Binabina Skrevet 14. august #1 Skrevet 14. august Hei! Jeg er en kvinne i slutten av tyveårene som har datet en mann av utenlandsk opprinnelse som er ca 10 år eldre enn meg. Jeg har datet han i snart et år og han har en sønn på 8 år. Moren til sønnen hans har misshandlet min nåværende kjæreste, og ikke hjulpet han med å finne seg til rette i Norge. Dette er egentlig ikke min case da jeg er student og verken har møtt moren eller barnet. Men kjæresten min sier at hun legger ut sexy bilder av seg selv i bikini på Facebook sammen med sønnen. Hun er også sykt uselvstendig og begynner på å lure om jeg skal droppe dette forholdet. At feks hun bruker mer penger enn hun har skal ikke gå utover min lommebok, som ikke har barn. Jeg er student og jobber deltid. Kjæresten har en god betalt jobb men er i stor gjeld etter forholdet. Grunnen for jeg nevner opprinnelsen hans er pga han ikke er så godt kjent i Norge og ikke kjent med prosedyre ved samlivsbrudd. Feks familievern eller mekling ved samlivsbrudd. Hva tenker dere? jeg synes personlig dette er lite grei oppførsel og vurderer å skippe forholdet siden han ikke gjør noe med dette. Jeg aksepterer at han har en sønn fra før, men jeg vil ikke være økonomisk ansvarlig for moren vis det gir mening. Barn er barn de kan ikke tjene penger, men alenemødre har gode rettigheter i Norge. Krav på mer stønad osv
AnonymBruker Skrevet 14. august #2 Skrevet 14. august Tenker at det er idiotisk å involvere seg med han. Og at det er to sider av en sak og du kjenner bare hans. Anonymkode: e8356...f15 13 6
AnonymBruker Skrevet 14. august #3 Skrevet 14. august Helt feil at du skal betale noe som helst. Jeg har selv datet en fattig alenefar men jeg betalte aldri for eksen hans. Avslutt dette forholdet. Anonymkode: 33473...00e
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august Binabina skrev (14 minutter siden): At feks hun bruker mer penger enn hun har skal ikke gå utover min lommebok, som ikke har barn. Jeg er student og jobber deltid. Kjæresten har en god betalt jobb men er i stor gjeld etter forholdet. Jeg aksepterer at han har en sønn fra før, men jeg vil ikke være økonomisk ansvarlig for moren vis det gir mening. Hvorfor skriver du som om at det er barnemora som er problemet? Hvis du må støtte hans barn økonomisk er det barnefaren som er problemet. Anonymkode: d130f...7ef 4 3
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #5 Skrevet 14. august han gir henne penger. han har barnet 50/50. Hun har en dårlig betalt jobb pga hun var hjemme i 10 år. Han har pådratt seg gjeld. (de tokk forbrukslån å reiste og forbrukslpb for å ha barn å ha henne hjemme). Jeg tror han gjeldsordning. Men han driver å gir henne penger og må kjøpe playstation til sønnen i begge hushold. (mor har ikke råd til å bidra til noe som ikke er mat og tak over hodet)😔 Så spør han meg om penger slik at de kan få råd til dette. Jeg har aldri bidratt noe økonomisk uten om små gaver her og der. Pga jeg er student og har ikke midler til å betale for andre sine barn akkurat nå.
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #6 Skrevet 14. august Jeg er enig med nr 1 i denne tråden. Dette er ikke gunstig for meg, gjerne bedre å finne en som ikke har barn og er like gammel som meg. 10 år med samliv kan vell ta litt tid å rydde opp i, dersom det er økonomisk rot osv.. 1
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #7 Skrevet 14. august Og ja det er selvfølgelig to sider av en sak! alltid men til syvende og sist så er kvinnens bestemmelsesrett sterkere når det kommer å sette barn til verden. Krake søker make I guess. Jeg skal sende han en melding nå å avslutte det. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august #8 Skrevet 14. august Min umiddelbare tanke er at du kun har hørt hans historie, og mine varsellamper ville lyst og jeg ville dratt min vei. Anonymkode: 9fe86...43b 6
AnonymBruker Skrevet 14. august #9 Skrevet 14. august Binabina skrev (23 minutter siden): han gir henne penger. han har barnet 50/50. Hun har en dårlig betalt jobb pga hun var hjemme i 10 år. Han har pådratt seg gjeld. (de tokk forbrukslån å reiste og forbrukslpb for å ha barn å ha henne hjemme). Jeg tror han gjeldsordning. Men han driver å gir henne penger og må kjøpe playstation til sønnen i begge hushold. (mor har ikke råd til å bidra til noe som ikke er mat og tak over hodet)😔 Så spør han meg om penger slik at de kan få råd til dette. Jeg har aldri bidratt noe økonomisk uten om små gaver her og der. Pga jeg er student og har ikke midler til å betale for andre sine barn akkurat nå. Han MÅ ikke kjøpe playstation for å ha i begge husholdningene. En playstation kan tas fram og tilbake. Du skal selvsagt ikke bruke dine penger på dette opplegget! Kom deg unna før du blir mer emosjonelt involvert! Binabina skrev (20 minutter siden): Og ja det er selvfølgelig to sider av en sak! alltid men til syvende og sist så er kvinnens bestemmelsesrett sterkere når det kommer å sette barn til verden. Krake søker make I guess. Jeg skal sende han en melding nå å avslutte det. Nei, den er ikke det. Han kunne brukt kondom og han kan hvis ikke allerede gjort, sterilisert seg. Anonymkode: 65337...b1b 4 1
Stjertmeis Skrevet 14. august #10 Skrevet 14. august (endret) Binabina skrev (36 minutter siden): Hun har en dårlig betalt jobb pga hun var hjemme i 10 år. Han har pådratt seg gjeld. (de tokk forbrukslån å reiste og forbrukslpb for å ha barn å ha henne hjemme). Dette er det største røde flagget for min del. Å ta opp forbrukslån for reiser og som susbistiutt for den ene forelderens inntekt viser total mangel på økonomisk sans. Hvordan i alle dager hadde han sett for seg å kunne betale ned gjelden, når den var tatt opp for å dekke bortfall av én inntekt? Enda verre er det at han tilsynelatende ikke tar ansvar for uføret han sitter i, ved at han skylder på eks (slik jeg leser innleggene dine). Endret 14. august av Stjertmeis Rettet skrivefeil og tillegg 1 2
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #11 Skrevet 14. august HAHA. Jeg trodde også jeg var gravid men var heldigvis ikke det!!! Men da begynte jeg seif å tenke anderledes. Sånn jeg vil ikke ha barn med denne mannen. Han sliter også med å innse at han har stor gjeld etter å ha tatt forbrukslån på å ha barn. Han er arbeidsinnvandrer også sa jeg til han at han kan søke husbanklån når gjelden er slettet. Da klikket han på meg fordi husbank lån var under hans verdighet og at han tjener så bra. Han sender meg melding hver dag der han skryter av hvor bra han tjener
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #12 Skrevet 14. august Ja men hun var jo med på det også @Stjertmeis. Men ja helt enig. Altså en kvinne i 40 årene som ikke har jobbet noe særs og har 3 barn med 3 forskjellige har jo ikke råd til å betale han tilbake penger som har 14% renter for en ferie😭😩 Han virker ikke så smart på sånn. Altså hun er jo definert som "vanskligstillt".
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #13 Skrevet 14. august Så gjerne det er litt maktutnyttelse av han også og gjøre dette? Også tror han bare fordi han finner en norsk dame (meg) at jeg eller mine foreldre som sitter godt i det skal betale ned hans gjeld som han har pådratt seg med en annen kvinne😩😩😩 uffff Ikke noe rasistisk eller noe men han tror alle i Norge er rike liksom. Det er jo dyrt å leve å mindre foreldre støtter meg i utdannelsen, det er jo dyrt for dem. Han ble også sur av at jeg fikk studenthybel å at foreldrene mine hjelpe meg med møbler og ny Mac. Jeg følte liksom han ble sjalu vis du skjønner
Stjertmeis Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august Binabina skrev (1 minutt siden): Ja men hun var jo med på det også @Stjertmeis. Men ja helt enig. Altså en kvinne i 40 årene som ikke har jobbet noe særs og har 3 barn med 3 forskjellige har jo ikke råd til å betale han tilbake penger som har 14% renter for en ferie😭😩 Han virker ikke så smart på sånn. Altså hun er jo definert som "vanskligstillt". Jeg verken kan eller vil uttale meg om barnemoren, ho kan ha en helt annen forklaring på alt. Uavhengig av henne, så er jo åpenbart denne mannen totalt blottet for økonomisk sans når han går med på det. I beste fall en han og barnemoren "like gode".
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #15 Skrevet 14. august Altså sånn jeg har empati for folk under 30 år som roter med forbruksgjeld. Ikke har kontroll osv. Men denne mannen og kvinnen er småbarnsforeldre i 40 årene der kvinnen har brukt 10 år på utdanning og enda ikke har klart en bachelorgrad.... sikkert pga hun måtte oppdra minste mann alene
Stjertmeis Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august Det høres uansett ikke ut som du har så mye til overs for denne mannen, så det er vel bare å avslutte. 1 1
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #17 Skrevet 14. august Han sier at barnemoren får hjelp av sin mamma økonomisk. Men det stemmer ikke. Han måtte låne henne penger for leie og nytt sted til depositum. Det skurrer, det virker jo ut som disse folkene enda er sammen. Han har sønnen 50% og da slipper man vell å betale bidrag. Han driver også og henger med barnemoren som venner. Sønnen har fått adferdsproblemer av dette
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #18 Skrevet 14. august Ja jeg er feed up. Han er en super person, men umulig å skaffe en fremtid men noen som ikke ønsker å følge norsk lov å gå videre med livet sitt. Jeg er forelsket i han, men det betyr jo også med hans tankesett at jeg mest sannsynlig kommer til å få et dårlig liv med han økonomisk sett.... Han mener at den ene må være hjemmeværende. Sånn er ikke jeg
AnonymBruker Skrevet 14. august #19 Skrevet 14. august Du må være desperat som involverer deg i noe slikt, unnskyld meg. Anonymkode: adf74...0e7 6
Binabina Skrevet 14. august Forfatter #20 Skrevet 14. august Han mener at han skal være hjemmeværende. Han er tannlege og har tatt privat studie i Budapest. Tror han da liksom at det går ann at en lærerlønn kan forsørge han + hans barn fra før og betale ned studielånet hans og forsørge eksen hans på en lærerlønn?? Kjenner det koker for lærere tjener ikke godt iht hvor mye man studerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå