Apis Skrevet 9. august 2025 #21 Skrevet 9. august 2025 Summertime2 skrev (1 time siden): Mye propaganda fra Palestina siden , og endel journalister har nok tilknytning til Hamas og både iscenesetter situasjoner og tar bilder(slik som «skadede», iscenesatt matutdeling der de står med tomme kjeler og brukt bilder av syke barn som ser underernærte ut- men pga en underliggende sykdom ikke pga sult. Og resten av familien ser normalvektige og friske ut). Sulter folk der er det pga Hamas og at mat ikke blir delt ut (som er sendt av bla Israel). Hamas tjener på at folket i Palestina området lider for da kan de gi Israel skylden og leke offer.De får ikke utslettet Israel med våpen men de bruker befolkningen i Palestina for å få hele verden til å skylde på Israel. Israel er et land i veien for de, de vil at hele Midtøsten skal kun være muslimsk. Og de neste som står for tur er Europa. Hvorfor er det okkupasjon at jødiske lever i Midtøsten? Feks Sverige og Storbritannia er overfylt med muslimer. Og det lever uansett muslimer i Israel. Der de lever mye bedre liv enn i Palestina området. Mange av de såkalte muslimske landene var egentlig ikke det, bla. Libanon var mest kristent, og når muslimer ble i overtall så tok de over og de kristne ble forfulgt. Iran var veldig fritt, men så tok islamister over og man ser jo hvordan det har gått. I bla. Nigeria nå så blir ikke- muslimer nærmest jaktet på og i Syria er det massakrer av ikke- muslimer. Syke barn, rammes også av en menneskeskapte sultkatastrofe. Jeg tenker at Israel nekter internasjonal presse tilgang til Gaza, er det største hindret for Israel kan bevise at Gaza ikke er utsatt for den destruksjonen, som alle seriøse nødhjelps organisasjoner påstår. 2 3
Apis Skrevet 9. august 2025 #22 Skrevet 9. august 2025 (endret) rebella81 skrev (4 timer siden): Og til de som ikke forstår; Du kan være overvektig, ja til og med ha fedme, og likevel være underernært. Og det groteske eksempelet med den stakkars babyen med CP; at det liksom skulle være «bevis» for at sultkatastrofen ikke er reell; dette gjør det jo faen steike meg enda verre!!! Et småbarn som har en GRUNNSYKDOM vil ha en annerledes metabolisme igjen enn et friskt barn. Det å gi tomme kalorier uten proteiner, vitaminer (D!!!!!), fisk, kjøtt, grønnsaker, jern, melk til et småbarn vil SELVFØLGELIG føre til alvorlige mangeltilstander. En som er SYK trenger mere av dette!! En kommer da i en katabol tilstand hvor kroppen ikke vil nyttegjøre seg av ksloritilførsel og dermed avvise dette, kaste opp, diaré. At mora sitter der og har igjen noe kjøtt på kroppen er fordi en voksen person kan klare seg bedre en periode med en liten porsjon ris, et stykke hvitt brød og te med sukker. Det er kalorier. Alle, forhåpentligvis, skjønner at dette kun kan gå en viss periode. Jeg blir så inni hampen lei meg over at folk i feite, trygge Norge sitter og rynker på nesen og liksom skal mistro det hællvette som skjer på Gaza. Jeg skal ut av denne tråden nå, for jeg mister fullstendig tro på menneskeheten. Jeg ser stadig vekk tegn, på at folk sulter på de innslagene som kommer ut fra Gaza, spesielt barn som står i matkø. samtidig som de fungerer som skyteskive for IDF soldater. Endret 9. august 2025 av Apis 5
velociraptor Skrevet 9. august 2025 #23 Skrevet 9. august 2025 Apis skrev (19 minutter siden): Syke barn, rammes også av en menneskeskapte sultkatastrofe. Jeg tenker at Israel nekter internasjonal presse tilgang til Gaza, er det største hindret for Israel kan bevise at Gaza ikke er utsatt for den destruksjonen, som alle seriøse nødhjelps organisasjoner påstår. Jeg er 100 % enig i at det er forkastelig at Israel hindrer internasjonal presse adgang. Argumentet med at de ikke kan garantere for journalistenes sikkerhet er idioti, de kan jo bare slippe dem inn på eget ansvar. Hadde veldig gjerne skullet hørt fra upartiske journalister som ikke er palestina-aktivister ELLER jobber for IDF, hvordan situasjonen faktisk er, og da også hvordan den er sammenlignet med situasjonen i Somalia etc 3
Bacteria Skrevet 9. august 2025 #24 Skrevet 9. august 2025 velociraptor skrev (37 minutter siden): Jeg er 100 % enig i at det er forkastelig at Israel hindrer internasjonal presse adgang. Argumentet med at de ikke kan garantere for journalistenes sikkerhet er idioti, de kan jo bare slippe dem inn på eget ansvar. Hadde veldig gjerne skullet hørt fra upartiske journalister som ikke er palestina-aktivister ELLER jobber for IDF, hvordan situasjonen faktisk er, og da også hvordan den er sammenlignet med situasjonen i Somalia etc Enig med deg og @Apisi dette! Israel driver med selvskading her. 5
piggrokken Skrevet 15. august 2025 #25 Skrevet 15. august 2025 Lillemy_87 skrev (På 7.8.2025 den 9.26): De bryr seg bare om folk på Gaza for det gir mest klikk desverre. Jeg har en jødisk venninne som ikke tørr å gå med davidstjerne smykket sitt pga frykt for å få kastet stygge ord etter seg. For det virker at enkelte Pro-palestinere tror at alle jøder støtter Israel eller har vært i Israel. Gi henne et chai smykke i gave, så trenger hun ikke være redd. Dette er de 2 første bokstavene i det hebraiske uttrykket 'la chaim' (til livet). Fikk mitt av bestefar da jeg var barn. Har det alltid på. Folk flest vet ikke hva det er. Det eneste spørsmålet jeg har fått er hvorfor jeg har en hundesmykke (for det ser jo litt ut som en hund) https://www.jewelryjudaica.com/collections/chai-jewelry 3
Honey Dew Skrevet 18. august 2025 #26 Skrevet 18. august 2025 Lillemy_87 skrev (På 7.8.2025 den 9.26): De bryr seg bare om folk på Gaza for det gir mest klikk desverre. Jeg har en jødisk venninne som ikke tørr å gå med davidstjerne smykket sitt pga frykt for å få kastet stygge ord etter seg. For det virker at enkelte Pro-palestinere tror at alle jøder støtter Israel eller har vært i Israel. Hun skal bære stjernen med stolthet og rett rygg. For hver skittkasting hun får, skal hun rette opp ryggen enda mer og bli stoltere. 1 3
BareMay Skrevet 6. september 2025 Forfatter #27 Skrevet 6. september 2025 Det har foregår folkemord i Nigeria Anbefaler å se hele. Norge får på pukkelen her også. Hvorfor ringer ikke kirkeklokkene? Advarsel, sterke saker.
Rhodiola Skrevet 7. september 2025 #28 Skrevet 7. september 2025 Tråden er ryddet for avsporing, ryktespredninger, brukerdebatt, brudd på underforumets retningslinjer, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå