Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 18.42):

Jeg må si at jeg tror de aller fleste ufrivillig single, nok er det fordi de forventer å få en mye mer attraktiv partner enn de er selv. 
Jeg har mange kompiser som fortsatt forventer å få seg ei pen jente på 20. De er dobbelt så gamle og har vært single hele livet. De klager når helt vanlige kvinner vil ha de (gi de en sjans).

Også har jeg noen få venninner som er litt like. Ingen menn er bra nok. Helt ordinære menn. 
INGEN er for uattraktive til å få seg kjæreste, bare se på hvilket som helst program på TLC eller kom deg ut døra. Alle typer mennesker har kjæreste. 
Nå mener jeg ikke de som er frivillig single.

Anonymkode: 89f65...94c

Ja det er da bare når man har urealistiske standarer man ender opp "ufrivillig singel". Dette har blitt et populært phenomen blant unge menn spesielt - både på nett og ellers. Det er typisk at menn tenker at dem fortjener dame, selv om ingen innsats blir satt inn. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Jegkjedermeg skrev (4 minutter siden):

Ja det er da bare når man har urealistiske standarer man ender opp "ufrivillig singel". Dette har blitt et populært phenomen [sic] blant unge menn spesielt - både på nett og ellers. Det er typisk at menn tenker at dem fortjener dame, selv om ingen innsats blir satt inn. 

Vet ikke om dette «fenomenet» er så virkelig eller populært. Enkelte menn tenker kanskje slikt.

Anonymkode: 91614...757

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 23.06):

Opplever det samme med noen menn jeg kjenner! De har kanskje klart å få en match og en date, og så møter de dama, men avviser henne fordi hun ikke var pen nok i virkeligheten........ Og så klager de over at de er single og ikke har noe erfaring med kvinner. Bare fordi de vil ha de aller peneste. Altså.......

Anonymkode: 6c406...e38

Sikker på at det ikke var de som ble avvist av damen kanskje pga personligheten sin. Men så for å ikke virke dum så skylder de på at damen ikke var fin nok?

Bare en tanke siden jeg har hørt at menn sier de gjorde det slutt med meg og så en grunn for at de gjorde det. Og så var det egentlig jeg som gjorde det slutt med de fordi de var ikke greie eller oppførte seg fint.

Anonymkode: b6ead...f6f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke om dette «fenomenet» er så virkelig eller populært. Enkelte menn tenker kanskje slikt.

Det er ikke bare enkelte menn som har kvinnefiendtlige holdninger. Forskning viser at store andeler menn, særlig unge, bærer på alt fra åpenlys kvinneforakt til mer subtile fordommer. Når en tredjedel av gutter mener jenter “ber om trøbbel” ut fra klær, og lignende tall går igjen i flere land, er det misvisende å late som om dette bare gjelder noen få. Dette er statistikk du lett finner på nett. 

Dette er jo ikke nytt, pågått siden mennesker kom på jord. Det pågikk tusenvis av år siden, hundre år siden, 50, og nå. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Jegkjedermeg skrev (3 minutter siden):

Det er ikke bare enkelte menn som har kvinnefiendtlige holdninger. Forskning viser at store andeler menn, særlig unge, bærer på alt fra åpenlys kvinneforakt til mer subtile fordommer. Når en tredjedel av gutter mener jenter “ber om trøbbel” ut fra klær, og lignende tall går igjen i flere land, er det misvisende å late som om dette bare gjelder noen få. Dette er statistikk du lett finner på nett. 

Dette er jo ikke nytt, pågått siden mennesker kom på jord. Det pågikk tusenvis av år siden, hundre år siden, 50, og nå. 

Ja du har rikelig med meningsfeller her på KG. Evne til refleksjon synes å være en mangelvare.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja du har rikelig med meningsfeller her på KG. Evne til refleksjon synes å være en mangelvare.

Når man ikke kan svare på fakta, er det lett å gå etter personen i stedet. Men tallene står fortsatt:

store andeler menn viser kvinnefiendtlige holdninger, både i Norge og internasjonalt. Det er ikke mangel på refleksjon å påpeke forskning, det er mangel på refleksjon å ignorere den.

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 1.36):

Jeg går etter veldig varierte kvinner. Alt fra veldig pene til andre som jeg kun har ting til felles med. Likhetstrekkene er at kvinnene faller for de samme mennene gang på gang. Ender som regel opp svikta. Er jo ikke direkte utroskap, da vi alle var mer enn en liten flørt. Vært sånn hele livet, får meg ikke kjæreste, men har akseptert det

Anonymkode: 11606...d5b

Bli glad i deg selv og få bedre selvtillit. Da vil damene trekkes mot deg. Begynn først å date deg selv med å behandle deg selv som du fortjener, altså bra. Gjør fine ting for deg selv hver dag. Alle mulige små ting. Skryt av deg selv når du har gjort ting. På jobben og hjemme. Om det er middagen du har laget til deg selv fordi du fortjente det eller den turen du gikk etter middag. Ryddet og støvsuget. Du gjør det fint for deg selv og så skryter du av deg selv, så flink du er.

Du vil få det bedre med deg selv, og dette vises. Du er flink og du er fin. Kjøp nye klær og gå til frisøren. Så du føler deg bra med deg. Stell deg selv. Det skal vises forandring til slutt. Og husk å smile til verden. 😄👍

Selvfølgelig får du deg kjæreste. Dette klarer du. 😄😀🤩👍

Anonymkode: b6ead...f6f

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Jegkjedermeg skrev (7 minutter siden):

Når man ikke kan svare på fakta, er det lett å gå etter personen i stedet. Men tallene står fortsatt:

store andeler menn viser kvinnefiendtlige holdninger, både i Norge og internasjonalt. Det er ikke mangel på refleksjon å påpeke forskning, det er mangel på refleksjon å ignorere den.

Har brukt nok tid på nettet til å desverre ha sett dette med egne øyne. 

Men er også de som er veldig greie. Etter Trump så har flere deltatt med normalitet igjen føler jeg. Det viste kanskje hvor langt internettkultur kan endre samfunnet, nok til at flere har valgt å jobbe litt mer imot hat og ikke kaste seg på alle podcast bølger lengre.

Men andre her kan ha sett annet. 

Anonymkode: 50e4f...2c4

AnonymBruker
Skrevet
Jegkjedermeg skrev (35 minutter siden):

Ja du kommer med den late generaliseringen «typisk menn» , for så å komme med argument 1/3 av gutter, som etter dine fakta da ikke er typisk. Tvert om. Det er typisk menn å ikke ha holdningen. Du får bare holde på. Hylekoret venter. *gjesp

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 18.42):

Jeg må si at jeg tror de aller fleste ufrivillig single, nok er det fordi de forventer å få en mye mer attraktiv partner enn de er selv. 
Jeg har mange kompiser som fortsatt forventer å få seg ei pen jente på 20. De er dobbelt så gamle og har vært single hele livet. De klager når helt vanlige kvinner vil ha de (gi de en sjans).

Også har jeg noen få venninner som er litt like. Ingen menn er bra nok. Helt ordinære menn. 
INGEN er for uattraktive til å få seg kjæreste, bare se på hvilket som helst program på TLC eller kom deg ut døra. Alle typer mennesker har kjæreste. 
Nå mener jeg ikke de som er frivillig single.

Anonymkode: 89f65...94c

Alt du nevner her er uvesentligheter, ts.

Dersom en person entrer datingmarkedet på jakt ikke etter en partner (og ikke en de kan ha sex med nå og da og ellers ikke bruke tid på) og har «utseende» som sitt eneste kriterie så er det derfor vedkommende er (veldig velfortjent og veldig bra for omgivelsene!) singel.

Slike mennesker er ikke single fordi de setter det ene kravet til utseende «før høyt». De er single fordi de emosjonelt er på alder med mindreårige barn. Og dermed ikke hører hjemme i noe voksent forhold.

Anonymkode: f96fc...5d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja du kommer med den late generaliseringen «typisk menn» , for så å komme med argument 1/3 av gutter, som etter dine fakta da ikke er typisk. Tvert om. Det er typisk menn å ikke ha holdningen. Du får bare holde på. Hylekoret venter. *gjesp

Det er et problem på mange skoler, jeg ser flere foreldre snakke om hva døttrene deres gjennomgår. Det er fint du er i en kultur som er sunnere mentalt, men noe skjedde med verden når kvinnehat ble sendt i algoritmer til gutter og menn. Du må våktne til endringen, den er der selv om du vil det eller ikke.

Jeg som kvinne kunne lnske jeg kunne trylle den bort, men åpenbart er det ikke så lett.

I det minste prøv å se om du finner noe.

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har brukt nok tid på nettet til å desverre ha sett dette med egne øyne. 

Men er også de som er veldig greie. Etter Trump så har flere deltatt med normalitet igjen føler jeg. Det viste kanskje hvor langt internettkultur kan endre samfunnet, nok til at flere har valgt å jobbe litt mer imot hat og ikke kaste seg på alle podcast bølger lengre.

Men andre her kan ha sett annet. 

"Andre her kan ha sett annet" da har de ikke fulgt med ordentlig, og det er egentlig det. Unge menn og tenåringsgutter har ikke opplevd noen særlig positiv forandring de siste årene. Den eneste store folkemengden som virkelig samlet seg etter Trump var venstresiden i politikken.

På høyresiden ser vi nå en massiv økning i antall unge menn, og om man vet hva Trump faktisk står for, skjønner man at dette ikke bare er farlig, men også preget av korrupsjon og farlige ideologier.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det handler ikke om å late generalisere, men å vise til fakta og forskning. At omtrent en tredjedel av gutter uttrykker slike holdninger er langt fra ubetydelig. Det betyr at disse holdningene er utbredte nok til å være et samfunnsproblem, ikke bare noe noen få har.

