Gå til innhold

Hvis vi får barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Synes det er kjempeflott at dere tar det å få barn alvorlig, og allerede nå begynner å snakke og planlegge dette. MEN, skal du pumpe deg og la far få mate like mye som du ammer, er jeg redd du kanskje kommer til å miste melka... Min erfaring er iallefall at pumpin er et stress uten like, som tar bort mye av gleden med mating! Det er så alright å ha puppen der, tilgjengelig akkurat når småen er sulten(og det er i den første tida veldig vanskelig å vite på forhånd!), akkurat passe temperatur og helt steril, uten bakterier!

Her har pappaen stilt opp fra dag 1, med mye kos. Når jeg har ammet, har han sittet/ligget ved siden av, strøket og kost med den lille, og hvisket fine ting til h*n, gjerne sunget. Han har syns det har vært veldig ok å ta kveldsstellet, og bading, fordi han har jobbet om dagen. Nå er barna 1, 2 og 6 år, og han er flink med masse, og har god kontakt med barna. Elsker å bruke tid på dem, og ikke minst, barna elsker han!

Mitt råd er, ikke vær så fokusert på at alt skal delest 50/50, i begynnelsen er det kanskje mor som får mer av ansvaret, senere jevner dette seg ut, og pappan kan ta mer, både av "slitet" og moroa! Ikke still for store krav til hvordan ting skal være, man blir ofte så skuffet om det ikke blir sånn.

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...