AnonymBruker Skrevet 13. august #1 Skrevet 13. august Leste i lokalavisa nå nettopp. Var om en familie som bare satt å skrøt om ting de drev med. Ikke noe spesielt. Hvordan de møtte hverandre og hobbyene de hadde. Neders står det at de solgte huset. Hvem spør folk om sånt? Ringer de inn selv? Hvorfor står det alltid alderen til folk i parantes bak navnet? Jeg trenger ikke vite at du er 46 år. Noen ganger er det relevant da, Torill (98 år) sliter med ubrøyta veier, ser den. Kan jeg ringe avisa og spørre om jeg kan snakke om at jeg har problemer med de blomstene de planter på torget, allergien min blir verre når jeg handler på kiwi. Men jeg vil handle der Anonymkode: 42858...72a 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #2 Skrevet 13. august Er noe forbanna tull at de alltid har med alderen. Og at den og den og den har søkt jobb der og der. Anonymkode: a5c15...6b7 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #3 Skrevet 13. august Det samme som VG alltid har artikler om «drømmebryllup i Italia» til helt random folk. De ringer sikkert avisa og betaler for det. Flaut. Anonymkode: afd70...408 5
piggrokken Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august De må ha noe å skrive om, og det er ikke så mye som skjer på et lite sted iløpet av en uke. I min lokalavis virker det som om man skriver om sine venner og venners venner og deres interesser. De klarer å fylle opp hver utgave hvor halvparten er irrelevant p**s, sånn som at "enkefru Olsen fikk rosene trampet over". Har aldri vært i avisa bortsett fra at de lagde reportasje da jeg var best i byen min med karakterer fra videregående. Har stussa på det med alder, men tror det er er en tradisjon blant norske aviser å skrive det sånn. I Tyskland/Østerrike har de ofte kors bak navnet på nylige døde folk, og i Storbritannia/Australia har de ofte navnet og gatenavn eller stedet de bor på (Mr Smith, of Random street). Spesielt i krimsaker. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august #5 Skrevet 14. august Det er lite å skrive om på små steder, og spesielt i fellesferien når alle de «skikkelige» journalistene er på ferie. Da ender du opp med slike artikler som du beskriver her. Og ja, de ringer som oftest inn selv. Hvis du googler navnene til disse menneskene ser du at de er veldig glad i oppmerksomhet og ytrer seg på alle plattformer som gir de muligheten. Anonymkode: 8db88...177 1
Jadaomatte Skrevet 14. august #6 Skrevet 14. august Her ringer de inn selv. Om de har gått mange turer det året, eller om de har fått kjeft fordi de ikke holdt hunden i bånd. De var også en som hadde fått ett bananskall i hagen..🤦🏻♂️ Det er ofte de samme folkene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #7 Skrevet 15. august Jadaomatte skrev (På 14.8.2025 den 2.22): Her ringer de inn selv. Om de har gått mange turer det året, eller om de har fått kjeft fordi de ikke holdt hunden i bånd. De var også en som hadde fått ett bananskall i hagen..🤦🏻♂️ Det er ofte de samme folkene. Er fristet til å se hva jeg kan slippe unna med 😄 Lunlka melk i kantina eller noe. ts Anonymkode: 42858...72a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #8 Skrevet 15. august Journalister i lokalaviser spør ofte. Jeg har blitt spurt både som privatperson og i jobben Anonymkode: 00f80...d2d 1
Brunello Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august (endret) AnonymBruker skrev (På 14.8.2025 den 2.02): Det er lite å skrive om på små steder, og spesielt i fellesferien når alle de «skikkelige» journalistene er på ferie. Da ender du opp med slike artikler som du beskriver her. Og ja, de ringer som oftest inn selv. Hvis du googler navnene til disse menneskene ser du at de er veldig glad i oppmerksomhet og ytrer seg på alle plattformer som gir de muligheten. Anonymkode: 8db88...177 Når man leser de nasjonale nett-avisene virker det som om det er lite å skrive om i hele Norge. Kommer stadig opp «akkurat nå» og et eller annet dødsfall. Så klikker man og artikkelen som kommer opp handler om en eller annen random utlending et fåtall har hørt om og enda færre har interesse av å lese om. Endret 15. august av Brunello 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå