Gå til innhold

hjeeelp! stor kviselignende byll i underlivet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym!!!
Nå er det halvannet år siden tråden blei starta, så byllen er sikkert borte :sjenert:

HEHE. Sorry, tenkte ikke over å se etter når tråden ble startet, takk for at du gjorde meg oppmerksom på det. SORRY.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med trådstarter? Har du fått hull på den?

Det får vi da inderlig håpe, all den tid tråden er 1,5 år gammel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi da inderlig håpe, all den tid tråden er 1,5 år gammel. :)

Vekk, vekk med denne. Jeg lagde litt får i kål og fyrte i peisen før ejg gikk tilbake og svarte i tråden, og da hadde andre svart i mellomtiden.

sårri!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er en gammel tråd, er det mange som faktisk sliter med dette. I min familie er det genetisk. Flere som har det, men ingen som har diabetes hverken 1 eller 2. Første gangen jeg hører om det.

Jeg var hos hudlege for noen år siden, etter at jeg hadde slitt med dette i mange år. Trodde jeg hadde et ektremt kviseproblem, men fikk vite at det var hidrosadenitt.

Fikk antibiotikakur som jeg skulle ta i 3 måneder, pause i 6uker, og 3 måneder på igjen.

Dette har jeg holdt på med i 4 år nå. Gir meg ingen bivirkninger utenom sopp. Men bruker jeg Vivag holder soppen seg borte.

Byllene er mindre plagsomme, og om jeg får en eller to, smører jeg på Dalancin, så blir de borte.

Jeg fikk(får) disse byllene under armene, brystene,og i underlivet(da spesiellt i trusestrikken) og noen få på magen.

Skulle ønske jeg hadde fått hjelp for mange år siden, for da hadde jeg ikke fått så mange arr.

De prøvde laser på arrene, men til liten nytte.

Grønnsåpe er effektivt ja. Har prøvd det mange ganger.

Så får du sånne byller anbefaler jeg deg at du kommer deg til legen og får han/hun til å sende deg til hudlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musikkglad
Selv om det er en gammel tråd, er det mange som faktisk sliter med dette. I min familie er det genetisk. Flere som har det, men ingen som har diabetes hverken 1 eller 2. Første gangen jeg hører om det.

Jeg var hos hudlege for noen år siden, etter at jeg hadde slitt med dette i mange år. Trodde jeg hadde et ektremt kviseproblem, men fikk vite at det var hidrosadenitt.

Fikk antibiotikakur som jeg skulle ta i 3 måneder, pause i 6uker, og 3 måneder på igjen.

Dette har jeg holdt på med i 4 år nå. Gir meg ingen bivirkninger utenom sopp. Men bruker jeg Vivag holder soppen seg borte.

Byllene er mindre plagsomme, og om jeg får en eller to, smører jeg på Dalancin, så blir de borte.

Jeg fikk(får) disse byllene under armene, brystene,og i underlivet(da spesiellt i trusestrikken) og noen få på magen.

Skulle ønske jeg hadde fått hjelp for mange år siden, for da hadde jeg ikke fått så mange arr.

De prøvde laser på arrene, men til liten nytte.

Grønnsåpe er effektivt ja. Har prøvd det mange ganger.

Så får du sånne byller anbefaler jeg deg at du kommer deg til legen og får han/hun til å sende deg til hudlege.

Jepp, hidrosadenitt. Skrev et innlegg om det her for ikke så lenge siden så søk på ordet så har jeg forklart hva hidrosadenitt et. Gi gjerne tilbake melding om det er uforstålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Dette er noe jeg har slitt mye med i 17-18 år. Og på meg har det blitt så ille at jeg har blitt innlagt på sykehus flere ganger for å operere bort kjertler, skal inn på fredag igjen.

Jeg får disse byllene i armhulene, på rompa, på låret, i lysken og i skrittet og har gjerne opp til 3 -4 byller samtidig.

Har vært 1000vis av ganger på legevakt og enda flere ganger hos fastlege for å få hjelp til å tømme dem.

Sånne byller er sinnsykt VONDE!!!!Må spise mye smertestillende tabletter.

Jeg har fått stilt en diagnose på dette problemet og pga at jeg har slitt i så mange år blir dette ansett som en kronisk sykdom hos meg.

Du kan lese om dette på lommelegen.no og sykdommen heter hidrosadenitt og går under hudsykdommer.

