Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde overnatting på ferietur i Norge i sommer, og hadde nærmest sjokkartet opplevelse av hvordan det kan være på et Norsk hotell i 2025. Fikk først et rom UTEN utluftingsvifte eller mulighet til å lukke opp vindu. Fikk et annet rom som vi takket ja til, men som viste seg (når vi la oss) å ha store muggflekker!! i taket, møkkete/råtne vinduskarmer, gammelt dusjforheng på badet som holdt på å dette ned og subbet i gulvet, dørhåndtak som holdt på å ramle av, tre store containere på hjul i korridor fulle av rene og skittent sengetøy (til hinder i tilfelle brann). Skulle spise middag i restaurant: kun en eneste rett utenom fiskerett,- pizza. Og,- samtlige bord var flekkete, fulle av smuler osv. altså ikke rengjorte. Vi måtte dra tidlig neste morgen (07.45) og fikk ikke frokost heller. Har sendt to klager til Hotellet, men de svarer ikke på henvendelse. Vi synes dette er altfor dårlig, men det er neppe noe politiet legger seg bort i heller. Lokalt brannvesen er varslet, og de lovet snarlig besøk på bakgrunn av at det er forbudt å ha ting stående til hinder i korridorer i tilfelle brann. Men hva med helseskadelig mugg på rom? Er dette greit liksom?

Anonymkode: 618bf...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er ganske vanlig for norske overnattingssteder. Dårlig standard til høye priser. Jeg ville skrevet en dårlig anmeldelse på Google reviews. 

Anonymkode: ad6de...017

• Liker 3
Skrevet

Frokosttidene gir hotellene gjerne beskjed om ved ankomst, eller så står det i et skriv på hotellet/hotellrommet. Egentlig ikke så uvanlig at frokost begynner 8 på sommetid. Siste hotellet jeg lå på begynte alltid frokosten klokken 8.

Jeg spiser ytterst sjeldent middagene mine på hotellrestauranten, så aner ikke standardene der, men om folk stort sett ikke bruker restauranten bortsett fra å kjøpe seg feks pizza, er det ikke så rart at det er det de også serverer. Råvarer blir jo gamle, så de er avhengig av at folk kjøper av eventuell utvidet meny. 

Med tanke på at du beskriver restauranten som ikke rengjort, kan du kontakte mattilsynet. Eventuelt forbrukerrådet eller forbrukertilsynet, grunnet dine beskrivelser av rommet. Personlig hadde jeg neppe orket å lage så mye styr utav det, men eventuelt lagt igjen en dårlig tilbakemelding på hotellet. 

Anonymkode: a4ae0...574

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så hysterisk som du er så bør du skrive en artikkel i lokalavisa. Med fult Navn

Anonymkode: 2acfd...42e

• Liker 4
Skrevet

Hvor mye koster en sånn drittplass for en natt? Jeg har overnattet på noen tvilsomme steder, men da har prisen også reflektert det.

Også motsatt, det har vært helt greie hoteller når jeg har betalt "normalpris". Reiser ikke så ofte i Norge da, tre-fire ganger i året.

Anonymkode: 64142...683

• Liker 1
Skrevet

Hvor skal disse trallene med skift av sengetøy stå når arbeidet pågår egentlig? Aldri tenkt over det. Er vel ikke hotellet sin feil at dere reiste før frokost. Dere ba om matpakker? Sjekket dere menyen til middag på forhånd? Var det inkludert i prisen? Synes du klager på mye rart, uten og vite noe om pris og stjerner. Du kan sikkert kontakte mattilsynet og skrive en dårlig anmeldelse. Politiet ? 

Anonymkode: 02083...071

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er ikke opptatt av drittkasting av navngitte hoteller, men kan si at natten før hadde vi overnatting på et annet hotell til samme pris, og der var opplevelsen, rommet og maten helt i toppklassen! Dette hotellet lå på Dombås (ikke så mange hoteller der). Har brukt andre hoteller i landet, men aldri noe så dårlig som dette hotellet ( ja, prismessig i midtsjiktet). Har opplevd billig-kroer langs veien der renhold/standard er mye bedre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor skal disse trallene med skift av sengetøy stå når arbeidet pågår egentlig? Aldri tenkt over det. Er vel ikke hotellet sin feil at dere reiste før frokost. Dere ba om matpakker? Sjekket dere menyen til middag på forhånd? Var det inkludert i prisen? Synes du klager på mye rart, uten og vite noe om pris og stjerner. Du kan sikkert kontakte mattilsynet og skrive en dårlig anmeldelse. Politiet ? 

De trallene stod der når vi kom tidlig ettermiddag, og de samme stod der dagen etter. Virket som en fast "lagerplass" Ved strømbrudd/brann nattestid, og en nesten ikke ser noen ting, så skal man bli hindret i å rømme? tenk selv, det var ikke i 1 etg. heller..

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er ikke opptatt av drittkasting av navngitte hoteller, men kan si at natten før hadde vi overnatting på et annet hotell til samme pris, og der var opplevelsen, rommet og maten helt i toppklassen! Dette hotellet lå på Dombås (ikke så mange hoteller der). Har brukt andre hoteller i landet, men aldri noe så dårlig som dette hotellet ( ja, prismessig i midtsjiktet). Har opplevd billig-kroer langs veien der renhold/standard er mye bedre.

Ok, ble litt nysgjerrig. Er anmeldelsene gode? Alle har vel blitt skuffa over hotell, kan være både dårlig standard eller lavere bemanning. Både redusert meny og treg skifte av sengetøy kan tyde på lav bemanning. Det er også vanskelig og forstå hva hotellet lovet ved middag og frokost. Jeg skjønner at du er misfornøyd, blir bare litt voldsomt og vurdere og ringe politiet kanskje. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, ble litt nysgjerrig. Er anmeldelsene gode? Alle har vel blitt skuffa over hotell, kan være både dårlig standard eller lavere bemanning. Både redusert meny og treg skifte av sengetøy kan tyde på lav bemanning. Det er også vanskelig og forstå hva hotellet lovet ved middag og frokost. Jeg skjønner at du er misfornøyd, blir bare litt voldsomt og vurdere og ringe politiet kanskje. 

Var jo det jeg skrev. Vet jo at jeg ikke kan gå til Politiet. Men forhold som går på sikkerhet og helse (råte og mugg) bør ikke få gå upåaktet hen. Kan være følsomme folk som ikke tåler muggsopp, og ikke bra i det hele tatt.

Skrevet

Mattilsynet? Arbeidstilsynet?

Anonymkode: 49b41...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...