Gjest gjest 0 Skrevet 25. mars 2006 #1 Skrevet 25. mars 2006 Hvilke symptomer kan man ha hvis man har lavt stoffskifte? Problemet mitt er at jeg har prøvd å slanke meg i snart 3 mnd, og jeg har ikke gått ned et gram. Jeg forstår at det kan ta litt tid, men det tar vel ikke 3 mnd før ting begynner å skje? Jeg har telt kalorier, trent i snitt 2-3 ganger i uka Jeg har hatt et par uker der jeg ikke har trent og spist litt for mye fordi jeg har vært på randen til å gi opp. Med tanke på at jeg hadde et veldig stillesittende liv før og spiste masse usunt burde jeg vel gå ned når jeg har kaloriunderskudd på maten hver dag? Hvis jeg tar med de to ukene jeg ikke har vært like flink, og lørdagene som jeg ofte skeier ut litt, har jeg vel ligget på et underskudd på rundt 3000 kcal i uka, antagelig mye mer. I tillegg er jeg mye trøtt, og må alltid sove når jeg kommer hjem fra jobb/skole uansett hvor mye jeg har sovet om natten. Noen som har lavt stoffskifte selv, eller som vet hva som skjer med kroppen når man har det?
ashera Skrevet 25. mars 2006 #2 Skrevet 25. mars 2006 Seher. Dessverre er det slik at vekta gjerne er det minste problemet med lavt stoffskifte. Alt det andre blir opplevd som mye verre av mange.
Gjest gjest 0 Skrevet 25. mars 2006 #3 Skrevet 25. mars 2006 Symptomer: Trøtt og tiltaksløs Aldri uthvilt selv om en sover mye Ukonsentrert Glemsk Fryser Hovne fingrer og ben (innimellom hovne føtter noe som jeg aldri har) Håravfall, tørt og livløst hår Tørr hud (nja, litt, men det kan være vinterhud) Tynne og sprø negler Hes og uklar stemme Vektøkning til tross for dårlig appetitt Forstoppelse eller treg mage Søvnforstyrrelser Hyppige humørsvingninger Depresjon, nedstemthet Nedsatt eller ingen sexlyst De jeg har uthevet har jeg..... Mange av disse kan sikkert komme av hva som helst, men jeg var aldri sånn før! Jeg er aldri ukonsentrert og tiltaksløs, jeg har aldri vært deprimert før nå i vinter og humøret mitt har begynt å svinge veldig....Nå skal det sies at jeg alltid har elsket vinteren og vintermørket så jeg synes det er rart at det er en vinterdepresjon... Det var rimlig ille en liten periode... Jeg har ikke så veldig liten apetitt da, og jeg går ikke opp, men kanskje det har noe med at jeg har begynt å trene?
Gjest gjest 0 Skrevet 25. mars 2006 #4 Skrevet 25. mars 2006 Jeg håper virkelig ikke det er lavt stoffskifte som er problemet... Da må jeg jo leve med det resten av livet
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2006 #5 Skrevet 25. mars 2006 Jeg håper virkelig ikke det er lavt stoffskifte som er problemet... Da må jeg jo leve med det resten av livet ← Men hvis du får en diagnose, finnes det i det minste medikamenter som kan hjelpe.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2006 #6 Skrevet 25. mars 2006 Jeg har lavt stoffskifte. Ikke så moro. Men til å leve med
Gjest Jalileh Skrevet 25. mars 2006 #7 Skrevet 25. mars 2006 Det er ofte arvelig, så det kunne jo ha vært en idè å høre med noen i familien og sjekke deg hos legen selvfølgelig. Jeg trodde jeg hadde lavt stoffskifte i en periode, men det viste seg at jeg "bare" var deprimert.
Gjest gjest1 Skrevet 25. mars 2006 #8 Skrevet 25. mars 2006 Mamma, søstrene hennes og moren hennes har det, og den mellomste søsteren min. Husker ikke hvordan de fant ut av det, for det er lenge siden, men vi merker godt dersom de glemmer i ta Thyroxin De blir hissige, og ustabile, ikke til å leve i hus med Mamma og søsteren min sliter begge med vekten, men mamma klarer fint å slanke seg. Hun går opp igjen med en gang da, men det sier jo seg selv når man tar 3 uker på Cambridge-kur og så eter som vanlig (les: en hest) igjen i 5 mnd etterpå
Gjest Jalileh Skrevet 25. mars 2006 #9 Skrevet 25. mars 2006 De blir hissige, og ustabile, ikke til å leve i hus med ← Farmor har også det. Merker det på hennes temperament innimellom også, ja.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #10 Skrevet 25. mars 2006 Du trenger ikke ha alle symptomene. Hvilke symptomer som opptrer først varierer fra person til person. Du kan finne ut av dette ved å ta en blodprøve hos legen.
