AnonymBruker Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Hei. Vi har to barn som er 10 år og 14 år. Vi ønsker å dra bort i juleferien og har sett litt på Kapp Verde, Maldivene, Bali, Thailand, Mauritius og California (USA). California er utelukkende pga familie som bor der. Jeg ser også at Mexico er et populært reisemål, men jeg vet ikke om jeg tør å dra dit med barn...? Noen som har erfaringer med noen av landene/stedene jeg har nevnt? Eller andre tips? Anonymkode: 7eac6...d2d
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Jeg drømmer om å feire jul og nyttår i Sydney 🤩 Anonymkode: e8096...e78 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #3 Skrevet 15. august Bali hadde jeg droppet av flere grunner (men mest av alt fordi det er ekstra lang reisevei, øya er relativt liten og det er voldsomt trykk av australske turister der rundt juletider). California har veldig mye bra å by på, avhengig av hvor i staten en reiser, men det blir jo brått en helt annen ferie enn de øvrige alternativene dine? Kapp Verde har alltid virket interessant på meg, men er det noe for ungene? Maldivene og Mauritius er sikker fine plasser, jeg har ikke vært der, men er det egentlig spes mye annet å gjøre der enn å bade/snorkle? Og så er det Thailand da: En kan liksom ikke gjøre mye feil ved å velge å reise dit i desember/januar. Det er SÅ mange varierte valgmuligheter og destinasjoner i landet, avhengig av interesser, forberedelser og lommebok. Det kan være et eventyr, eller en helt A4 sydentur. Legg opp turen på rett måte, og ungene vil garantert elske det. Ulempe: "Alle" i Nord-Europa skal til Thailand i jula, og flybillettene stiger kraftig i forbindelse med skoleferien. Anonymkode: ace57...189 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #4 Skrevet 15. august Dersom dere tenker å reise denne julen er dere vel litt sent ut med bestilling av flybilletter? Særlig til Thailand som er en populær destinasjon. Thailand kan dog ikke bli feil, det er en super feriedestinasjon. Mexico er nydelig og mine barn hadde elsket det. Det er så mye å se av gammel kultur og fantastiske snorklemuligheter, men er nok litt som deg noe skeptisk til å dra dit grunnet den høye drapsstatistikken hvor også turister drepes av narkokartellene. (Jeg vet man må være svært uheldig altså for å ende opp drept på ferie). Mauritius er jo og veldig fint (har venner som har feriert der) og det er nok å finne på der for en juleferie. Om en har tid kan det jo også kombineres med Reunion. I California vil det ligge forventninger til at dere skal tilbringe mesteparten av tiden med familie eller står dere fritt til å gjøre det dere ønsker? Selvsagt litt forskjell om det er et av deres søsken eller mer perifere slektninger som «tante» Kari i Amerika. Karibien er jo også en mulighet, øyene lengst sørøst som Grenada, Barbados osv har fint klima på den tiden av året. Anonymkode: ce741...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå