AnonymBruker Skrevet 9. august #61 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uff, synes jo litt synd på de som kjøper til dobbel pris på Finn. Flere igjen fysisk i butikk også. Anonymkode: 58ffb...c3e Hvorfor er det synd på dem? Anonymkode: f05ef...1f7
AnonymBruker Skrevet 9. august #62 Skrevet 9. august NakenPanda skrev (1 time siden): Dere kvinner kan etter denne dagen aldri kritisere noen mann i Norge for å samle på ting nerdete eller ikke ever. Ikke bare kvinner som kjøper og samler på Mummikopper eller andre ting Anonymkode: f05ef...1f7
NakenPanda Skrevet 9. august #63 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke bare kvinner som kjøper og samler på Mummikopper eller andre ting Anonymkode: f05ef...1f7 Etter køen i dag er det stort sett kvinner som samler på Mummi ting ja, det føler jeg meg 100% sikker på. Det var langt mellom mannfolka der.
Skogstrolle Skrevet 9. august #64 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og allikevel gikk du inn i tråden og svarte 😅 Anonymkode: 80e73...73d Jepp! Kun for å irritere deg 😘
AnonymBruker Skrevet 9. august #65 Skrevet 9. august NakenPanda skrev (4 minutter siden): Etter køen i dag er det stort sett kvinner som samler på Mummi ting ja, det føler jeg meg 100% sikker på. Det var langt mellom mannfolka der. Eh ja? Men ikke bare kvinner, Dagbladet har intervju med en som skulle ha Anonymkode: f05ef...1f7
AnonymBruker Skrevet 9. august #66 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor er det synd på dem? Anonymkode: f05ef...1f7 Fordi de betaler overpris i troen på at den er «ekstremt sjelden» og vil stige i verdi, mens opplaget trolig er stort, Arabia ikke oppgir antallet, og erfaring fra fjorårets kopp viser at prisene ofte faller etter den første kjøpshysterien. Men folk velger jo selv hva de vil bruke pengene sine på. Er jo like synd på de som kjøper masse kopper som de tror de skal få dobbel pris for. Anonymkode: 58ffb...c3e 1
Million Skrevet 9. august #67 Skrevet 9. august Hvordan i alle dager har amerikanerne oppfattet Stinky-figuren på Mummikoppen som et "mulig rasistisk symbol"!?? Hva skal den ligne på og rakke ned på, med den bustete pelsen som får den til å ligne mest på et pinnsvin eller noe? Leste om det her i Dagbladets artikkel.
AnonymBruker Skrevet 9. august #68 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi de betaler overpris i troen på at den er «ekstremt sjelden» og vil stige i verdi, mens opplaget trolig er stort, Arabia ikke oppgir antallet, og erfaring fra fjorårets kopp viser at prisene ofte faller etter den første kjøpshysterien. Men folk velger jo selv hva de vil bruke pengene sine på. Er jo like synd på de som kjøper masse kopper som de tror de skal få dobbel pris for. Anonymkode: 58ffb...c3e Men det er jo ikke synd på dem? Anonymkode: f05ef...1f7
AnonymBruker Skrevet 9. august #69 Skrevet 9. august Million skrev (6 minutter siden): Hvordan i alle dager har amerikanerne oppfattet Stinky-figuren på Mummikoppen som et "mulig rasistisk symbol"!?? Hva skal den ligne på og rakke ned på, med den bustete pelsen som får den til å ligne mest på et pinnsvin eller noe? Leste om det her i Dagbladets artikkel. Jeg regner med at det er pga at Stinky er svart å at han er en skurk, som svindlere å lurer folk og blir alltid tatt av politiet 🤔 Disse folkene ser rasisme i alt. Anonymkode: b49ef...a33
AnonymBruker Skrevet 9. august #70 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo ikke synd på dem? Anonymkode: f05ef...1f7 Nei, du har nok rett. Ingen som tvinger dem til å kjøpe midt i hypen. De betaler i prinsippet en frivillig «hastighetsskatt». Er mange som gjør dårlige økonomiske beslutninger, og faller for skitne markedsførings triks hele tiden. Jeg tror som sagt Arabia bevisst bruker begreper som «begrenset utgave», og slipper koppene på en måte som trigger samlerinstinktet og kjøpspanikk. De oppgir heller ikke antall. Resultatet er at mange tror de må handle umiddelbart til høy pris, selv om produksjonen trolig er stor nok til å dekke etterspørselen på sikt. Anonymkode: 58ffb...c3e
AnonymBruker Skrevet 9. august #71 Skrevet 9. august Nei, jeg blir egentlig litt trist av det ville mummikopp-hysteriet jeg. Jeg er vokst opp med Tove Janssons bøker og opplever hele den kommersialiseringa som nærmedt et hån og en forringelse av det hun formidla gjennom forfatterskapet. Snusmumrikken does not approve. Anonymkode: 2e428...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 9. august #72 Skrevet 9. august Million skrev (13 minutter siden): Hvordan i alle dager har amerikanerne oppfattet Stinky-figuren på Mummikoppen som et "mulig rasistisk symbol"!?? Hva skal den ligne på og rakke ned på, med den bustete pelsen som får den til å ligne mest på et pinnsvin eller noe? Leste om det her i Dagbladets artikkel. Fordi Stinky er svart og gjør slemme ting. Koppen som ble bedt om å bli fjernet fra utstillingen viste svarte stinky som stikker en hvit dame med en av piggene sine mens veska flyr opp i været. Den som har klaget på koppen mener den viser en med svart hudfarge som raner en dame for veska hennes. Anonymkode: e0019...9da
Million Skrevet 9. august #73 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi Stinky er svart og gjør slemme ting. Koppen som ble bedt om å bli fjernet fra utstillingen viste svarte stinky som stikker en hvit dame med en av piggene sine mens veska flyr opp i været. Den som har klaget på koppen mener den viser en med svart hudfarge som raner en dame for veska hennes. Anonymkode: e0019...9da Å ja. Takk for oppklaring. Vi nordmenn ser ikke spøkelser på høylys dag og fornærmelser i bokfigurer fra barnebøker, så her er koppen blitt kjempepoppis, tydeligvis, etter dette i New York. Må nesten le altså.
AnonymBruker Skrevet 9. august #74 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, du har nok rett. Ingen som tvinger dem til å kjøpe midt i hypen. De betaler i prinsippet en frivillig «hastighetsskatt». Er mange som gjør dårlige økonomiske beslutninger, og faller for skitne markedsførings triks hele tiden. Jeg tror som sagt Arabia bevisst bruker begreper som «begrenset utgave», og slipper koppene på en måte som trigger samlerinstinktet og kjøpspanikk. De oppgir heller ikke antall. Resultatet er at mange tror de må handle umiddelbart til høy pris, selv om produksjonen trolig er stor nok til å dekke etterspørselen på sikt. Anonymkode: 58ffb...c3e Joda, de gjør det. I fjor var det 80.000. Anonymkode: 5f77f...8fe
AnonymBruker Skrevet 9. august #75 Skrevet 9. august Det et de som kjøper opp så mange som får opp prisene . Vi fikk kjøpt på nettbutikk i dag etter lang kø. Det er de gamle koppene jeg ønsker meg. Anonymkode: a65c7...079
AnonymBruker Skrevet 9. august #77 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Joda, de gjør det. I fjor var det 80.000. Anonymkode: 5f77f...8fe Hvor har du det tallet fra? Kilde? Arabia oppgir at de ikke kan kommentere på opplagstall siden de er børsnotert. Kun noen få kopper av de mer sjeldne som har opplagstall som hjem koppen med ca 8000, Fazer koppen og noen få til. Anonymkode: 58ffb...c3e
Cyndaquil Skrevet 9. august #78 Skrevet 9. august Jeg fikk meg kopp på mummi sin nettbutikk i 16 tiden til 429 😊 sto vel 1 time i digital kø. Men var null problem å få tak i kopp til grei pris. Skjønner ikke de som selger den allerede til 600kr . Hørte også at i Tromsø er det flere igjen i fysisk butikk
AnonymBruker Skrevet 9. august #79 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor har du det tallet fra? Kilde? Arabia oppgir at de ikke kan kommentere på opplagstall siden de er børsnotert. Kun noen få kopper av de mer sjeldne som har opplagstall som hjem koppen med ca 8000, Fazer koppen og noen få til. Anonymkode: 58ffb...c3e Det ble opplyst om det i køen på Kitchn i dag. I fjor var det 80k, i år var det mer (100k kanskje? Husker ikke nøyaktig hva det var som ble sagt) fordi Arabia ønsker at alle som vil ha skal få, og de liker ikke at man videreselger til blodpris. Anonymkode: 5f77f...8fe
AnonymBruker Skrevet 9. august #80 Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det ble opplyst om det i køen på Kitchn i dag. I fjor var det 80k, i år var det mer (100k kanskje? Husker ikke nøyaktig hva det var som ble sagt) fordi Arabia ønsker at alle som vil ha skal få, og de liker ikke at man videreselger til blodpris. Anonymkode: 5f77f...8fe Da vil jeg tro dette er antallet kitch’n har fått, for dersom det stemmer det som Arabia sier at de ikke kan opplyse antall pga at de er børsnoterte ville det være rart om de oppga dette til sine kunder. Anonymkode: 58ffb...c3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå