velociraptor Skrevet 10. august #101 Skrevet 10. august Apis skrev (1 time siden): Det går på det psykososiale oppvekstmiljøet, selv om de får dekt de fysiske og delvis psykiske behovene, så øker sjansen for religiøs hjernevasking når de fysiske behov ikke er dekt for familien. Akkurat det er nok sant, men hvordan løser man det da? Å ta barna fra sine allerede radikaliserte foreldre fører neppe til bedre psyke hos barna det heller, det har (dessverre) vært gjort med urbefolkning mange steder i verden. Jeg tror ikke radikale muslimer vil oppdra moderate, avbalanserte, vennlige og tolerante barn samme hvor mye mat, internett og luksus familien får. Jeg ser heller ikke at ultraortodokse jødiske bosettere er særlig moderate, avbalanserte, vennlige og tolerante selv om de har hatt nok mat og materielle goder. Hva det kun er Israel sin feil at palestinere er radikaliserte, hvem sin skyld er det at en god del israelere er radikaliserte? Tyskerne? 3
Bigote Skrevet 11. august #102 Skrevet 11. august (endret) velociraptor skrev (10 timer siden): Hva det kun er Israel sin feil at palestinere er radikaliserte, hvem sin skyld er det at en god del israelere er radikaliserte? Det er nok flere grunner til dette.. I likhet med de radikale Palestinerne bygges nok de radikale holdningene i Israel på en kombinasjon av indoktrinering, religion, ideologi, kultur og en konsekvens av å leve i et konfliktområde... En venninne av meg i Israel kritiserer Israel også for for å presse nasjonalisme og offermentalitet systematisk ned på barn i skolealder.. Har sett et intervju av andre som bekrefter det samme.. Palestinerne blir radikaliserte i større grad gjennom vold og undertrykkelse i fra Israel. Dette har gitt en grobunn for terrorisme i fra Palestinere og igjen vil ha en negativ effekt på Israelere pga. trusselen dette skaper.. Derfor er ødeleggelsene i Gaza negative for de av oss som FAKTISK ønsker fred på sikt.. Hvordan konflikten har formet det kulturelle i området er virkelig ikke Svart/hvitt... Jeg ser også at de mest retorisk ekstreme har en tendens til å svartmale hele den palestinske befolkningen som radikaliserte.. Dette stemmer ikke overens med virkeligheten selv om narrative alltid skal bøyes mot den retningen som en rettferdiggjørings-taktikk for ytterligere bruk av vold. Hele problematikken når det kommer til radikalisme i området er veldig komplisert.. Hver steinkaster som har blitt skutt av IDF vil møtes med forakt i fra palestinske befolkningen.. Hver rakett som skytes mot Israel i fra Gaza vil ha en tilsvarende effekt på mange Israelere. Hele problematikken er veldig komplisert. Endret 11. august av Bigote 2 3
Ghostwalker Skrevet 11. august #103 Skrevet 11. august Madame Butterfly skrev (20 timer siden): Det ble raskt avklart at det var en australsk nyhets formidler, som «slengte» ut påstanden hun/han hadde hørt som et rykte, som hadde vokst, fra et barn til førti. Et barn som var halshugget, av nesten 40 barn drept. https://www.lemonde.fr/en/les-decodeurs/article/2024/04/03/40-beheaded-babies-the-itinerary-of-a-rumor-at-the-heart-of-the-information-battle-between-israel-and-hamas_6667274_8.html Jeg googlet nå etter en YouTube jeg så i starten av krigen, en israelsk lege som fortalte om dette barnet. Jeg fant den ikke. Jeg fant derimot denne linken. https://www.newsweek.com/i-saw-children-hamas-beheaded-my-own-eyes-shame-queen-rania-opinion-1855472 Det står om det i Le Monde artikkel, Israel fikk der kritikk for ikke ha benektet det. Tiltross for at det var trekt tilbake raskt av kilden. Le Monde sier Israel har brukt denne feilen. Uten å utdype hvordan. Å kalle det fake-news-bombing, som du gjør, er i beste fall en overdrivelse. Det kom ikke engang fra Israel. Du sier osv, hvor du gir inntrykk av at Israel gikk ut med mange tilsvarende historier. Akkurat hva tenkte du på at Israel fake-News-bombet ? Jeg vet om Le Monde artikkelen, derfor jeg nevnte spesifikt den saken. Det viser hvordan ting kan gi uheldige effekter og usannheter om man skal være så offensiv uten kildekritikk. Vi skal være glade de norske viser god kildekritikk. Noen av oss husker 11 september, noen var trege, noen var kjappe, noen trodde fly nummer 2 var reprise. Samtlige av oss vet at fake news skjer på begge sider, synd at vi igjen må gå igjennom dette hver 14 dag. Denne tråden er en evig sirkel, vi skal gjenta hele tiden. Gidder ikke å bruke så mye tid på det nå igjen, vi vet om det, det er sannheten og det er trist. Men slenger ut noen raske nå, jeg gidder ikke å bokmerke noe for å ha i en diskusjon i 2 år. Den første gir litt dybde, og forklarer godt hvorfor noen av de ble skapt. For eksempel litt dårlig økonomi, egen vinning, reservister med mer. Artikkelen nevner blant annet 40 barn som hang døde fra en tørke snor, som også gikk viralt. Det er det som er synd, at det er det som gikk viralt som viser seg oftest å være fake, og det ødelegger for det andre groteske Hamas gjorde. I tillegg så sår det tvil hos andre mennesker igjen. Slik fungerer Some, det er genialt til å spre ting raskt, selv om det ofte er fake, folk er på jakt for å få dekt sine behov, og sine teorier, selv om det ikke har fotfeste i den virkelige verden... https://archive.ph/20250122231930/https://www.lemonde.fr/en/les-decodeurs/article/2024/04/03/40-beheaded-babies-the-itinerary-of-a-rumor-at-the-heart-of-the-information-battle-between-israel-and-hamas_6667274_8.html Babyer som ble brent ihjel https://archive.ph/20231220010209/https://www.haaretz.com/israel-news/2023-12-04/ty-article-magazine/.premium/hamas-committed-documented-atrocities-but-a-few-false-stories-feed-the-deniers/0000018c-34f3-da74-afce-b5fbe24f0000#selection-223.0-227.229 8 henrettede babyer https://www.haaretz.com/israel-news/2024-01-21/ty-article/.premium/army-officer-makes-incorrect-claims-on-oct-7-massacre-idf-well-set-record-straight/0000018d-2c67-daf5-a1bf-ac77f9b50000 3
Apis Skrevet 11. august #104 Skrevet 11. august velociraptor skrev (20 timer siden): Akkurat det er nok sant, men hvordan løser man det da? Å ta barna fra sine allerede radikaliserte foreldre fører neppe til bedre psyke hos barna det heller, det har (dessverre) vært gjort med urbefolkning mange steder i verden. Jeg tror ikke radikale muslimer vil oppdra moderate, avbalanserte, vennlige og tolerante barn samme hvor mye mat, internett og luksus familien får. Jeg ser heller ikke at ultraortodokse jødiske bosettere er særlig moderate, avbalanserte, vennlige og tolerante selv om de har hatt nok mat og materielle goder. Hva det kun er Israel sin feil at palestinere er radikaliserte, hvem sin skyld er det at en god del israelere er radikaliserte? Tyskerne? Jeg tenker det er best at disse forandringene kommer innenfra, så må folk få lov til å leve sine liv slik de ønsker, om det er ultraortodoks eller islamistisk. så lenge jeg fortsatt kan bo i et vestlig sekulært land. 1
velociraptor Skrevet 11. august #105 Skrevet 11. august Apis skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det er best at disse forandringene kommer innenfra, så må folk få lov til å leve sine liv slik de ønsker, om det er ultraortodoks eller islamistisk. så lenge jeg fortsatt kan bo i et vestlig sekulært land. Så lenge de ikke prøver å bosette seg i vestlige sekulære land bør de selvsagt på en måte få gjøre som de vil, men hvis vi ikke skal bry oss om unge voldtatte kvinner som blir steinet i Yemen eller småjenter som får skåret av seg kjønnsorganene i Somalia fordi de må få leve sine liv som de ønsker, så bør vi vel heller ikke blande oss med Israel/Gaza…? Eller tror du 13-åringen som blir steinet har mer lyst å dø sånn, enn ungene i Gaza har? 4
Apis Skrevet 11. august #106 Skrevet 11. august velociraptor skrev (5 minutter siden): Så lenge de ikke prøver å bosette seg i vestlige sekulære land bør de selvsagt på en måte få gjøre som de vil, men hvis vi ikke skal bry oss om unge voldtatte kvinner som blir steinet i Yemen eller småjenter som får skåret av seg kjønnsorganene i Somalia fordi de må få leve sine liv som de ønsker, så bør vi vel heller ikke blande oss med Israel/Gaza…? Eller tror du 13-åringen som blir steinet har mer lyst å dø sånn, enn ungene i Gaza har? Det gjør vi med å støtte de moderate kreftene som ønsker å forandre disse landene, samt ikke sende småjenter tilbake til land som har et tvilsomt kvinnesyn, slik de talrike justisministrene fra Frp gjorde sist Frp satt i regjering. Så virker det som Israel er mer opptatt av å øke eget landareal, en de er opptatt av oppvekstvilkårene til Palestinske barn. 2
velociraptor Skrevet 11. august #107 Skrevet 11. august Apis skrev (22 minutter siden): Det gjør vi med å støtte de moderate kreftene som ønsker å forandre disse landene, samt ikke sende småjenter tilbake til land som har et tvilsomt kvinnesyn, slik de talrike justisministrene fra Frp gjorde sist Frp satt i regjering. Så virker det som Israel er mer opptatt av å øke eget landareal, en de er opptatt av oppvekstvilkårene til Palestinske barn. Jeg er veldig uenig med løsningene dine, men det er greit. 2
Callista Skrevet 11. august #108 Skrevet 11. august (endret) Madame Butterfly skrev (På 10.8.2025 den 8.43): Er ikke uenig at det i så mye der, bortsett fra at synet til de som takket nei, motivasjonen for å takke nei, absolutt ikke er irrelevant. Heller ikke mangelen på et rettferdig alternativ. Det er jo fremdeles det samme synet om at jødene skal helt vekk som råder i befolkningen der, klart det er relevant. Det var og er mange ulike folke grupper i området. Noen måtte ta styringen når britene trakk seg ut. Det var jødene som vant frem, da ble det sånn. Da innfinner man seg med det, og holder seg unna terror. Det har vært mye urett i verden de som legger dette bak seg og jobber med hva man har. Du ser jo hva de har bygget i Gaza de siste 20 årene. Det er ingenting der som tyder på ønsket om en positiv utvikling. I mine øyne er det ikke kjernen at det står i bibelen at det er jødene sitt land. Det som er relevant er at det var ulike befolkningsgrupper der på 20 tallet, og jødene vant fem med sine ønsker. Det ble sånn, og da må taperen innfinne seg med det. Det er heller ikke relevant at noen av oldeforeldrene til palestinerne led urett, og derfor skal nåværende generasjon kaste ut jøder som bor i Israel nå. Det er ferdig. Øst tyskere kan ikke gjøre krav på husene til vesttyske mennesker, fordi om en oldeforelder eide en eiendom i Vest-Tyskland før kommunismen. Folk må gå videre i livet. Det gjelder over hele linjen, i hele verden. Når det gjelder Israel Palestina konflikten, har jeg svært vanskelig for å se at der har vært mer urett mot palestinerne enn hva mange andre har lidd seg gjennom. Må tenke fremover, bygge noe positivt. Samme hvilke nyanser. Om den jødiske staten skulle opprettes eller ikke, det er forbi. Den ble opprettet, og da forholder man seg til det 100 år etterpå. Det jeg ikke liker er all propaganda. Det er ikke apartheid, det er ord som er for andre forhold. Når palestinerne i Israel ha like rettigheter og det er de som ikke har statsborgerskap som ikke har tilsvarende rettigheter, er det ikke apartheid. Det er heller ikke et fengsel, eller en konsentrasjonsleir når folk reiser inn og ut. Når man har hoteller, cafeer, butikker, fabrikker og arbeidsplasser. Man kan godt snakke om hva som var feil, men man kan ikke kalle det konsentrasjonsleir. Man kan ikke snakke om at FN opprettet en stat, som hadde sitt juridiske grunnlag flere tiår før FN ble opprettet. Man kan ikke si at mennesker som aldri har vært i Polen skal reise tilbake dit. Man kan ikke fremstille de som driver terror, som fredselskende. Man kan ikke godkjenne en palestinsk stat, når det ikke er noen som har vist seg som i stand til statsbygging. Mangel på konstruktiv samfunnsbygging på palestinsk side, vår mangelvare i 1948, og det er mangelvare nå. Sikkert mange nyanser å diskutere, realiteten er allikevel den samme. Her var det mye feilinformasjon, og noe har allerede blitt påpekt. Det som er ironisk, er at du beskylder andre for å spre propaganda, når du selv er skyldig i dette. Det er forskjell på Israel og de okkuperte, palestinske områdene, dvs Vestbredden, Øst Jerusalem, til tider Gaza, og de israelsk okkuperte Golanhøydene, som tilhører Syria. Definisjonen på apartheid er en systematisk og institusjonalisert undertrykkelse preget av umenneskelige handlinger, hvor en folkegruppe dominerer en annen. På Vestbredden, bor det i dag over 700.000 israelske bosettere, i følge FN. Disse bor her ulovlig. Bosetningene har økt gradvis, i strid med internasjonal rett. Flere av bosetterne, lever på Vestbredden fordi at de mener at området ble gitt til dem av gud, mens andre israelere er der fordi israelske regjeringer har opprettet billige husstander til jøder. Det planlegges enda flere av disse ulovlige bosetningene. Flere av de som tilhører de ortodokse jødene, terroriserer daglig palestinere, noe som har ført til at palestinerne fordrives fra sine hjem. Israel har også opprettet flere militære sjekkpunkter. De jødiske bosetterne reiser fritt mellom hele Vestbredden, Øst Jerusalem, Golanhøydene og Israel. Det gjør ikke palestinerne. Palestinerene på Vestbredden og Øst Jerusalem blir også jevnlig trakassert og ulovlig arrestert av IDF soldater. Det er lov å oppholde et palestinsk barn (fra 12 år og oppover) i en militær forvaring, uten dom. Det er ikke uvanlig at forvaringen forlenges. Hvis en palestiner blir drept av en bosetter eller IDF, så skal Israel «undersøke saken nærmere.» Som regel skjer det ikke noe mer. Det blir henlagt. Mangel på konstruktiv, palestinsk samfunnsbygging, sier du? Veldig kort fortalt, palestinerene i de okkuperte områdene er fattige. De kan ikke fritt reise rundt og ta seg jobb slik som jødene. De lever i praksis i utendørsfengsel, fordi at de ikke har bevegelsesfrihet. De har ikke tilgang til flyplass, så å gradvis opprette et nytt Singapore på Gaza slik det har blitt foreslått fra enkelte uten kjennskap, er helt uaktuelt. Et mer velstående samfunn kan ikke opprettes når man er like innestengt som i Nord-Korea. Endret 11. august av Callista Skrivefeil 1 5
Katten.2.0 Skrevet 14. august #109 Skrevet 14. august Hvor ble det av kildene på påstandene dine, @Bacteria? 1
Summertime2 Skrevet 14. august #110 Skrevet 14. august Katten.2.0 skrev (2 timer siden): Hvor ble det av kildene på påstandene dine, @Bacteria? https://www.fvn.no/norgeogverden/i/Pe8vJ/hvert-fjerde-israelske-barn-er-muslim Her står det noe om hvor mange muslimer som bor i Israel. 3
Summertime2 Skrevet 14. august #111 Skrevet 14. august Summertime2 skrev (Akkurat nå): https://www.fvn.no/norgeogverden/i/Pe8vJ/hvert-fjerde-israelske-barn-er-muslim Her står det noe om hvor mange muslimer som bor i Israel. Og siden det er en gammel artikkel bor det nok ennå flere der nå 2
Katten.2.0 Skrevet 14. august #112 Skrevet 14. august Summertime2 skrev (2 minutter siden): https://www.fvn.no/norgeogverden/i/Pe8vJ/hvert-fjerde-israelske-barn-er-muslim Her står det noe om hvor mange muslimer som bor i Israel. ? Det er disse påstandene jeg venter på kilder fra @Bacteria: "Du (altså Bacteria) kan fortsatt forklare meg hvordan disse poengene dine er bevis for venstresidens støtte til terror: - NRK rapporterer det de har fått fra offentlige kilder, som de alltid gjør i konflikter, uten å legge skjul på at Hamas har angrepet Israel - At Norge ikke har ført Hamas på en liste over terrororganisasjoner selv om Norge ikke har en slik liste (dette var ditt poeng, husker du) - At andre(?) vestlige land ikke legger større press Hamas Jeg tar også gjerne i mot kilder på: - At venstresiden "blånekter" å se Israels side - Noen flere av disse "hundrevis" av andre forholdene som viser at venstresiden støtter terror - Du nevner at det er flere som er åpent terror-sympatisører: Hvem, og kilder på deres åpne støtte til terror? - At venstresiden støtter "Hamas, hezbollah, al qaida, IS osv" som du insinuerer i innlegg #84" 1 1
Bacteria Skrevet 15. august #113 Skrevet 15. august (endret) Katten.2.0 skrev (10 timer siden): ? Det er disse påstandene jeg venter på kilder fra @Bacteria: "Du (altså Bacteria) kan fortsatt forklare meg hvordan disse poengene dine er bevis for venstresidens støtte til terror: - NRK rapporterer det de har fått fra offentlige kilder, som de alltid gjør i konflikter, uten å legge skjul på at Hamas har angrepet Israel - At Norge ikke har ført Hamas på en liste over terrororganisasjoner selv om Norge ikke har en slik liste (dette var ditt poeng, husker du) - At andre(?) vestlige land ikke legger større press Hamas Jeg tar også gjerne i mot kilder på: - At venstresiden "blånekter" å se Israels side - Noen flere av disse "hundrevis" av andre forholdene som viser at venstresiden støtter terror - Du nevner at det er flere som er åpent terror-sympatisører: Hvem, og kilder på deres åpne støtte til terror? - At venstresiden støtter "Hamas, hezbollah, al qaida, IS osv" som du insinuerer i innlegg #84" Haha, er jorden rund? Skal du ha kilde på det også? Det er helt åpenbart at fraksjoner på venstresiden holder med Hamas. Deler av palestinakomiteen fex. Trenger du kilde på at NRK fex har bias mot Israel, og dermed indirekte støtter Hamas? Nei vettu hva. Dette blir for dumt. Du kan forresten legge av den den nedlatende tonen du har overfor meg. Du er gjennomskuet for lengst. Endret 15. august av Bacteria 5
piggrokken Skrevet 15. august #114 Skrevet 15. august Lillemy_87 skrev (På 7.8.2025 den 9.26): De bryr seg bare om folk på Gaza for det gir mest klikk desverre. Jeg har en jødisk venninne som ikke tørr å gå med davidstjerne smykket sitt pga frykt for å få kastet stygge ord etter seg. For det virker at enkelte Pro-palestinere tror at alle jøder støtter Israel eller har vært i Israel. Gi henne et chai smykke i gave, så trenger hun ikke være redd. Dette er de 2 første bokstavene i det hebraiske uttrykket 'la chaim' (til livet). Fikk mitt av bestefar da jeg var barn. Har det alltid på. Folk flest vet ikke hva det er. Det eneste spørsmålet jeg har fått er hvorfor jeg har en hundesmykke (for det ser jo litt ut som en hund) https://www.jewelryjudaica.com/collections/chai-jewelry 2
Katten.2.0 Skrevet 15. august #115 Skrevet 15. august Bacteria skrev (6 timer siden): Haha, er jorden rund? Skal du ha kilde på det også? Det er helt åpenbart at fraksjoner på venstresiden holder med Hamas. Deler av palestinakomiteen fex. Trenger du kilde på at NRK fex har bias mot Israel, og dermed indirekte støtter Hamas? Nei vettu hva. Dette blir for dumt. Du kan forresten legge av den den nedlatende tonen du har overfor meg. Du er gjennomskuet for lengst. Jeg mener at alvorlige påstander burde kunne underbygges med ordentlige kilder. Det er også ditt ansvar å underbygge dine egne påstander etter normal kutyme. Ellers kan påstandene dine avvises like enkelt (og uten kilder), men jeg synes ikke det er riktig at såpass alvorlige påstander bare skal få stå. Hvis du synes jeg har en ubehagelig tone, så er det ikke verre enn å underbygge påstandene dine med en gang. 1 1
Bacteria Skrevet 15. august #116 Skrevet 15. august Katten.2.0 skrev (8 minutter siden): Jeg mener at alvorlige påstander burde kunne underbygges med ordentlige kilder. Det er også ditt ansvar å underbygge dine egne påstander etter normal kutyme. Ellers kan påstandene dine avvises like enkelt (og uten kilder), men jeg synes ikke det er riktig at såpass alvorlige påstander bare skal få stå. Hvis du synes jeg har en ubehagelig tone, så er det ikke verre enn å underbygge påstandene dine med en gang. Men hva vil du ha kilder på?! Har aldri påstått at venstresiden har programfestet Hamas-støtte. Når Rødt, SV og han Skjervø står på fjernsyn og hytter neven mot Israel mens de hyler om pågående folkemord gjentatt x antall ganger, mens de ikke nevner palestinsk terror (terrorangrepet 7/10 er de facto pågående da Hamas fortsatt holder på gislene) ikke nevner Hamas sitt ansvar i det hele tatt og hvertfall ikke gislene så vil dette i praksis bety støtte til Hamas. Ensidig fordømmelse av Israel = støtte Hamas. Dette er ren logikk og noe jeg ikke trenger å gi deg kilde på. Du kan se på nyhetene, ikke? Og om jeg og flere med meg oppfatter dette som støtte til terror, hva tror du terroristene gjør, om de får med seg dette?? 1 3
Katten.2.0 Skrevet 15. august #117 Skrevet 15. august Bacteria skrev (28 minutter siden): Men hva vil du ha kilder på?! Har aldri påstått at venstresiden har programfestet Hamas-støtte. Det er du som har kommet med såpass brede påstander som at venstresiden støtter terrororganisasjoner. Da er det opp til deg å underbygge dette. Bacteria skrev (28 minutter siden): Når Rødt, SV og han Skjervø står på fjernsyn og hytter neven mot Israel mens de hyler om pågående folkemord gjentatt x antall ganger, mens de ikke nevner palestinsk terror (terrorangrepet 7/10 er de facto pågående da Hamas fortsatt holder på gislene) ikke nevner Hamas sitt ansvar i det hele tatt og hvertfall ikke gislene så vil dette i praksis bety støtte til Hamas. Ensidig fordømmelse av Israel = støtte Hamas. Dette er ren logikk og noe jeg ikke trenger å gi deg kilde på. Du kan se på nyhetene, ikke? Og om jeg og flere med meg oppfatter dette som støtte til terror, hva tror du terroristene gjør, om de får med seg dette?? https://roedt.no/uttalelser-fra-rodts-landsstyremote-21-22-oktober-2023 Her har du en uttalelse fra Rødt som fordømmer Hamas sitt terrorangrep. SV hadde poster på sosiale medier som fordømmet angrepet på sivile i Israel den 9. oktober 2023, og ber Hamas legge ned våpnene. Fant det etter et kort søk, så dermed falt den logikken din i grus. Jeg er spent på kilder/forklaring på dine påstander her: Jeg lurer også på hvordan det er støtte til terror at Norge ikke har satt Hamas på sin liste over terrororganisasjoner (din påstand), når Norge ikke har en slik liste. (Innlegg #84 her) Hvordan er det støtte til terror at NRK forholdt seg til bekreftet informasjon den 7. oktober, når man ser de gjør det ellers (for min del følger jeg med på krigen i Ukraina, og der er NRK ~5+ dager forsinket fra hva jeg får bekreftet fra flere hold)? (Innlegg #84.) Du nevner at det er flere som er åpent terror-sympatisører: Hvem, og kilder på deres åpne støtte til terror? (Innlegg #86) At venstresiden støtter "Hamas, hezbollah, al qaida, IS osv" som du insinuerer i innlegg #77. Hvordan mener du at andre vestlige lands manglende krav om at Hamas legger ned våpnene underbygger at den norske venstresiden støtter Hamas? (Innlegg #84.) 1
Bacteria Skrevet 15. august #118 Skrevet 15. august Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Det er du som har kommet med såpass brede påstander som at venstresiden støtter terrororganisasjoner. Da er det opp til deg å underbygge dette. https://roedt.no/uttalelser-fra-rodts-landsstyremote-21-22-oktober-2023 Her har du en uttalelse fra Rødt som fordømmer Hamas sitt terrorangrep. SV hadde poster på sosiale medier som fordømmet angrepet på sivile i Israel den 9. oktober 2023, og ber Hamas legge ned våpnene. Fant det etter et kort søk, så dermed falt den logikken din i grus. Jeg er spent på kilder/forklaring på dine påstander her: Jeg lurer også på hvordan det er støtte til terror at Norge ikke har satt Hamas på sin liste over terrororganisasjoner (din påstand), når Norge ikke har en slik liste. (Innlegg #84 her) Hvordan er det støtte til terror at NRK forholdt seg til bekreftet informasjon den 7. oktober, når man ser de gjør det ellers (for min del følger jeg med på krigen i Ukraina, og der er NRK ~5+ dager forsinket fra hva jeg får bekreftet fra flere hold)? (Innlegg #84.) Du nevner at det er flere som er åpent terror-sympatisører: Hvem, og kilder på deres åpne støtte til terror? (Innlegg #86) At venstresiden støtter "Hamas, hezbollah, al qaida, IS osv" som du insinuerer i innlegg #77. Hvordan mener du at andre vestlige lands manglende krav om at Hamas legger ned våpnene underbygger at den norske venstresiden støtter Hamas? (Innlegg #84.) Jeg er fullstendig klar over at SV og Rødt fordømte terroren for snart to år siden. I en bisetning, nødtørftig. Jeg snakker om retorikken deres pr i dag. Nå er det ikke snakk om ansvarliggjøring av noe Hamas. Er kun Israel de stiller krav til nå, ref. Partilederdebatten. Hva mener du med det siste? Norge har heller ikke offisielt bedt Hamas om å legge ned våpen, det jeg har fått med meg. 3
Katten.2.0 Skrevet 15. august #119 Skrevet 15. august Bacteria skrev (2 minutter siden): Jeg er fullstendig klar over at SV og Rødt fordømte terroren for snart to år siden. I en bisetning, nødtørftig. Jeg snakker om retorikken deres pr i dag. Nå er det ikke snakk om ansvarliggjøring av noe Hamas. Er kun Israel de stiller krav til nå, ref. Partilederdebatten. Jeg er uenig i at dette klassifiseres som støtte til Hamas, men jeg kan si meg enig i at det i så fall er en ensidig fordømming. Det er ikke slik at man må fordømme noe hver eneste gang man prater om temaet, men om de ikke har gjort det siden terrorangrepene, så burde de selvfølgelig gjort det flere ganger. Bacteria skrev (2 minutter siden): Hva mener du med det siste? Norge har heller ikke offisielt bedt Hamas om å legge ned våpen, det jeg har fått med meg. Jeg vet ikke. Det var du som tok med andre vestlige land som svar til at jeg ba deg forklare hvordan venstresiden støtter terror, så jeg må jo gå ut fra at dette skal være et argument fra din side. Jeg la med innleggsnummer så du kan sjekke din egne innlegg. Venter fortsatt på svar fra resten: Jeg lurer også på hvordan det er støtte til terror at Norge ikke har satt Hamas på sin liste over terrororganisasjoner (din påstand), når Norge ikke har en slik liste. (Innlegg #84 her) Hvordan er det støtte til terror at NRK forholdt seg til bekreftet informasjon den 7. oktober, når man ser de gjør det ellers (for min del følger jeg med på krigen i Ukraina, og der er NRK ~5+ dager forsinket fra hva jeg får bekreftet fra flere hold)? (Innlegg #84.) Du nevner at det er flere som er åpent terror-sympatisører: Hvem, og kilder på deres åpne støtte til terror? (Innlegg #86) At venstresiden støtter "Hamas, hezbollah, al qaida, IS osv" som du insinuerer i innlegg #77. 1
Ghostwalker Skrevet 15. august #120 Skrevet 15. august Bacteria skrev (12 minutter siden): Jeg er fullstendig klar over at SV og Rødt fordømte terroren for snart to år siden. I en bisetning, nødtørftig. Jeg snakker om retorikken deres pr i dag. Nå er det ikke snakk om ansvarliggjøring av noe Hamas. Er kun Israel de stiller krav til nå, ref. Partilederdebatten. Hva mener du med det siste? Norge har heller ikke offisielt bedt Hamas om å legge ned våpen, det jeg har fått med meg. Jo, Norge har sagt det flere ganger. Blant annet Støre 8 oktober. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå