Gå til innhold

Jeg blir så fort sliten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg er 48. Ikke i mitt livs beste form, men jeg har tidligere vært i veldig god form, og det var slik da også. 

Når jeg var ung tenåring var jeg ekstremt aktiv, men likevel har blitt fort sliten, spesielt av sånne ting andre gjør for kos. 

Nå har jeg vært på festival og var sliten allerede når jeg kom dit og klarte ikke nyte festivalen, slik som de andre og etterhvert vond skulder fra å bære på veske, sliten. Unngikk hodepine, men på tiden når jeg var veldig aktiv og i god form fikk jeg ofte hodepine av bytur, eller tur i svømmehallen, eller på stranden. 

Som regel får jeg slitne og ømme føtter, vond nakke og rygg av bæring, hodepine av sol og varme. Altså ikke på trening, men når en skal kose seg med familie og venner sånne aktiviteter som egentlig skal være hyggelige. 

Dette har ødelagt mange turer, og når andre vil gjøre forskjellige ting, sier jeg ofte nei jeg vil bare slappe av. 

Hva kan være grunnen til slikt?

Anonymkode: 82580...bca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk vitaminer, b12, jern. Går du på noen medisiner? 

Anonymkode: 47fdf...15d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vanskelig for oss å svare på et så stort og vagt spørsmål, men her er et par ting du kanskje kan vurdere:

Du sier du var i god form, gjaldt det både kardio og styrke? 
Spiste du sunt og variert og fikk i deg all næring du trenger?
Er du egentlig introvert?

Anonymkode: 381db...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du ikke liker så godt slike ting? Det hjelper jo ikke hva andre synes er hyggelig, hvis du ikke liker det. Viktig å sette grenser og leve livet etter det som passer for deg.

Anonymkode: c0274...82f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut stoffskifte, vitaminer og mineraler.

Anonymkode: d480f...dc0

Skrevet (endret)

Alltid lurt å sjekke verdier hos legen. Men det kan være at det bare er slik du er skrudd sammen. Min mann kan f.eks. holde det gående med sosiale sammenkomster og fysiske utfordringer veldig lenge med minimalt med søvn, mat og drikke uten å bukke under, mens jeg er motsatt. Jeg må ha nok søvn, drikke nok vann og blir ofte utrolig sliten av mye støy, gåing (f.eks 17.mai, storbyferier osv...). Har alltid vært sånn og nå som jeg er i 40-årene har jeg bare akseptert at det er sånn jeg er.

Endret av Sandie
AnonymBruker
Skrevet

Hvis alle blodprøver er ok  så kan du tenke over om du er mye anspent i disse situasjonene? Har du dårlig hørsel eller syn? Jeg har litt dårlig hørsel og blir kjempefort sliten i både sjel og kropp på feks festival. Jeg er også introvert og har bakteriefobi så bare tanken på festival sender skuldrene mine over øra og jeg ønsker å innta horisontalen. 

Anonymkode: f9f25...2d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...