Å påstå at det ikke er typisk menn å ha slike holdninger, når mange undersøkelser viser det motsatte, blir bare en måte å fornekte virkeligheten på. Jeg står for det jeg sier, og det er basert på fakta, tror nok det er du som er hylekoret her desverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jegkjedermeg skrev (18 minutter siden):

Det handler ikke om å late generalisere, men å vise til fakta og forskning. At omtrent en tredjedel av gutter uttrykker slike holdninger er langt fra ubetydelig. Det betyr at disse holdningene er utbredte nok til å være et samfunnsproblem, ikke bare noe noen få har.

Å påstå at det ikke er typisk menn å ha slike holdninger, når mange undersøkelser viser det motsatte, blir bare en måte å fornekte virkeligheten på. Jeg står for det jeg sier, og det er basert på fakta, tror nok det er du som er hylekoret her desverre.

Det var du som presenterte fakta. De samsvarer ikke med dine påstander. Er brøk vanskelig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 1.41):

Tenkte ikke noe veldig drastisk, men kanskje steder jeg uansett har lyst til å se, som England ved kysten. Turist opplegg. Romantiske omgivelser, kanskje er jeg heldig å finner en koslig/trygg natur-eventyr fotograf? 

Er ikke en spesielt camping orientert alene og aldri om jeg drar på sjekking med noen jeg kjenner, festival er som fest så nei har prøvd og det blir utrygt, bryr meg ikke om fulle menn. Båt er ofte de litt perverse folka beklager, jeg ser hva som deles 😅 Men gode eksempler for dem som kan trenge dem, så takk 😊 Absolutt nyttig for mange. Jeg er bare ekstra vanskelig.

Nå var egentlig ikke min anbefaling å dra på sjekking, men å dra til steder man møter mennesker, for å ha det kjekt og for å bli kjent med mennesker. Gjennom det kan man treffe den rette, uten å liksom drive på med noe tvangsmessig sjekking. 

Alle aktiviteter jeg anbefalte kommer i mange ulike former, men om de aktiviteter ikke tiltaler må du prøve å finne aktiviteter som passer deg der du blir kjent med andre mennesker. Mannen i ditt liv kommer neppe på døra, og dess flere mennesker du møter dess større sjanse er det for å treffe ham også. 

Anonymkode: cf01b...b83

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange har nok urealistiske forventninger og overvurderer egen attraktivitet, men samtidig er det helt innenfor å være singel inntil man får napp hos noen som det er verdt å være sammen med. En treer ønsker ikke nødvendigvis å være sammen med en treer, men bør heller ikke sikte seg inn på en åtter.

Anonymkode: a96a6...9ec

Denne tankegangen er så lavmål...
Tenk hvor mange potensielt fargerike mennesker du kan gå glipp av, med dette menneskesynet her...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det du sier gjelder alle, men jeg kjenner det igjen hos noen av mine venninner. De sveiper kun typiske kjekkaser til høyre, og så finner de seg i hva som helst hvis noen av disse tar kontakt. 

Så går det galt til slutt, noe som selvsagt måtte skje, og mine venninner blir skuffet og lei seg. Det samme skjer igjen og igjen.

Anonymkode: e9d5e...893

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (1 time siden):

Denne tankegangen er så lavmål...
Tenk hvor mange potensielt fargerike mennesker du kan gå glipp av, med dette menneskesynet her...

Det er riktig da, har du lyst til å møte noen som ikke liker deg? Det er sårt.

Hva er også poenget om man ikke føler noe for noen? Jeg klarer ikke være intim uten å føle noe, så jeg skal være singel singel til jeg møter en det betyr mer med. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er riktig da, har du lyst til å møte noen som ikke liker deg? Det er sårt.

Hva er også poenget om man ikke føler noe for noen? Jeg klarer ikke være intim uten å føle noe, så jeg skal være singel singel til jeg møter en det betyr mer med. 

Absolutt ikke. Likevel så synes jeg det er viktig å påpeke det. 

Jeg har ikke noe tro på at følelser er knyttet opp mot utseende. Da lurer man seg selv rett og slett. 

Det er forskjell på hekt og kjærlighet. 

Å tro at man kan få følelser for et annet menneske bare for at de er visuelt pene....

Det er ikke kjærlighet slik jeg ser det.

Endret av Strigiformes
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (7 minutter siden):

Absolutt ikke. Likevel så synes jeg det er viktig å påpeke det. 

Jeg har ikke noe tro på at følelser er knyttet opp mot utseende. Da lurer man seg selv rett og slett. 

Det er forskjell på hekt og kjærlighet. 

Å tro at man kan få følelser for et annet menneske bare for at de er visuelt pene....

Det er ikke kjærlighet slik jeg ser det.

Men hvem vi syns er pene er ikke bare objektivt, så har det bestandig noe å si? 

Det er ingenting galt med menn jeg ikke er tiltrukket for den ene eller andre grunnen(Har aldri likt noen kun for utsendet, vi må jo tilbringe tid sammen) og de fleste av de vil aldri bry seg om meg i retur heller. Vi må ikke like alle, men vi kan respektere alle. Om ikke det er en seriemorder osv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...