Gå til innhold

Til dere som er godt voksne single damer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever dere at deres jevnaldrende venninner som er godt (men kjedelig?) gift ofte spør og graver om livet deres? Om dere har truffet noen spennende menn i det siste, hvordan går det med X og Y og sånn?

Jeg har etter noen år som skilt/singel til tider opplevd meg som en «underholdningskanal» for disse damene , men jeg har nå sluttet å dele for mye med dem fordi jeg føler de ikke har så mye å bidra med til min situasjon. Jeg har også vært ærlig ved et par anledninger og sagt at det føles litt invaderende at de spør.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: e5481...313

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Noe så inni helevtes slitsomt. Og hvorfor tror de at sexlivet mitt er allemanseie? 

Anonymkode: 3fd0c...f50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: ff556...cab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Opplever dere at deres jevnaldrende venninner som er godt (men kjedelig?) gift ofte spør og graver om livet deres? Om dere har truffet noen spennende menn i det siste, hvordan går det med X og Y og sånn?

Noen som kjenner seg igjen?

I starten etter jeg avsluttet samboerskapet og ble singel, så opplevde jeg litt av det.

Men venninnene mine skjønte jo ganske raskt at jeg gjorde meg singel fordi jeg ønsket å være singel og ikke fordi det var noe galt med min kjære eks-samboer.

Når de tok inn over seg at jeg ønsket å være singel og at noe nytt forhold med noen er uaktuelt, så døde jo denne gravingen og nysgjerrigheten ut😊

Anonymkode: 86f18...928

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke sånne venner.

Anonymkode: 6f3a6...deb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan kjenne meg litt igjen, men jeg deler jo ikke det som er veldig privat for meg da. Flere av venninnene mine har sagt at de prøver å "leve singellivet" gjennom meg, siden de ikke får muligheten til det selv lenger. Jeg tror ikke jeg tenker så mye over at de spør meg om livet mitt, ikke på den måten at jeg blir irritert.

Anonymkode: b55e0...6b3

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har respektfulle venner. Men et par av dem har tvunget meg på date. Har godt av det. De har selv veldig "singelmentalitet" selv om de er i par. Med det mener jeg at de ikke har noe problem med å se hvorfor mange trives godt alene. De har være single i lenger perioder selv, er veldig selvstendige. Er nok en del "kjærestemennesker" med lite eller dårlig singelerfaring som driver med dette.

Anonymkode: bb55a...509

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men på en hyggelig og respektfull måte. Også er de så ærlige at de sier de elsker å høre på mine datinghistorier fordi de lever så kjedelige liv selv. 

Anonymkode: 6b053...f25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, har respektfulle venner. Men et par av dem har tvunget meg på date. Har godt av det. De har selv veldig "singelmentalitet" selv om de er i par. Med det mener jeg at de ikke har noe problem med å se hvorfor mange trives godt alene. De har være single i lenger perioder selv, er veldig selvstendige. Er nok en del "kjærestemennesker" med lite eller dårlig singelerfaring som driver med dette.

Anonymkode: bb55a...509

Ts her. Godt svar, og helt enig med deg. Jeg opplever heller ikke at de som spør vil meg noe vondt, det er nok heller de som er litt misunnelige på friheten min, og derfor spør, og det er jo en ærlig sak. Likevel har jeg som sagt ved et par anledninger sagt at jeg ikke har lyst til å dele alt, og det har de respektert. Jeg har ikke blitt uvenner med dem lissom, jeg har bare «lagt ballen død», fordi jeg føler jeg ikke får noe ut av det å dele det med dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg "bare" 40 (vet ikke helt hvor grensa for godt voksen er 😅) og nylig funnet en mann, men jeg har pleid å underholde på jobb om dater jeg har vært på og menn jeg har truffet. For jeg synes jeg ofte har havnet i komiske scenario og innimellom lurt på om jeg har vært på skjult kamera 😄 Så nei, jeg deler så mye at ingen trenger å spørre 🤪

Anonymkode: eecb3...576

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Vet ikke om jeg kan anses som godt voksen men er i midten av tredveårene. Jeg har spesielt en venninne, som skal sies er veldig ulykkelig sammen med mannen sin. Hun spør og graver ekstremt mye. Og det er ikke noe gøy, for når jeg ikke holder på med noen eller noe spennede skjer i dette såkalte spennede singel livet så er jeg visst ikke like interessant lengre. 