Gjest gjest 0 Skrevet 25. mars 2006 #11 Skrevet 25. mars 2006 Da får jeg vel ringe legen på mandag og be om time da....
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #12 Skrevet 25. mars 2006 Kan det være at du trener på en måte som gjør at du ikke forbrenner kalorier? Driver ikke du og ruller rundt på en ball? Ut og gå en time hver dag så vil du nok raskt merke bedring.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #13 Skrevet 25. mars 2006 hihi. joda,selv om man kan bli svett av pilates,er det helt sikkert bra med en skikkelig kondistime eller to i uka.sånn at hjertet pumper for fullt og svetten siler.DA ble det fart i slankinga mi,i tillegg til styrketrening så klart.
Gjest gjest 0 Skrevet 26. mars 2006 #14 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Hvem har sagt at jeg bruker bare ball eller pilates??? :klø: Jeg har bare brukt ball et par ganger, og pilatesen bruker jeg i tillegg til spinning, styrke, gåturer og annen trening. Jeg har MINST en kondistime i tillegg til 2 pilatestimer i uka. Som oftest blir det 2 kondistimer og 2-3 pilates. Så hvis dere mener at det ikke er nok for en som ikke har trent i det hele tatt fra før av lurer jeg på hvor mye man egentlig må trene.... Endret 26. mars 2006 av Vampyra
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #15 Skrevet 26. mars 2006 Ta deg helt klart en sjekk hos legen du! Jeg har lavt stoffskifte og mitt største/plagsomme symtom er tretthet!
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #16 Skrevet 26. mars 2006 1-2 timer i uka med kondis er da ingenting hvis du skal gå ned i vekt. Ut og gå i raskt tempo minst en time hver dag.
Lilith Skrevet 26. mars 2006 #17 Skrevet 26. mars 2006 Har lavt stoffskifte, går på thyroxin. Ikke noe problem, det
Gjest gjest 0 Skrevet 26. mars 2006 #18 Skrevet 26. mars 2006 (endret) 1-2 timer i uka med kondis er da ingenting hvis du skal gå ned i vekt. Ut og gå i raskt tempo minst en time hver dag. ← Når man følger grethe roede skal ikke det være nødvendig. Jeg har fulgt grethe roede for mange år siden og da trente jeg ingenting og gikk ned det jeg skulle Men jeg ønsker å få en livsstil der trening er inkludert 2-3 ganger i uka. Endret 26. mars 2006 av Vampyra
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #19 Skrevet 26. mars 2006 Men jeg ønsker å få en livsstil der trening er inkludert 2-3 ganger i uka. ← Det er forskjell på å skulle gå ned i vekt og å holde vekten. Skal ikke du ned over 20 kg? Da må du ut og slite hver dag. Nå har du ikke gjort det, og du ser jo nå at det ikke hjelper. Det er trening, muligens for lite næring og kanskje mistrivsel i hverdagen som gir deg de symptomene du har ramset opp. Ut og gå en time hver dag - og kom tilbake og skriv om hvordan det har gått etter fire uker.
Gjest gjest 0 Skrevet 26. mars 2006 #20 Skrevet 26. mars 2006 Det er forskjell på å skulle gå ned i vekt og å holde vekten. Skal ikke du ned over 20 kg? Da må du ut og slite hver dag. Nå har du ikke gjort det, og du ser jo nå at det ikke hjelper. Det er trening, muligens for lite næring og kanskje mistrivsel i hverdagen som gir deg de symptomene du har ramset opp. Ut og gå en time hver dag - og kom tilbake og skriv om hvordan det har gått etter fire uker. ← Jeg skjønner ikke hvor du får alle disse tingene fra gjest... Jeg skal bare ned 10-12 kg.... Og en livvstilendring som jeg har gjort nå burde ha innvirkning. (Jeg har klart det før) Uansett! Dette var ikke det jeg skulle diskutere! Jeg var kun interessert i å vite hvilke symptomer lavt stoffskifte har...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå