Gå til innhold

Nerve smerter rygg og begge bein

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte i det ene låret får over en mnde siden og flyttet seg til ryggen får noen uker siden. Fikk ny hund får nesten 3 mnder siden og fikk også da stort utslett etter flått og behandling mot borrelia. Jeg vet ikke om flåtten har sammenheng eller om det kan være hunden som drar litt. Men virker til smertene bare blir værre. Jeg ringte legen etter noen uker med smerter i låret får og høre om det kunne være etter borrelia siden jeg ikke fikk ferdig kuren men de sa nei og ville at jeg skulle til fysioterapi men jeg er ganske fattig så gikk ikke. Nå kan jeg jo ikke gjøre noe der uansett. Synes det er litt ubehagelig og ringe legen etter de sendte meg til fysioterapi uten og se på det engang spesielt siden jeg er overvektig følte jeg det var mest derfor. 

Anonymkode: 5f983...bd0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan få helt sinnsyke nervesmerter etter borrelia, snakk med lege igjen!

Anonymkode: f5c21...430

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok du ikke ferdig kuren? 

En time hos fysioterapeut koster ikke noe mer enn en time hos legen. 

Hva mener du med at du ikke kan gjøre noe hos en fysioterapeut nå? 

Anonymkode: a371d...9a8

AnonymBruker
Skrevet

Har du frikort så kan du sette deg på venteliste hos en fysioterapeut som har avtale med Helfo. Jeg fikk estimert ventetid fra 3 mnd til 6. 

Anonymkode: 6cd40...230

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tok du ikke ferdig kuren? 

En time hos fysioterapeut koster ikke noe mer enn en time hos legen. 

Hva mener du med at du ikke kan gjøre noe hos en fysioterapeut nå? 

Trodde det var svindyrt😂 nei jeg kan jo så vidt bevege meg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Mener du at du har lammelser? Hvis du har blitt dårligere må du jo kontakte legen på nytt.

Anonymkode: 6aaec...f0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du frikort så kan du sette deg på venteliste hos en fysioterapeut som har avtale med Helfo. Jeg fikk estimert ventetid fra 3 mnd til 6. 

Anonymkode: 6cd40...230

Jeg fikk time ganske kjapt her jeg bor, tok bare et par uker.

Anonymkode: 6aaec...f0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 18.17):

Men fysioterapi skal jo hjelpe deg slik at du kan bevege deg igjen, det er jo hele poenget med å gå til en fysioterapeut 
Så lenge du kommer deg inn på kontoret til fysioterapeuten, så kan de nok gjøre MYE mer enn hva fastlegen kan. 
Fysioterapi er jo ikke bare trening eller øvelser, det er blant annet massasje, trykkbølgebehandling, akupunktur, manipulasjon, smertelinding, ultralyd, Tens behandling, og fysioterapeuten kan henvise videre til bildediagnostisering eller andre spesialister ved behov. 

Fastlegen din prøver be deg kontakte en spesialist på nettopp dine typer smerter, og da skjønner jeg ikke hvorfor du skal blånekte undersøkelse av en spesialist, men insistere på undersøkelse av en allmennlege? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...