Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm... prøver å bestemme oss for et feriemål, men det er ikke så lett. Lurer på om det er noen som har vært i Egypt som kan fortelle litt om hvilken by/sted de bodde og evnt hvilke utflukter det er mulig å ta derfra. Er det feks langt til Kairo, til Sahara? Har lyst å dra på ørkesafari... Tenkte på Sharm el sheik (vet ikke hvorfor) men er åpne for andre forslag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi var i Hurghada i 2000. Derfra ble vi med på utflukt til både Kairo og Luxor. Var nokså langt til Kairo, men overkommelig. Det var også andre utflukter fra hotellet, men vi valgte de to byene.

Jeg synes det var et supert utgangspunkt å være i Hurghada, med strand og snorkling, for så å kunne reise til historiske steder innimellom. De var vel også mulighet for "ørkensafari" med firhjuling, så vidt jeg husker.

Gjest Gjest
Skrevet

Var på 14 dagers tur til Egypt for noen år siden. En uke på Nilcruise, en uke i Hurghada. Jeg synes Nilcruiset var fantastisk. VI reiste med Apollo og hadde en fantastisk dyktig guide, i tillegg til den egyptiske guiden som også var både kunnskapsrik og hyggelig. I Hurghada ble det mest strand og avslapning, men vi fikk med oss en tur til Kairo. I sharm el Sheik er du nok mer begrenset mht å dra andre steder, det blir i hvertfall lenger. Luxor er nok et must hvis man reiser til Egypt - hvis man er det minste historisk interessert

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan være lurt å spørre reiseselskapet dere skal reise med, de arrangerer mange utflukter vet du.

Jeg har vært i Sharm el sheik en uke.

Fra Sharm el sheik til Kairo er det ca 50 mil hver vei, men man kan jo ikke ha vært i Egypt uten å ha klatra på en pyramide ;) Fordi vi bare var der en uke tok vi en 24timers-tur, men kunne tatt en lenger utflukt.

Ørkensafari vet jeg ikke, for det var ikke vi på.

Sharm el sheik er et "dykkerparadis" med vakre tropiske fisker i alle regnbuens farger, og koraller på bunnen. Strendene er ikke spesielt fine, men helt greit.

Sharm el sheik er et skikkelig turiststed, veldig "syden". Men jeg reiser gjerne tilbake :)

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...