Gå til innhold

Helgetur før jul, hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ta en helgetur før jul, fredag ( evt torsdag kveld)- søndag. Mannen vil til Budapest eller Dublin. Jeg biller aller helst et sted vi slipper mellomlanding, men da blir det veldig begrenset (flyr fra Stavanger).

Hvor ville dere dratt?

Anonymkode: fbc8a...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal til London som vi har som fast førjulstur. Shopping i Regent Street og Oxford Street. Vi skal rundt på de faste markedene, og vi har kjøpt billetter til julekonsert :)  

Skrevet

Edinburgh. Dere kommer dit på 3 timer med mellomlanding i Oslo (Norwegian)

hvis ikke ville jeg gått for København. Beste julebyen 😊

Anonymkode: 57de5...ea8

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker meg veldig godt i Tyske byer før jul, de kan virkelig dette med stemning. Nurnberg, Køln, Dusseldorf.... Strasbourg i Frankrike. Støtter Edinburgh og Manchester i UK. Brugge eller Brussel (eller begge - er bare en kort togtur). Østeuropa har mye bra, særlig Praha. 

Anonymkode: 1f36d...604

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 23.19):

Vi skal ta en helgetur før jul, fredag ( evt torsdag kveld)- søndag. Mannen vil til Budapest eller Dublin. Jeg biller aller helst et sted vi slipper mellomlanding, men da blir det veldig begrenset (flyr fra Stavanger).

Hvor ville dere dratt?

Budapest, Gdansk eller London

Skrevet

Berlin eller praha!

Anonymkode: b554a...1b1

• Liker 1
Skrevet

Vi drar til London før jul. Show og publiv og julegavehandel. 

Andre byer kan jeg besøke resten av året, når det er vår eller mildt og fint å rusle på oppdagelsesferd. Når det er surt og kaldt i desember, er det godt og varmt inne på en pub i London med fyr i peisen og flotte, tradisjonelle juledekorasjoner. Jeg gleder meg helt vilt!!!

Anonymkode: 89678...6f9

• Hjerte 1
  • 5 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 23.19):

Hvor ville dere dratt?

Skal dere reise før jul så bør dere jo få med dere et av de store julemarkedene i Europa 😃Vanvittig bra stemning!

Wien ska visst ha et svært og flott et som jeg har på egen Bucketlist.

Ellers er julemarked noe tyskerene er gode på 😃

Skrevet

Ca hvor mye regner dere pr pers på en slik tur? Vet man kan bruke mye eller lite men hva ca bør man minimum spare opp først? Hilsen lite reisevant ..  

Anonymkode: e4d08...7f3

Skrevet
test1e skrev (På 19.8.2025 den 20.39):

Vi skal til London som vi har som fast førjulstur. Shopping i Regent Street og Oxford Street. Vi skal rundt på de faste markedene, og vi har kjøpt billetter til julekonsert :)  

Hvilken julekonsert? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ca hvor mye regner dere pr pers på en slik tur? Vet man kan bruke mye eller lite men hva ca bør man minimum spare opp først? Hilsen lite reisevant ..  

Anonymkode: e4d08...7f3

I sentraleuropa i fjor var det ; ca 6000 på fly, ca 3000 natt/hotell, ca 2000 mat/dag. Så ca 20 000 på en helg, før shopping, transport og aktiviteter. Så mulig 30 - 40 000 for fire netter. 

• Nyttig 1
Skrevet
Kvalitet skrev (7 timer siden):

Hvilken julekonsert? 

Vi har fått kapret oss billetter til en av julekonsertene i Royal Albert Hall - Sånn hyggelig førjulsgreie

Skrevet

Av de to ville jeg deifinitivt valgt Budapest, for jeg synes Dublin er kjedelig. Mine favoritter ellers er Wien, Madrid, Firenze, Roma, Budapest, Praha og Edinburgh. København er også fin nærme jul med julemarked i tivoli. 

Anonymkode: 99935...ddc

Skrevet
test1e skrev (På 19.8.2025 den 20.39):

London er overraskende lite julete. Mange andre byer byr å mer jul.

Anonymkode: 1d002...947

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

London er overraskende lite julete. Mange andre byer byr å mer jul.

Oj, kanskje ute i forstedene? London sentrum begynner jo å bli julete allerede nå 😄 De store varehusene har allerede julebutikk, og i begynnelsen av november kommer julegatene. Det kommer egne julebusser for å se på julelysene, men like greit og billigere å ta en vanlig buss.

shutterstock_521569702-1.jpg

Anonymkode: 6354a...b53

Skrevet

Kan varmt anbefale Praha, men har også reist til København og London for å nevne noen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oj, kanskje ute i forstedene? London sentrum begynner jo å bli julete allerede nå 😄 De store varehusene har allerede julebutikk, og i begynnelsen av november kommer julegatene. Det kommer egne julebusser for å se på julelysene, men like greit og billigere å ta en vanlig buss.

shutterstock_521569702-1.jpg

Var der forrige jul. Hovedgatene du viser til her er den eneste pynten omtrent i hele byen. 
London er flott. Men er langt ned på listen over å tilby jul.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I sentraleuropa i fjor var det ; ca 6000 på fly, ca 3000 natt/hotell, ca 2000 mat/dag. Så ca 20 000 på en helg, før shopping, transport og aktiviteter. Så mulig 30 - 40 000 for fire netter. 

Djeeeezzzz, hvilke turer er det du reiser på? 👀

Jeg er selv ganske bereist i Europa og sparer ikke på krona når jeg reiser.. og ville brukt langt under halvparten av det du skisserer om jeg prøver hardt å bruke penger..

Tror kanskje du bør lære deg  å finne bedre priser både på fly og hotell, og ikke spise russisk kaviar til alle måltid 🤷🏻‍♂️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Var der forrige jul. Hovedgatene du viser til her er den eneste pynten omtrent i hele byen. 
London er flott. Men er langt ned på listen over å tilby jul.

Kanskje hvis du regner veldig mange gater som hovedgater. Veldig mye fint, Regent street, Oxford street, Carnaby street, the strand, mange mindre sidegater også med mye julepynt. Når det gjelder julegater synes jeg London er blant de beste i verden. Men klart mye fint andre steder også, julemarked er det andre byer som er bedre på. 

Min favorittjulepynt i London er kanskje Covent garden

covent-garden-christmas-lights-decoratio

Skrevet
Mandalorianxx skrev (9 minutter siden):

Djeeeezzzz, hvilke turer er det du reiser på? 👀

Jeg er selv ganske bereist i Europa og sparer ikke på krona når jeg reiser.. og ville brukt langt under halvparten av det du skisserer om jeg prøver hardt å bruke penger..

Tror kanskje du bør lære deg  å finne bedre priser både på fly og hotell, og ikke spise russisk kaviar til alle måltid 🤷🏻‍♂️

Enig, jeg har vært en del i Tyskland, Østerrike, Frankrike osv på juletur, og hra kanskje brukt 2000 på fly, noen ganger billigere på salg, hoteller 1500-2000 natten avhengig av hvor tidlig jeg planlegger. Kanskje 10 000 på en helg inkludert julegaveshopping da. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...