 

Anonymkode: 5074c...208

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lag selv. 

Anonymkode: 6fe31...6ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd de fra Øst-Europa? Rema har iallfall.

Anonymkode: b243f...cb5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Se etter «Cornichons» som er en type sylteagurker normalt er uten tilsatt sukker. De er rådyre på Meny, mens internasjonale butikker, og da særlig østeuropeiske butikker, har dem mye billigere. De har i hvert fall én type av dem på Rema også, da sammen med østeuropeiske varer. 

(Det betyr bare «små agurker», men de er altså normalt uten sukker.)

Endret av Daisy-love
La til.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helios sylteagurker er som cornichons, dvs hele, og ikke så søte som norske, og med masse dill. Vi bruker bare disse.

Anonymkode: 5afc8...cf5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

REMA 1000 har sylteagurk som ikke er søt. 

Anonymkode: f1631...6c9

AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (På 19.8.2025 den 17.57):

Se etter «Cornichons» som er en type sylteagurker normalt er uten tilsatt sukker. De er rådyre på Meny, mens internasjonale butikker, og da særlig østeuropeiske butikker, har dem mye billigere. De har i hvert fall én type av dem på Rema også, da sammen med østeuropeiske varer. 

(Det betyr bare «små agurker», men de er altså normalt uten sukker.)

Coop har også fått cornichons. :) Husker ikke nøyaktig pris, men langt billigere enn på Meny - gode var de også!

Anonymkode: fc278...70d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Coop har også fått cornichons. :) Husker ikke nøyaktig pris, men langt billigere enn på Meny - gode var de også!

Anonymkode: fc278...70d

Så bra! 😀 De på Meny er så dyre at jeg aldri har kjøpt dem, og de på Rema har tilsatt andre ting, så jeg har kun kjøpt på østeuropeisk butikk, men vanskelig å finne uten tilsetninger av f.eks løk og/eller dill. Jeg takler ikke dill 🤪 Er de på Coop med dill? 🙏🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...