Det hadde jeg også gjort samme som deg. Men nu sliter jeg med byll på eller ved trusekanten og det er jæv smertefull at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fordi den er vanskelig å has på....Og nu har det gått ca 1 uke siden jeg fikk den. Og kvier meg sterk å dra til legen enda pga den sitter der jeg vil helst ikke vise den frem. Selv om jeg har også fjerne begge svettekjertler på begge under armene for noen år siden pga betennelse av byll,ble jo verre for da kommer byller på andre steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gjest_guest_*
Selv om det er en gammel tråd, er det mange som faktisk sliter med dette. I min familie er det genetisk. Flere som har det, men ingen som har diabetes hverken 1 eller 2. Første gangen jeg hører om det.

Jeg var hos hudlege for noen år siden, etter at jeg hadde slitt med dette i mange år. Trodde jeg hadde et ektremt kviseproblem, men fikk vite at det var hidrosadenitt.

Fikk antibiotikakur som jeg skulle ta i 3 måneder, pause i 6uker, og 3 måneder på igjen.

Dette har jeg holdt på med i 4 år nå. Gir meg ingen bivirkninger utenom sopp. Men bruker jeg Vivag holder soppen seg borte.

Byllene er mindre plagsomme, og om jeg får en eller to, smører jeg på Dalancin, så blir de borte.

Jeg fikk(får) disse byllene under armene, brystene,og i underlivet(da spesiellt i trusestrikken) og noen få på magen.

Skulle ønske jeg hadde fått hjelp for mange år siden, for da hadde jeg ikke fått så mange arr.

De prøvde laser på arrene, men til liten nytte.

Grønnsåpe er effektivt ja. Har prøvd det mange ganger.

Så får du sånne byller anbefaler jeg deg at du kommer deg til legen og får han/hun til å sende deg til hudlege.

Hei!

Samtidig som det er veldig trist, er det fint å se at det er andre som har det samme problemet som meg.. Dette har på en måte sneket seg på meg, reagerte ikke på en byll eller to, men nå nesten seks år sendere er underlivet fult av stygge arr som ikke forsvinner! Det er forerdelig frustererende!!

Fint å se at man kan holde det såpass bra i sjakk med antibiotika! Har nok ikke prøvd seriøst nok der, selv om jeg har begynt utallige ganger uten at jeg syntes det har hatt noe særlig virkning.. Går nå på roaccutan (for kviser) så må uansett vente.

Noen som har noen andre tips på hva man kan gjøre for å bedre/stabilisere situasjonen? Leste noe om en diett på en tråd fra lommelegen, men finner den ikke igjen og lurer på om noen vet noe om dette..

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Nå er det halvannet år siden tråden blei starta, så byllen er sikkert borte :sjenert:

åhh takk guuud for alle dere!! :) har fått det nå og ble redd det var herpes!

tusen takk for denne tråden :D har akkurat det samme som dere.. grønn verk som tyter ut av en utrolig vond byll som startet som kvise aktig på venstre ytre kjønnsleppe.. utrolig vondt... :(

godt å vse at det er flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.

Dette hadde jeg når jeg gikk på p-piller, men nå er det borte (bortsett fra arrene, men det kan jeg nå leve med). Men kan p-piller være hele grunnen? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Tusen takk til alle dere på denne tråden! Ble like letter som ei litt lenger opp her! Har slitt med sånt ett års tid så nå vet jeg at jeg skal ta en prat med legen, kanskje jeg slipper å få flere arr enn det jeg har nå:)

Har nemlig drevet med kostholds endring og byllene har bare kost seg(blitt fler og fler og oftere) og det er ikke spesielt godt kan man si! Men har ett spørsmål: hvordan vil dette påvirkes under samleie? Vil det bli værre eller har det ingen ting å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Miriam faraasen

nå er jeg skikkelig bekymra!! Jeg har oppdaget en byll på innsiden av ytre kjønnsleppe.. :forvirret::overrasket: den har vært der i ca tre dager, men har blitt større og vondere til nå! den er hvitlig på toppen, og rød og litt blå rundt og er hard! jeg fant ut at jeg skulle prøve å klemme den ut selv, og dyppet en liten nål i litt pyrisept for å stikke hull på den. men det var så innmari vondt, og det eneste som kom ut av det lille hullet jeg klarte å stikke, var litt blod!

:overrasket:

uff, skikkelig redd for hva dette er jeg..

noen som har opplevd lignende?? så vær så snill å gi meg råd!

må jeg til legen for å skjære hull på den tro??! har ingen fastlege i den byen jeg er i nå, så jeg må på legevakta i så fall..

Gjør de sånt no der tror dere??

Kjempetakknemlig for ALLE råd jeg kan få!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at du har samme problem som gjest fra 2006?

I så fall høres det ut som om du har en kong. Ikke prøv å stikk hull på den. Når den er moden vil den ikke gjøre vondt mer. Da sprekker den av seg selv.

Er du allikevel usikker, gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miriam faraasen

Heihei:)

Jeg har nettopp vært på legevakta,kom hjem for en time siden.De sa det var byll,har akkurat samme symptomer som deg,nå gikk det på 3 dagen med så stor hevelse så jeg har fått problemer å gå:(Det sprengte så inn i gran skogen :( I dag kom også febern og smerter/sliten i hele kroppen.

Legen sender meg inn på sykehuset med engang i morgen tidlig.Du må opereres for å få den bort.

Legene må skjære der nede,det holdt ikke med legevakta.Du må på gynokologisk avd.

Håper du følger rådet mitt :)

For ja du har rett,det er vondt altså :( Fikk 4 paragin forte nå føre for smertene.

Kjennes ut som en vulkan skal sprenge der nede,hele ene siden er ti dobbel så stor som andre så indre kjønnslepper sitter helt over på andre siden,hehe nesten inne mot låret.

Ikke noe å lure på,dette var vanligere enn du tror:)Kom deg til legen så sykehuset:)

Lykke tul :) klem miriam 28 fra østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

Jeg har nettopp vært på legevakta,kom hjem for en time siden.De sa det var byll,har akkurat samme symptomer som deg,nå gikk det på 3 dagen med så stor hevelse så jeg har fått problemer å gå:(Det sprengte så inn i gran skogen :( I dag kom også febern og smerter/sliten i hele kroppen.

Legen sender meg inn på sykehuset med engang i morgen tidlig.Du må opereres for å få den bort.

Legene må skjære der nede,det holdt ikke med legevakta.Du må på gynokologisk avd.

Håper du følger rådet mitt :)

For ja du har rett,det er vondt altså :( Fikk 4 paragin forte nå føre for smertene.

Kjennes ut som en vulkan skal sprenge der nede,hele ene siden er ti dobbel så stor som andre så indre kjønnslepper sitter helt over på andre siden,hehe nesten inne mot låret.

Ikke noe å lure på,dette var vanligere enn du tror:)Kom deg til legen så sykehuset:)

Lykke tul :) klem miriam 28 fra østfold

Men hvorfor legge ut et råd til en som hadde en lignende plage i 2006?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Men hvorfor legge ut et råd til en som hadde en lignende plage i 2006?

Hvorfor ikke? Jeg søkte på dette og fikk opp tråden, kjempefint å lese om andres erfaringer :)

Anonym poster: 90d337d252c2a97be65fbf1508f1c234

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor ikke? Jeg søkte på dette og fikk opp tråden, kjempefint å lese om andres erfaringer :)

Anonym poster: 90d337d252c2a97be65fbf1508f1c234

Ja, og det er jeg faktisk HELT enig med deg i! Kan ikke skjønne hvor jeg var når jeg kom med en så teit kommentar?

Hm.. :klaske:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg vet ikke om det er det jeg har nå, men det er en klump der nede, jeg så på den og plutselig la jeg merke til at det rant mørkt, nesten svart, blod ut av den, jeg begynte å klemme litt, og det sprutet blod, etterhvert som jeg fortsettt med å klemme, ble blodet urent, altså det var ikke svart og ikke vanlig blod, men nesten rødbrunt, dette skremmer meg veldig :(

Tror dere det kan være det samme som det dere har???

Eller kan det være noe livsfarlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei :) Nå har jeg sitti å googla litt og kom over denne siden.

Jeg har hatt en hoven og vond kul på høyre side av skjede åpningen i tre fire dager og har kommet frem til at det måtte være en betent bartholinsk kjertel.

Tenkte jeg skulle kontakte legen i morgen ,siden det ikke ble noe bedre og at det gjorde mer vondt. Men i dag så sprakk den bare , merket ikke noe -kjente bare en vond rotten lukt. Begynte å mistenke at cysten hadde sprukket og gikk på toalettet og så at trusa var full av guffe :( Jeg dusja meg godt og prøvde å tømme den . og la på et kompress. Nå kommer det bare litt blodspor og jeg har ikke vondt lengre :D Men siden det luktet vondt er jeg bekymret for infeksjon , så vi får se ...kanskje kroppen ordner opp i det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

tenkte jeg skulle si at jeg hadde sånn byll for noen år siden, var så dum å si ifra til mora mi så hu tok meg med til fastlegen min, han sa det var betent talgkjertel, og skulle fjerne det, vondeste opplevelsen jeg noen gang har hatt, etter det holdt jeg kjeft hver gang jeg får en, heller gå rundt med den lille irritasjonen enn å dra til fastlegen.

Bare ett tips til dere som får det i fremtiden. hadde det ikke vært for at legerommet var lydisolert hadde nok folk på venteværelset løpt ut der ifra.



Anonymous poster hash: 0b84e...306
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...