AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #21 Skrevet 15. august 2025 Personlig synes jeg dere har møtt på skikkelige kverulanter. Hadde det vært ved stien eller der mange ferdes jevnlig, helt OK å klage. Men når man beveger seg innover i skogen har man gjort et forsøk på å ikke støte noen. Blir dog noe annet hvis dere var i byens mest kjente sopp-område som mange oppsøker i august hvert år… Siden dere rakk å møte på folk på de 5 minuttene, kan det jo tyde på at dere gjorde en svak vurdering av omgivelsene. Likevel, i overkant skarp reaksjon. Det ser ut til at mange her henviser til at det ikke er offentlig nok ute i skogen. Problemet er at §298 er todelt. Den omtaler i a) offentlig sex og i b) sex i nærvær av noen som ikke har samtykket til det. Og det siste punktet er helt uavhengig av hvor du er. Altså blir du straffet for å ha sex i din egen hage, hvis naboene ser og ikke har samtykket. Eller hvor som helst ellers, hvor noen ikke har samtykket. Så jeg vil absolutt si dere har brutt §298 punkt b). Men jeg er nesten sikker på at ingen rettsinstans ville forfulgt denne saken videre. På torget eller på stranda blant andre, ja da ville det blitt fulgt opp og bøtelagt. Men langt inni skauen vekk fra stier? Da er jeg nesten sikker på vurderingen ville blitt at dere ikke gjorde det for å støte og tilfellet ikke er alvorlig nok til å bruke ressurser på. Anonymkode: df5e7...31b 1 1
Christina82 Skrevet 15. august 2025 #22 Skrevet 15. august 2025 Ryddet for avsporing. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #23 Skrevet 15. august 2025 Juridisk har dere ikke gjort noe galt. Anonymkode: baef3...195
Master1 Skrevet 15. august 2025 #24 Skrevet 15. august 2025 Ingen ..... Absolutt ingen av oss hadde vel eksistert om en ikke kunne ha sex i skogen ....på sjøen eller hvorsom helst.... Var vel jekla lite hus i tidens morgen leeeeenge før OBOS var oppfunnet.. Skratter... Mvh. M@ster.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #25 Skrevet 15. august 2025 Det er vel høyst tvilsomt om dere oppfyller kravet til subjektiv skyld i relasjon til straffeloven § 298 b. Men det var en merkelig ting å gjøre. Har dere ikke et privat sted å ha sex? Anonymkode: 8d95d...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #26 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei det er selvsagt ikke lov!!!! Kunne komt barn forbi og annet. Ikke nødvendig å trykke dette opp i ansiktet på folk! Ja det er gøy og spennende men verken lov eller greit! Anonymkode: 43e1d...27d Tenk så fælt å få dette "trykket opp i trynet". Anonymkode: 5ff36...af3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #27 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenk så fælt å få dette "trykket opp i trynet". Anonymkode: 5ff36...af3 Ja, det var jo tydelig at dette paret syntes det. Eller mener du at det dine preferanser som skal avgjøre hva andre synes er ubehagelig? Anonymkode: 8d95d...1e2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #28 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det var jo tydelig at dette paret syntes det. Ja. Tenk, dem syntes det var så fælt at dem sto å så på i stede for å bare snu seg rundt å gå en annen plass. Anonymkode: 7ac21...393 4 1
Hannabanna Skrevet 15. august 2025 #29 Skrevet 15. august 2025 (endret) Var dere dumme nok til å si navnene deres? Hvis ikke vil anmeldelsen automatisk henlegges. Endret 15. august 2025 av Hannabanna
Strigiformes Skrevet 15. august 2025 #30 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er vel ikke lov nei, men så lenge de ikke har noe de kan identifisere dere med, så skal jo det noe til at dere blir tatt. Evt blir det ord mot ord. Er jo ganske spesielt å stå å vente på at dere skal bli ferdig. Anonymkode: d1e28...b23 Den siste setningen gjør at jeg vet ikke helt om jeg tror på det...
Maleficenta Skrevet 15. august 2025 #31 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Hadde sex med mannen min i skogen i går. Laangt borte fra en sti og vil si det stort sett tomt for mennesker i dette området. Kom et par som var ute og plukket sopp som selvsagt gikk forbi på 50 meter avstand mens vi holdt på (vi så dem ikke) dem sto og ventet på oss og var skikkelig ufine og skulle anmelde oss osv osv. Er ikke dett lov? Veit det ikke er lov på offentlig plass og det ikke skal presses på andre osv men det her var langt til skogs og økten varte kanskje 5 minutter. Jeg er dritflau og nærvøs... Anonymkode: 72eb8...728 Slapp av. Dere kommer ikke i fengsel. Dere får sikkert bare en bot om de gidder å anmelde da. Typisk at de bare sier det men ikke gidder å ringe politiet når alt kommer til alt. Ikke sikkert politiet hadde gjort no ut av det heller. De hadde kanskje bare ledd av det?
Isambard Skrevet 15. august 2025 #32 Skrevet 15. august 2025 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei det er selvsagt ikke lov!!!! Kunne komt barn forbi og annet. Ikke nødvendig å trykke dette opp i ansiktet på folk! Ja det er gøy og spennende men verken lov eller greit! Anonymkode: 43e1d...27d Man kan vil ikke akkurat si de trykket det opp i ansiktet til folk, langt utenfor allfarvei. Paret som faktisk stoppet og ventet bare for å kjefte og true er derimot både perverse og totalt blåst i hodet sitt. Hvis de føler det var ille kunne de bare gått videre. De hadde kanskje i prinsippet "rett", men noen venter bare på en unnskyldning for å være rasshøl. Endret 15. august 2025 av Isambard 1
petterm Skrevet 15. august 2025 #33 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har dere ikke et privat sted å ha sex? Anonymkode: 8d95d...1e2 Det var vel ikke noe privat sted i nærheten når de fikk lyst til å pule. Sex ute i naturen er helt greit så lenge man prøver å være litt diskré. TS: jeg synes ikke dere skal la dere skremme av det dere opplevde. Neste gang noen kjefter får du si at det bare er å snu seg hvis de ikke liker det de ser. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #34 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, det var jo tydelig at dette paret syntes det. Eller mener du at det dine preferanser som skal avgjøre hva andre synes er ubehagelig? Anonymkode: 8d95d...1e2 Det må ha vært skrekkelig. Anonymkode: 5ff36...af3
Maleficenta Skrevet 15. august 2025 #35 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er vel ikke lov nei, men så lenge de ikke har noe de kan identifisere dere med, så skal jo det noe til at dere blir tatt. Evt blir det ord mot ord. Er jo ganske spesielt å stå å vente på at dere skal bli ferdig. Anonymkode: d1e28...b23 Da var det heller kikkerne som oppførte seg krenkende mot ts og mannen vil nå jeg si.... 4 1
petterm Skrevet 15. august 2025 #36 Skrevet 15. august 2025 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Slapp av. Dere kommer ikke i fengsel. Dere får sikkert bare en bot om de gidder å anmelde da. Typisk at de bare sier det men ikke gidder å ringe politiet når alt kommer til alt. Ikke sikkert politiet hadde gjort no ut av det heller. De hadde kanskje bare ledd av det? Man får ikke bot for noe som ikke er ulovlig
Maleficenta Skrevet 15. august 2025 #37 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja. Tenk, dem syntes det var så fælt at dem sto å så på i stede for å bare snu seg rundt å gå en annen plass. Anonymkode: 7ac21...393 Tror den syns det motsatte jeg....
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #38 Skrevet 15. august 2025 Ingen er på sopptur klokka 22. Litt avhengig av landsdel er dagslyset kraftig på hell klokka 22. I skogen er det blitt ganske mørkt. Prøv igjen. Anonymkode: de70e...27e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2025 #39 Skrevet 15. august 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen er på sopptur klokka 22. Litt avhengig av landsdel er dagslyset kraftig på hell klokka 22. I skogen er det blitt ganske mørkt. Prøv igjen. Anonymkode: de70e...27e Null problem å plukke sopp i skogen i Troms og nordover. Faktisk ennå null problem nord i Nordland. Er lyst nok i massevis fram til nesten midnatt. Norge er mer en sør-norge. Anonymkode: 7ac21...393 2
G1987 Skrevet 15. august 2025 #40 Skrevet 15. august 2025 Fullt lovlig å pule i skauen.. Hadde paret som kom til dere, og stod å så på bedt dere om å slutte for di ville plukke sopp rett rundt dere, så måtte dere avbrutt. Slapp av, og fortsett å pul i utmarka🤩👍 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå