AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #21 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1. Jeg mener at det er fullt mulig å være venn med det motsatte kjønn, men jeg er biseksuell kvinne, og har flere kompiser enn venninner. Det handler mest om interesser, jeg er en gamer, trener og jobber innen IT. 2. Synes man skal være veldig forsiktig med å si at det er grunnen til at du sjeldent faller for noen. Du skriver minimalt til at det burde trekkes konklusjon og to streker under svaret her. At det kan være en av mange årsaker, absolutt - men tror også at mange menn unngår kvinner som henger med menn, av den grunn at de selv blir usikre. Jeg selv merker at kompiser trekker seg unna når de får dame, og når det blir slutt, kommer kompisen diltene tilbake. Hovedårsaken til det i mine kretser, er at kvinnen mener at vi kvinner som kan være venn med menn, vil prøve å stjele mannen fra kvinnen. Anonymkode: b3815...a28 Hovedårsaken til at gutter trekke seg unna damer, som har friendzonet dem, når de får seg dame, er fordi de føler seg skyldige, og det føles meningsløst å fortsette å henge rundt noen de likevel ikke får ligget med, så de prioriterer dama. De liker å forklare det med sjalu dame. Anonymkode: 666dd...439 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #22 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hovedårsaken til at gutter trekke seg unna damer, som har friendzonet dem, når de får seg dame, er fordi de føler seg skyldige, og det føles meningsløst å fortsette å henge rundt noen de likevel ikke får ligget med, så de prioriterer dama. De liker å forklare det med sjalu dame. Anonymkode: 666dd...439 Synes du det er fordelaktig å fremstille menn som helt uten ryggrad? Anonymkode: 75d12...387 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #23 Skrevet 15. august 2025 1. Jeg tror ikke det er et fasitsvar på dette. Noen kan ha venner av motsatt kjønn, mens andre kan ikke. 2. Jeg kjenner en mann som har en del kvinnelige venninner, og han har alltid hatt dame, og nå er han gift. Anonymkode: a18ef...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #24 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hovedårsaken til at gutter trekke seg unna damer, som har friendzonet dem, når de får seg dame, er fordi de føler seg skyldige, og det føles meningsløst å fortsette å henge rundt noen de likevel ikke får ligget med, så de prioriterer dama. De liker å forklare det med sjalu dame. Anonymkode: 666dd...439 Uenig med deg. I tilfellene jeg selv har opplevd kompiser blir borte når de får dame, er fordi dama på en måte tar over hele livet dems. Ikke får de lov til å game mer, må henge med hennes venninner og familie, ikke greit å stikke ut på byen lenger (selv om dama er invitert), ikke får han lov til å ha sine ting fremme i stuen lenge, alt må inn på "gutterommet", det vil si høyttalere, særpregen pynt og andre gjenstander som vinylplater osv. Hva som er vanlig i dine kretser skal jeg ikke uttale meg om. Anonymkode: b3815...a28
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #25 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hovedårsaken til at gutter trekke seg unna damer, som har friendzonet dem, når de får seg dame, er fordi de føler seg skyldige, og det føles meningsløst å fortsette å henge rundt noen de likevel ikke får ligget med, så de prioriterer dama. De liker å forklare det med sjalu dame. Anonymkode: 666dd...439 Hjelp. Håper dette er en spøk… 🙈 Ts Anonymkode: 882c6...4e5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #27 Skrevet 15. august 2025 Er ikke forelsket i hver eneste mann jeg prater med så forstår dette godt ja. Noen trenger såklart usunnt mye bekreftelse, men det er tydelig på oppførselen og man merker om det handler om det eller ikke. Og nei, menn er ikke forelsket i hver eneste dame de er venn med de heller. Noen er sånn at de er der for å håpe på sex, men det sier jo noe om personen også. Anonymkode: 784d2...69b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #28 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1. Hva mener dere om å ha venner av det motsatte kjønn? Tenker dere at det er så ukomplisert som jeg ønsker at det skal være? 2. Kan det at jeg blir så lett kompis være en årsak til at jeg så innmari sjelden faller for noen? Anonymkode: 882c6...4e5 1. jeg mener det er helt naturlig. Jeg mener også at voksne mennesker som ikke har venner av motsatt kjønn, ofte mangler en del sosialkompetanse. 2. Aner ikke. Anonymkode: a3db6...745 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #29 Skrevet 15. august 2025 Problemet for meg oppstår når han ikke forstår at «venninnen» prøver seg på han, selv om hun vet at han er i et forhold. Samboeren min har ei venninne som sa det rett ut, «jeg bryr meg ikke om at du har kjæreste.» At han fremdeles ivaretar et vennskap med henne, er nok til å få meg til å revurdere hele forholdet. Anonymkode: 063d9...538 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #30 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Problemet for meg oppstår når han ikke forstår at «venninnen» prøver seg på han, selv om hun vet at han er i et forhold. Samboeren min har ei venninne som sa det rett ut, «jeg bryr meg ikke om at du har kjæreste.» At han fremdeles ivaretar et vennskap med henne, er nok til å få meg til å revurdere hele forholdet. Anonymkode: 063d9...538 Føler sånn med deg, han er en gedigen fjott. Tror du han bare spiller uskyldig? Anonymkode: 784d2...69b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #31 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Problemet for meg oppstår når han ikke forstår at «venninnen» prøver seg på han, selv om hun vet at han er i et forhold. Samboeren min har ei venninne som sa det rett ut, «jeg bryr meg ikke om at du har kjæreste.» At han fremdeles ivaretar et vennskap med henne, er nok til å få meg til å revurdere hele forholdet. Anonymkode: 063d9...538 Jeg hadde ikke en gang "revurdert". Jeg hadde sagt "den er grei, da oppfatter jeg det slik at du ønsker noe mer med henne, og jeg takker for meg, det er slutt". Anonymkode: b3815...a28
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #32 Skrevet 15. august 2025 Kjæresten min var også litt sånn, hvor hun hadde en del mannlige venner hvor hun var overbevist om det ikke var noe mer enn vennskap. Men en etter en har jo prøvd seg på meldinger, alt fra venner hun har hatt i 20 år, til de hun har nyere vennskap med. Et par genuine venner er igjen. Men tok henne mange år å lære seg at hun må være mindre naiv. Alle som prøvde seg visste også at hun var opptatt Anonymkode: 7d2b5...2d3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #33 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kjæresten min var også litt sånn, hvor hun hadde en del mannlige venner hvor hun var overbevist om det ikke var noe mer enn vennskap. Men en etter en har jo prøvd seg på meldinger, alt fra venner hun har hatt i 20 år, til de hun har nyere vennskap med. Et par genuine venner er igjen. Men tok henne mange år å lære seg at hun må være mindre naiv. Alle som prøvde seg visste også at hun var opptatt Anonymkode: 7d2b5...2d3 Hm. Mener du med det at det ikke er like ukomplisert for menn å ha kvinnelige venner som motsatt? Jeg må innrømme at et par av mine kompiser kan ha prøvd seg litt i fylla, men da har jeg unnskyldt dem med promillen. Jeg synes faktisk det er veldig synd hvis det er som du sier - at vi damer ikke kan stole på at mannlige venner kun har vennskapelige intensjoner... Ts Anonymkode: 882c6...4e5
no shame Skrevet 15. august 2025 #34 Skrevet 15. august 2025 Hehe. Ettermiddag her ble tilbrakt med ikke en, men to kompiser. Jeg har venner av alle kjønn. Noe annet ville vært rart!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #35 Skrevet 15. august 2025 Jeg har flest venner av motsatt kjønn og har ingen problemer med det. Etterhveet som de har fått damer har vi blitt kjent, også. Jeg møter ofte gutta ute. De fleste damene ønsker å være hjemme og er ikke like glad i publivet som sine menn. Min kjæreste (kjærester) ha ramset hatt problemer med dette og har forsåvidt heller ikke uttalelsesrett. Andres sjalusi er ikke mitt problem. K51 Anonymkode: ae180...0f9 2
Strigiformes Skrevet 15. august 2025 #36 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er en voksen kvinne som alltid har likt å «henge med gutta». Trives rett og slett veldig godt i mannefellesskap. Jeg har nok også litt «mannlige» interesser og humor, og har vært sånn hele livet. Problemet (?) er at jeg er hetero og singel (skilt), og etter å lest en del diskusjonstråder her på KG, har jeg begynt å lure på om om jeg kan bli mistolket av andre, og at noen kanskje vil tro at jeg legger an på menn med væremåten min. Tro meg; jeg gjør ikke det i 99,9% av tilfellene. Selv om jeg har lett for å omgås menn, har jeg nemlig ikke så lett for å forelske meg… To spørsmål: 1. Hva mener dere om å ha venner av det motsatte kjønn? Tenker dere at det er så ukomplisert som jeg ønsker at det skal være? 2. Kan det at jeg blir så lett kompis være en årsak til at jeg så innmari sjelden faller for noen? Jeg opplever ikke at jeg er uattraktiv hos menn, tvert i mot tror jeg det er en fordel for meg på sjekkemarkedet at jeg er sånn, men fordi jeg er så opptatt av å ikke sende tvetydige signaler er jeg ofte superrask med å rygge unna hvis jeg merker at han er interessert, og jeg ikke er det. Og dessverre: de svært sjeldne gangene jeg har kjent at det er noe mer enn vennskap som har rørt seg i meg, har mennene vært opptatt. 😜 Anonymkode: 882c6...4e5 1. Tenker at venner av det motsatte kjønn er greit så lenge det ikke er av en seksuell art... 2. Det trenger ikke å bety det. Om man opplever at man finner en person man føler man passer godt sammen med, så utgjør det en ganske stor betydelig forskjell... En faktor som gjør at man skiller mellom vanlig vennskap og kjærlighet ❤️ For det er en forskjell. Tenker det er en fordel å ha flere venner av det motsatte kjønn, for da kan man bli bevisst på nettopp den forskjellen. Hva er det som gjør han/hun spesiell for deg? 1
Gratis Skrevet 15. august 2025 #37 Skrevet 15. august 2025 De fleste menn med kvinnevenner vil også ha seksuelle tanker om disse kvinnene. Nå er det jo ikke noe galt å ha slike tanker, så lenge de er tanker. 😉
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #38 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Føler sånn med deg, han er en gedigen fjott. Tror du han bare spiller uskyldig? Anonymkode: 784d2...69b Jeg er veldig usikker. Snakket med noen andre om dette som kjenner samboeren min godt, og hun mener at han oppriktig virker veldig naiv på visse områder. Anonymkode: 063d9...538
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #39 Skrevet 15. august 2025 Aldri hatt en kompis som ikke prøver seg før eller siden, dessverre. Noen ganger har det tatt år, men skjedd med hver eneste en. Anonymkode: 002dd...13f 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #40 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har flest venner av motsatt kjønn og har ingen problemer med det. Etterhveet som de har fått damer har vi blitt kjent, også. Jeg møter ofte gutta ute. De fleste damene ønsker å være hjemme og er ikke like glad i publivet som sine menn. Min kjæreste (kjærester) ha ramset hatt problemer med dette og har forsåvidt heller ikke uttalelsesrett. Andres sjalusi er ikke mitt problem. K51 Anonymkode: ae180...0f9 Har aldri hatt problemer* Anonymkode: ae180...0f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå