AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:56 #1 Skrevet fredag kl 11:56 Har ei her som har lyst til å begynne å samle på Lp plater, dette er ikke noe jeg har så veldig peiling på så om noen musikk interesserte her med peiling kan gi meg noen tips så tar jeg gladelig i mot det. Har ikke formet et budsjett ennå da jeg ikke helt vet hva som trengs, det er vel lp spiller og høyttalere og kanskje noe mer? Tar i mot alle tips iallfall. Finnes det høyttalere til Lp som og kan kobles til andre ting som f.eks pc? Eller blir lyde dårligere med flere funksjoner? Som sagt, jeg vet ingenting. Anonymkode: b7375...670
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:47 #2 Skrevet fredag kl 16:47 Du trenger spiller, forsterker og høyttalere. Når du velger forsterker så kan du fint velge en nyere type som har f.eks. Bluetooth samt andre typer innganger. Vil anbefale deg å heller stille spørsmålet på Diskusjon, der er det flere som har kompetanse på dette. https://www.diskusjon.no/forum/395-lyd-og-høyttalere/ Anonymkode: 41ee4...92f
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:41 #3 Skrevet fredag kl 17:41 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ei her som har lyst til å begynne å samle på Lp plater, Anonymkode: b7375...670 Hvis hun har lyst til å samle på lp-plater vet hun nok hva hun trenger av utstyr. Hvis ikke er det noe som hører til hobbyen så la henne bruke tid på å lese seg opp. Anonymkode: 72593...de9
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:31 #4 Skrevet fredag kl 18:31 Det kommer an på 2 ting egentlig, det ene er hvor mye penger hun vil bruke, platespiller koster fra rundt tusenlappen og opp til 2,5 mill+. Det andre er hva hun skal koble til, en gammel stereoforsterker har platespillerinngang som det står PHONO på, da kan man bare koble til en platespiller uten videre, hjemmekinoanlegg har ofte ikke det, da trenger man en RIAA-forsterker i tillegg som kobles mellom platespiller og forsterker, de koster noen hundrelapper. Det finnes også platespillere med bluetooth eller USB og da kan man bare koble rett til en PC og bruke den som en del av anlegget. En annen mulighet er en komplett platespiller-pakke, f.eks. Argon har en som består av platespiller og 2 høyttalere med innebygget forsterker, da kan man bare sett i kontakten og spille, den koster ca. 7500, det finnes sikkert billigere men jeg har ikke helt oversikten der. Anonymkode: d9149...737
newman01 Skrevet mandag kl 08:06 #5 Skrevet mandag kl 08:06 https://soundgarden.no/platespiller Kjekk informasjon om ting Kostnadene til en LP-hobby kan være astronomiske. Alt fra noen få tusenlapper for alt sammen til 50´000 bare for nåla på enden av platespillerarmen og en million for høyttalerne. Kan fort klare å bruke en kvart million på kabler også. Har dere anlegg fra før, eller skal det også kjøpes? Ønskes det å lytte via hodetelefoner eller høyttalere? LP og vinyl går ofte hånd i hånd med kabler, ikke trådløse signaler. Kan tross alt ikke ødelegge lytteopplevelsen med digitale signaler som forringe opplevelsen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå