AnonymBruker Skrevet 16. august #1 Skrevet 16. august Hei! Jeg er en kvinne og jeg har fått herpes i underlivet. Dette er mitt første utbrudd og det er helt forferdelig vondt, jeg tørr jo ikke tisse. Noen som har noen tips til noe som kan lindre smertene? Jeg har fått medisin så forhåpentligvis går utbruddet over snart, men til det skjer trenger jeg virkelig noe lindrende😅 Takk for svar på forhånd😊 Anonymkode: 8ee13...314 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #2 Skrevet 16. august Valtrex, smertestillende og løse bomullstruser. God bedring! Anonymkode: 44ced...c92 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #3 Skrevet 16. august Tiss i dusjen, slik vi gjør etter fødsler. Anonymkode: c284b...7bc 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #4 Skrevet 16. august Tiss i dusjen eller badekaret, føler med deg og god bedring ❤️❤️ Anonymkode: 65c9a...112 1 1
Majer Skrevet 16. august #5 Skrevet 16. august (endret) Valtrex er bra for hjernen. Herpes tar mange liv hvert eneste år https://www.news-medical.net/news/20250302/Scientists-uncover-how-herpes-virus-fuels-Alzheimere28099s-disease.aspx Endret 16. august av Majer Rettelse
AnonymBruker Skrevet 16. august #6 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tiss i dusjen, slik vi gjør etter fødsler. Anonymkode: c284b...7bc Støtter denne! Hilsen hun som nesten ble innlagt pga bekkeninfeksjon pga herpes… Anonymkode: 5c1b9...cb1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #7 Skrevet 16. august Xylocain kanskje? Det er iallefall trygt å bruke i underlivet ifølge gynekolog. Anonymkode: 7c97d...702
AnonymBruker Skrevet 16. august #8 Skrevet 16. august Kjøp ren 100% tea tree oil og smør kun direkte på blemmene. Ikke misbruk det og les deg opp på bruken.. Takk meg senere 😅 Anonymkode: 9f30e...031
AnonymBruker Skrevet 16. august #9 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Valtrex, smertestillende og løse bomullstruser. God bedring! Anonymkode: 44ced...c92 Valtrex er vel på resept? Jeg fikk Zovirax, funker det like greit? Anonymkode: 8ee13...314
AnonymBruker Skrevet 16. august #10 Skrevet 16. august Majer skrev (4 minutter siden): Valtrex er bra for hjernen. Herpes tar mange liv hvert eneste år Fikk Zovirax og ikke Valtrex, var noe med at det var leverings vansker på Valtrex rundt i landet Anonymkode: 8ee13...314
AnonymBruker Skrevet 16. august #11 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Valtrex er vel på resept? Jeg fikk Zovirax, funker det like greit? Anonymkode: 8ee13...314 Zovirax fungerer også. Om du får hyppige utbrudd, kan du søke om å få det på blå resept. Jeg må ta en valtrex så fort jeg har hatt sex, dersom det er lenge siden sist. Jeg får dessverre veldig lett utbrudd, mest sannsynlig fordi jeg allerede har en kronisk autoimmun sykdom. Anonymkode: 5c1b9...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #12 Skrevet 16. august Jeg kjenner flere som sverger til denne oljen som reduserer og lindrer utbrudd. https://teleurt.no/produkt/helse-div-blandinger/herpes/herpes-olje-10-ml-roll-on Anonymkode: f21a8...740 1
Majer Skrevet 16. august #13 Skrevet 16. august Glemte å nevne Lysin. Ikke sikkert det var effekt, men liker å tro det
AnonymBruker Skrevet 16. august #14 Skrevet 16. august Jeg fikk urinveisinfeksjon og sopputbrudd samtidig med førstegangs herpesutbrudd. Det var som å tisse piggtråd, løsningen ble å tisse i dusjen/badekaret for å lindre til det ble bedre. Det tok 1-2 uker, og jeg gikk med løse pysjbukser uten noe undertøy. Har heldigvis *bankibordet* ikke hatt flere utbrudd siden, og om jeg har så har jeg ikke lagt merke til det. Lykke til, håper du får rask bedring ❤️ Anonymkode: 06678...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #15 Skrevet 16. august Smør med xylocain salve!!! Tar bort smertene. Skulle ønske jeg visste det ved førstegangsutbrudd😰 Anonymkode: ecba8...6c8
Purple_Pixiedust Skrevet 16. august #16 Skrevet 16. august Jeg brukte en tube med salve i. Ba ett eller annet. Det lindret. Det er 19 år siden og ingen flere utbrudd enn første gangen.
AnonymBruker Skrevet 16. august #17 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Valtrex er vel på resept? Jeg fikk Zovirax, funker det like greit? Anonymkode: 8ee13...314 Valtrex må du få på resept, denne må tas innen 5 dager etter du har fått utbrudd. Det er den mest effektive medisinen. Zovirax fungerer dessverre ikke like godt på meg. Jeg ville tatt meg en tur på legevakten slik at du får skikkelig hjelp Anonymkode: 666ab...10c
AnonymBruker Skrevet 16. august #18 Skrevet 16. august Jeg husker mitt første utbrudd, det var grusomt. Føler med deg! Hvis det er noen trøst: jeg hadde ett utbrudd til ikke så veldig lenge etterpå, det var bare ubehagelig og ikke i nærheten av å være så vondt. Nå er det 20 år siden det andre og siste utbruddet, og jeg har ikke hatt noe senere som jeg har merket. Anonymkode: 433ab...96b
AnonymBruker Skrevet 16. august #19 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Valtrex må du få på resept, denne må tas innen 5 dager etter du har fått utbrudd. Det er den mest effektive medisinen. Zovirax fungerer dessverre ikke like godt på meg. Jeg ville tatt meg en tur på legevakten slik at du får skikkelig hjelp Anonymkode: 666ab...10c Jeg var på legevakten, der skrev han ut resept på Zovirax pga leverings vansker med Valtrex. Sjekka etterpå lagerstatus på nettet for Valtrex. Stod det var kun på lager på 8 apoteker i hele Norge. Regner med det er derfor. Anonymkode: 8ee13...314 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #20 Skrevet 16. august L-lysin!!!!!! Og Valtrex/zovirax. Første utbruddet er alltid verst, har jeg hørt. Og prøv å ikke ta på øynene dine eller munnen. Jeg smittet meg selv med herpes fra munnen til øyet og var på vei til å få permanent redusert syn. Anonymkode: 059b3...644 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå