Gå til innhold

I dag flytter sønnen min ut

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke lille gutten lengre - han går inn i voksenlivet og det går sikkert helt fint :)

Anonymkode: 89adc...cb6

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så klart er det tungt! Forstår at du føler det sånn.

Anonymkode: ea4b2...6fa

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, jeg skjønner deg skikkelig godt! 
Her skjedde det samme forrige uke. 

Man er jo glad for at man har oppdratt et menneske som fungerer i verden, og som kan klare seg selv. Også er det selvsagt trist at en tid er forbi.. at man ikke får se den man er aller mest glad i - hver dag lenger. Ikke får være en like stor del av livet til hverandre lenger. 

Anonymkode: 70318...8d0

• Liker 1
  • Hjerte 18
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart å bli så overrumplet kanskje, du har jo hatt god tid til å forberede deg. Skjønner at man ikke kan lese seg til følelsen, men likevel?

Anonymkode: 17f1b...790

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er overrumplet av en voldsom tristhet.

Men her står vi altså. Kofferten og stor bag er pakket. Turen går straks til flyplassen. Studietiden venter. Nytt sted og helt ukjente mennesker. Alt har føltes riktig frem til nå. Men nå… Vil holde han igjen, vil plutselig virkelig ikke at han skal flytte ut! Jeg husker så godt han ble født, føles ikke så lenge siden heller…

Lille gutten min, er han klar for dette? Han ser litt skremt ut, går litt frem og tilbake her, men sier ikke noe selv, om alle disse tankene og usikkerheten han sikkert også selv kjenner på. Han er så stolt, gutten min…

Er det flere som har noen som forlater redet i disse dagene? Hvordan føles det?

Hilsen vemodig og sentimental mamma til verdens fineste sønn ❤️

Anonymkode: ea5a7...9f8

Skjønner du er litt lei deg. 

Jeg også har sendt ungene ut i verden. Og blitt så stolt når de greier å spre vingene og stå på egne bein. 

Men, sistemann her kommer nok aldri til å flytte ut, han kommer til å trenge oss til vi blir gamle og grå.

Og jeg merker det har blitt ei heilt anna sorg over det, - att barnet ikke kommer til å oppleve alt dette nye i livet, og å stå på egne ben, kanskje stifte egen familie , fordi barnet vil behøve tryggheten vi kan gi det hjemme i mange år til. 

Anonymkode: 492b7...0c1

• Liker 3
  • Hjerte 20
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg kjempegodt. Det blir plutselig så ekte når man står der og skal si ha det. Men du, de aller fleste klarer dette veldig fint, også sønnen din😃

Anonymkode: c0b7d...498

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente kun stolthet og glede når mine døtre flyttet ut fordi det var en naturlig prosess videre i livene deres. Jeg visste de ville greie seg godt og jeg var bare glad på deres vegne.

Mulig det er annerledes for guttemødre?

Anonymkode: cc8ca...161

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjente kun stolthet og glede når mine døtre flyttet ut fordi det var en naturlig prosess videre i livene deres. Jeg visste de ville greie seg godt og jeg var bare glad på deres vegne.

Er jo selvfølgelig ikke kjønnsbasert. Det burde du som forelder forstå. Klart man reagerer ulikt. Selv om ikke du kjente på tristhet så må ts få lov å kjenne på litt tristhet uten at det skal ha noe å si hva slags kjønnsbasert barna deres er, hallo

Anonymkode: 17704...839

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Merkelig spørsmål. Tror ikke det er noen forskjell på generell basis.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en unødvendig kommentar. Du skjønner vel at det ikke handler om kjønn her. Vi er alle ulike - noen overganger er vanskeligere enn andre.

Anonymkode: 318fd...e27

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok annerledes skrudd sammen. Jeg var kjempestolt av sønnen som hadde kommet inn på et prestisjestudium og skulle flytte til det nye studiestedet. Jeg bidro i etableringen, syntes det var en fornøyelse, men passet på at han hadde styringen. 
Synes det er noe slakt med barn som bare «flytter oppover i klassene» tom universitetet, bor på gutterommet, har de samme  barndomsvennene,, samme nabolag, mor og far i samme hus… Men jeg er kanskje mer av den rasjonelle typen og ikke så sentimental av meg. 

Anonymkode: c2be7...f89

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kanskje du er bare ekkel. 

Anonymkode: ea4b2...6fa

• Liker 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Vet. Min flyttet også ut nå. Helt grusomt. Holdt på å grine meg ihjel 

Anonymkode: 32393...173

• Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Litt rart å bli så overrumplet kanskje, du har jo hatt god tid til å forberede deg. Skjønner at man ikke kan lese seg til følelsen, men likevel?

Anonymkode: 17f1b...790

Er da vel ikke rart 

Anonymkode: 85ba2...fce

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Herlighet for et merkelig svar 

• Liker 8
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er nok annerledes skrudd sammen. Jeg var kjempestolt av sønnen som hadde kommet inn på et prestisjestudium og skulle flytte til det nye studiestedet. Jeg bidro i etableringen, syntes det var en fornøyelse, men passet på at han hadde styringen. 
Synes det er noe slakt med barn som bare «flytter oppover i klassene» tom universitetet, bor på gutterommet, har de samme  barndomsvennene,, samme nabolag, mor og far i samme hus… Men jeg er kanskje mer av den rasjonelle typen og ikke så sentimental av meg. 

🙄🙄🙄

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet

Du har et usunt forhold til det å være mor.

Det er lov å kjenne litt på følelser, men det er ikke greit å skape unge voksne til småbarn på grunnlag av egne issues. Du skulle gradvis tatt skritt bakover for lenge siden!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingenting tilsier at ikke ts også er stolt av sin sønn, men at hun har to tanker i hodet samtidig. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hadde tenkt å like innlegget til jeg leste siste setning. Wtf? Hvorfor skulle det føles annerledes basert på barnas kjønn??? Virkelig: hva tenker du her?

• Liker 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...