Gå til innhold

Emner som er tatt opp tidligere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lest en del innlegg der folk lurer på forskjellige ting, og ofte hender det at kommentaren "les tidligere innlegg om emnet" kommer opp. Kanskje ikke på den måten, men dere forstår vel hva jeg mener?

Det jeg skal frem til er at det er vel ikke noe poblem om en tar opp samme emne igjen? Hvis jeg lurer på noe, så orker ikke jeg gå gjennom hele kvinneguidens forum for å finne svar på akkurat det! Greit at det finnes søketjenste, men det er ikke alltid at en finner svaret selvom man bruker den.

Vet en at det emnet er tatt opp før, kan en enten gi linken til det innlegget eller så bare svarer en uten å kommentere det.. Synes nå ihvertfall jeg..

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Stort sett enig med deg. Synes noen ganger det er rart når folk starter et emne samtidig med en liknende tråd (skjer ofte med tv-programmer og nyheter), men det må jo absolutt være lov å lure på ting som har vært oppe før. Etter en del år på KG ser man at mye kommer opp gang på gang. Er det ille, kan man jo bare overse tråden - eller hur?

Skrevet
Stort sett enig med deg. Synes noen ganger det er rart når folk starter et emne samtidig med en liknende tråd (skjer ofte med tv-programmer og nyheter), men det må jo absolutt være lov å lure på ting som har vært oppe før. Etter en del år på KG ser man at mye kommer opp gang på gang. Er det ille, kan man jo bare overse tråden - eller hur?

Selvfølgelig :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vil tro dette er mer vanlig for de som er nye her og ikke tenker på søkefunksjonen.

Jeg bruker alltid søkefunksjonen før jeg spør.

Det som skjer hvis tråd om samme emnet blir startet til stadighet, er at de som kan noe om det til slutt ikke gidder å svare.

Skrevet
Vil tro dette er mer vanlig for de som er nye her og ikke tenker på søkefunksjonen.

Jeg bruker alltid søkefunksjonen før jeg spør.

Det som skjer hvis tråd om samme emnet blir startet til stadighet, er at de som kan noe om det til slutt ikke gidder å svare.

Og det er jo helt forståelig at folk blir lei av å svare! Men igjen hvis en ser at det er en gjest som har prøvd å spørre om noe, så bør de som har vært her litt lengre greie å svare ;) Bør ikke være det store problemet egentlig hvis en bare setter seg selv i samme situasjon ;)

Gjest gjesten igjen
Skrevet
Bør ikke være det store problemet egentlig hvis en bare setter seg selv i samme situasjon ;)

Enig der - dumt når kua glemmer at den har vært kalv.

Det er en del her som bare må komme med oppgulp til stadighet. For disse menneskene fungerer dette forumet som en sosial samlingsgreie, mens det for andre fungerer som et sted hvor man kan utveksle erfaring med hverandre.

Disse to grupperingene går ikke akkurat så godt overens. :ler:

Skrevet

Dersom jeg har kommet over en helt nystartet tråd om et emne, og jeg VET at det NYLIG har vært en nesten eksakt lik tråd, oppfordrer jeg trådstarter til å søke i forumet. For da ligger den ikke langt bak! De sakene jeg har henvist slik til har noe med at det er omfattende temaer, og den andre tråden er lang og utfyllende. Når trådstarter ser ut til å få dårlig respons, tror jeg det oppklarer tilbakemeldingsproblemet.

Selv bruker jeg stort sett søk funksjonen før jeg lager en tråd.. Men selvfølgelig kan man ofte lure på ulike nyanser av et vanlig tema

Gjest King James
Skrevet

så vit jeg har sett er det porstet over 2 millioner evner. Så jeg synnes ikke det er så veldig rart at noe blir gjentat og litt like spørsmål kommer

Gjest Binna
Skrevet

Jeg synes iallefall det er bedere å linke til til tidlige emner enn å bare skrive noe sånt som " dette har vært oppe hundrevis av ganger før". Det er ikke alltid jeg tenker på å søke først når jeg lurer på noe, og ofte så er man ute etter litt spesielle ting.

Gjest Gjest
Skrevet

Så med andre ord så er det greit at andre søker opp ting for dere, men dere kan ikke søke selv?

Jeg skjønner ikke hva som er så gærnt med at noen skriver "dette har vært oppe før. søk, så finner du sikkert svar på det du lurer på." Det er vel ikke noe å ta seg nær av vel?

Og om noen lurer på veldig omfattende emner, så må det vel være greit at man oppfordres til å søke opp en tidligere tråd(dersom det eksisterer) hvor det kanskje finnes gode og omfattende svar på det man lurer på i stedet for å starte en ny tråd hvor man kanskje ikke får svar.

Gjest Gjest
Skrevet
Og det er jo helt forståelig at folk blir lei av å svare! Men igjen hvis en ser at det er en gjest som har prøvd å spørre om noe, så bør de som har vært her litt lengre greie å svare ;) Bør ikke være det store problemet egentlig hvis en bare setter seg selv i samme situasjon ;)

Gjester kan også bruke søkefunksjonen.

Gjest Binna
Skrevet (endret)
Så med andre ord så er det greit at andre søker opp ting for dere, men dere kan ikke søke selv?

Jeg skjønner ikke hva som er så gærnt med at noen skriver "dette har vært oppe før. søk, så finner du sikkert svar på det du lurer på." Det er vel ikke noe å ta seg nær av vel?

Og om noen lurer på veldig omfattende emner, så må det vel være greit at man oppfordres til å søke opp en tidligere tråd(dersom det eksisterer) hvor det kanskje finnes gode og omfattende svar på det man lurer på i stedet for å starte en ny tråd hvor man kanskje ikke får svar.

Selvsagt er det greit å skrive det.

Men for det første er det ikke alle som vet helt hvordan de finner de gamle emnene. For det andre så er det ikke alltid like greit å finne f.eks: lang, kremfarget, brudekjole til en billig pris i Oslo, selv om man prøver å søke.

Jeg får legge til at jeg har blitt flinkere til å søke i det siste. Men helt i starten var jeg ikke så flink til det.

Endret av hæxa
Skrevet

Selvfølgelig dukker dagligdagse temaer opp igjen! Hjulet blir jo ikke funnet opp hver uke ;)

Selv har jeg f.eks. i årevis skrevet side opp og side ned om økonomi i samliv, men tydeligvis er det fremdeles usikkerhet omkring emnet (Til tross for store oppslag i media, bokutgivelser osv. osv.). Som mange av dere vet, er jeg skilt to ganger før fyllte 35, men penger/eiendeler har fremdeles ikke vært noe tema i disse samlivsbruddene. Til tross for at det er snakk om relativt store verdier, har de store diskusjonene uteblitt fordi avtalene har vært inngått på forhånd og har vært udiskutable.

Dette var bare ment som et eksempel, men i og med at jeg har skrevet om dette så vidt mange ganger, så er det relativt mye jeg ikke gidder å svare på lenger...

Gjest Gjest
Skrevet

Søkeknappen er kanskje ikke så veldig lett å få øye på, så jeg synes det er greit at noen sier fra at det eksisterer. Naturligvis er ikke alt like lett å søke opp, som sagt over her, men ting som f.eks. mineralmakeup, trafikalt grunnkurs osv. osv. burde gå greit. Det er selvfølgelig ikke noen lov mot å stille de samme spørsmålene om igjen, men ofte sier noen at de har det travelt og trenger svar fort, og da er det jo greit å bruke søkefunksjonen i stedet for å måtte vente på at noen svarer.

Når det er sagt, så er det naturligvis også forskjell på hvordan man uttrykker seg. Det er milevis forskjell mellom å skrive "hvis du bruker søkefunksjonen, så finner du endel tidligere tråder om samme emne" og å si "ditt helsikes imbesil. Er du så sprengt at du ikke ser at det er en søkeknapp som stirrer deg mitt i trynet"

Skrevet

Nå mente jeg absolutt ikke jeg at det ikke er "lov" å stille det samme spørsmålet om igjen, men at f.eks. mitt svar ikke er like engasjert som det var for noen år siden selv om emnet er velkjent...

Gjest Donna
Skrevet

Da er det vel bare å la være å svare. Det er noen som kommer med noen sure oppgulp her når noen spør om noe - noe som er helt unødvendig. Det går an å si ting på en fin måte :) noe enkelte av "det faste inventaret" på Kvinneguiden ser ut til å ha litt problemer med til tider.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns det er en uting at man får sånne kommentarer hvis man er så uheldig å opprette en tråd som ligner en gammel tråd. Det er ikke alle her som vandrer rundt med full oversikt over alle gamle tråder.

(og det er sikkert en drøss gamle tråder om akkurat dette tema, søk&finn! :roll: )

Skrevet
Gjester kan også bruke søkefunksjonen.

Tingen er bare at det er ikke alle gjester som vet om søkefunksjonen....

Skrevet
Da er det vel bare å la være å svare. Det er noen som kommer med noen sure oppgulp her når noen spør om noe - noe som er helt unødvendig. Det går an å si ting på en fin måte  :)  noe enkelte av "det faste inventaret" på Kvinneguiden ser ut til å ha litt problemer med til tider.

Det var litt sånne komentarer som fikk meg til å reagere.. En kan prøve å hjelpe med ett smil istedenfor å slenge unødvendige kommentarer :) Det burde ihvertfall de mest erfarne greie...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hadde søkefunksjonen funka litt bedre, så kanskje folk hadde brukt den også. Får alltid opp "ingen treff" nårjeg bruker den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...