Anonymkode: ae481...9c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja! Vet ikke om jeg kan anses som godt voksen men er i midten av tredveårene. Jeg har spesielt en venninne, som skal sies er veldig ulykkelig sammen med mannen sin. Hun spør og graver ekstremt mye. Og det er ikke noe gøy, for når jeg ikke holder på med noen eller noe spennede skjer i dette såkalte spennede singel livet så er jeg visst ikke like interessant lengre. 

Ts her. Det er også en side av det. Jeg har som deg en venninne jeg tenker at er ulykkelig gift, men ikke vil ut av det pga barn, økonomi og sånn. Tror ikke hun vil få det bedre av å bryte ut. Da tenker jeg at det dummeste jeg kan gjøre er å «fyre opp» henne, så jeg har sagt at jeg ikke vil dele så mye, selv om hun er fryyyyyktelig nysgjerrig 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ts her. Det er også en side av det. Jeg har som deg en venninne jeg tenker at er ulykkelig gift, men ikke vil ut av det pga barn, økonomi og sånn. Tror ikke hun vil få det bedre av å bryte ut. Da tenker jeg at det dummeste jeg kan gjøre er å «fyre opp» henne, så jeg har sagt at jeg ikke vil dele så mye, selv om hun er fryyyyyktelig nysgjerrig 😅

Akkurat! Tror det er mange slike damer der ute dessverre:-( sannheten min er jo at jeg syns det er skikkelig drit å date. Jeg er en hjemmekjær dame og syns bare alt dette er slitsomt. Venninnen min er en typisk ekstrovert som hadde elsket å date. Så å leve gjennom meg er jo ikke akkurat spennede. Men så klart med litt alkohol innabords så blir det jo det.  

Kanskje jeg må bli tøffere og la være å dele. Hun stalker jo kandidatene mine på sosiale medier og legger de til med uhell. Det er så flaut vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vi er over 30 år, skulle av og til ikke tro det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Akkurat! Tror det er mange slike damer der ute dessverre:-( sannheten min er jo at jeg syns det er skikkelig drit å date. Jeg er en hjemmekjær dame og syns bare alt dette er slitsomt. Venninnen min er en typisk ekstrovert som hadde elsket å date. Så å leve gjennom meg er jo ikke akkurat spennede. Men så klart med litt alkohol innabords så blir det jo det.  

Kanskje jeg må bli tøffere og la være å dele. Hun stalker jo kandidatene mine på sosiale medier og legger de til med uhell. Det er så flaut vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vi er over 30 år, skulle av og til ikke tro det. 

Ts her. Jeg/vi er rundt 50, så ikke vær flau, men vit at dette nok dessverre ikke blir bedre med årene. Folk i alle aldre gjør de rareste ting. 🤪

Når det gjelder din venninne så synes jeg du skal si det som det er til henne. Høres faktisk skikkelig plagsomt ut det du skriver om å legge til på sosiale medier ved et uhell og sånn. Hjelpes. 🙈 Er dere ekte og gode venninner tåler hun det. Jeg har som sagt sluttet å fortelle noe særlig til min ulykkelig gifte venninne. Det er nok med oss som med dere to: hun er mer ekstrovert enn meg, og «klør» etter å leve livet, men vi ser begge at det antakelig vil gjøre livet svært krevende for dem alle i familien å bryte opp, så hun bør holde seg på matta i hvert fall noen år til. Derfor har jeg lagt lokk på temaet «singelliv og mine potensielle menn» i møte med henne, og det er til begges beste slik jeg ser det. Selv om hun nok savner «underholdningen» ja. 😜

AnonymBruker
Skrevet

De gjør det nok i beste mening tenker jeg. Kan hende de har bra samliv selv og ønsker det samme for deg, og da vil de jo høre om du har noen i kikkerten.

De håper rett og slett du skal finne en å dele livet med.

Uansett håper jeg ikke de prøver å koble deg til noen, og ihvertfall ikke til en som du ikke finner interessant selv! 

Om du ønsker å være singel, så si tydelig ifra, og da vil de nok gi seg etterhvert.

Anonymkode: f8dc3...48c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvordan man spør. Jeg har vært både singel med venninner i forhold, og i forhold med single venninner. Hvis man spør av oppriktig interesse, synes jeg det er greit, men når det framgår at den som spør, kun ønsker noe juicy å grafse i, har man jo ikke lyst til å dele noe som helst.

Anonymkode: ea406...438

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok rett i dette fenomenet her, opplevd det mange ganger selv. Men jeg ser to årsaker, som kan gå litt inn i hverandre. 

Det ene er at de kjeder seg selv og ønsker å høre om ditt liv. De drømmer seg litt bort i følelsen av spenning, forelskelse, sex og datenights. De ønsker å høre om ditt, rett og slett for å drømme seg bort og leve seg inn i spenningen. 

Det andre er de som fryder seg når det går galt. De er gjerne i utg.pkt misunnelige på oppmerksomhet og spenning du får, men ønsker helst å høre når det går galt. For å trøste seg selv med at de har det best sammen med sin kjedelige mann i et dødt forhold. 

Du vil lett merke forskjell på vennene dine og hvem som drømmer seg bort positivt og ønsker deg alt godt. At du også skal lykkes i dateingen, finne drømmemannen og det stabile gode livet. Og hvem som ønsker at alt skal gå skeis for å få høre om det til trøst og underholdning. 

Anonymkode: b17c2...65f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du har nok rett i dette fenomenet her, opplevd det mange ganger selv. Men jeg ser to årsaker, som kan gå litt inn i hverandre. 

Det ene er at de kjeder seg selv og ønsker å høre om ditt liv. De drømmer seg litt bort i følelsen av spenning, forelskelse, sex og datenights. De ønsker å høre om ditt, rett og slett for å drømme seg bort og leve seg inn i spenningen. 

Det andre er de som fryder seg når det går galt. De er gjerne i utg.pkt misunnelige på oppmerksomhet og spenning du får, men ønsker helst å høre når det går galt. For å trøste seg selv med at de har det best sammen med sin kjedelige mann i et dødt forhold. 

Du vil lett merke forskjell på vennene dine og hvem som drømmer seg bort positivt og ønsker deg alt godt. At du også skal lykkes i dateingen, finne drømmemannen og det stabile gode livet. Og hvem som ønsker at alt skal gå skeis for å få høre om det til trøst og underholdning. 

Anonymkode: b17c2...65f

Og dem som vil høre hvordan det går, alle gjør det jo ikke kun for sin del?

Anonymkode: f5695...d0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Har en venninne spesielt som graver og spør. Hun er gift og har det «kjedelig», hun vil ha actionhistorier. Elsker å høre om dickpics, sex og hvordan datene er. Nå har jeg sluttet å dele. Tenker at hun får skille seg å få opplevelsene selv. Jeg gir ikke mer. 

Anonymkode: 0ed7f...435

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har rett. Det er nok intensjonene til den som spør som gjør om jeg føler for å dele eller ikke. Man merker ofte den altså. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i å dele alt med alle, men velger ofte de jeg merker har noe å gi meg i samtalen. Ikke bare «ta». En gang jeg ble irritert på ei som spurte og grov (ikke venninne av meg, mer en bekjent), og klarte jeg ikke å dy meg men svarte tilbake: «kanskje du kan fortelle litt om det spennende sex- og samlivet du har med din mann i stedet?» De har vært gift i over 30 år. Etter det skiftet vi samtaleemne relativt raskt… 😂 Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...