Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kommer jo ikke til å bli frisk så lenge du holder på som du har gjort fram til nå.

Anonymkode: ddbfb...b90

Ja, men hvordan bli frisk? Det er ikke noe hokus pokus. Det må være et tilbud, men det er ingen tilbud. Helsevesenet som i dag fungerer ikke så jeg har ingen valg enn være syk. Jeg får ikke hjelp. Jeg er ikke prioritert i helsevesenet fordi jeg er ikke fare for eget liv. Jeg har verken ikke spiseforstyrrelse eller er forstyrrende for andre, men jeg må kanskje bli spiseforstyrret og utvikle anoreksi først for å bli bedre.

Anonymkode: 50f07...366

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVorfor skriver du her TS, når du allerede har gitt opp, og ikke er interessert i noens respons? Ønsker du å trekke oss ned i myra etter deg?

Anonymkode: 9a851...d83

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, men hvordan bli frisk? Det er ikke noe hokus pokus. Det må være et tilbud, men det er ingen tilbud. Helsevesenet som i dag fungerer ikke så jeg har ingen valg enn være syk. Jeg får ikke hjelp. Jeg er ikke prioritert i helsevesenet fordi jeg er ikke fare for eget liv. Jeg har verken ikke spiseforstyrrelse eller er forstyrrende for andre, men jeg må kanskje bli spiseforstyrret og utvikle anoreksi først for å bli bedre.

Du må nesten ta tak i det selv. Helsevesenet kan muligens bidra noe, om du har en god porsjon flaks, men til syvende og sist får du ingenting gratis. Du må vurdere hvor sterkt du ønsker en endring, og hva slags og hvor mye motgang du kan tåle.

Hva har du egentlig å tape ved å prøve?

Skrevet

Man må gjøre en innsats selv for å finne kjærligheten, for det kommer ingen å banker på døra eller finner deg om du gjemmer deg bort. Problemet er at sånt kan være vanskelig når man sliter med de problemene du har, og det skjønner jeg. Jeg har vært litt der selv.

Ufør og ikke ute i jobb, bidrar også til at du ikke treffer folk der. Jobb betyr mye for det sosiale, både på jobb og utenfor. 

Jeg tenker du må jobbe med deg selv og få bedre selvtillit. Du er mer enn bra nok som du er! Gå med hevet hode og tenk på hva folk har gått glipp av som ikke har blitt kjent med deg. 

God selvtillit, blid, hyggelig og imøtekommende er alle attraktive egenskaper.

Anonymkode: 1f021...149

Skrevet
Okapi skrev (14 timer siden):

Du må nesten ta tak i det selv. Helsevesenet kan muligens bidra noe, om du har en god porsjon flaks, men til syvende og sist får du ingenting gratis. Du må vurdere hvor sterkt du ønsker en endring, og hva slags og hvor mye motgang du kan tåle.

Hva har du egentlig å tape ved å prøve?

Jeg har sosial angst og traumer. hvordnq bli frisk fra det når ingen ønsker ha noe med meg gjøre? jeg kommer meg ikke så lett noen steder uten det lille pushet bak.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 14.49):

Jeg er evig singel. Kvinne på snart 40 år som aldri har hadd kjæreste/partner/samboer. Aldri et kyss. Aldri vært forelsket. Kjærlighetsrelasjoner har aldri mitt liv vært et tema. Jeg har aldri følt at jeg kan uttrykke det og være på finne det. Jeg begynte miste venner på ungdomskolen og da ble jeg mer alene og isolert, både fra venner og. De andre begynte sikkert interessere seg for gutter og dating, men det var ikke ennå et tema for meg fordi det var ingen jeg var forelsket i eller likte på den måten. Det har ennå ikke vært noen jeg liker på den måten. 

Noen kan si at jeg har høye krav eller at jeg er aseksuell, men jeg er ikke det. Jeg er hetrofil og en mann trenger ikke være på en viss måte eller viss høyde, viss kropp, viss personlighet, viss utseende. Eneste er at må være kjemi, kommunikasjon. Jeg har aldri møtt noen som det. Jeg har aldri drevet på dating, men nå er det nesten for sent. Jeg har ingen erfaring tidligere med kjærlighetsrelasjoner og når en er såpass oppi årene ser alle omtrentlig at du har tidligere erfaring innen kjærlighet og allerede har gjort noen feil. 

Jeg er den som har bodd under en stein. Hele mine 20 årene isolerte jeg meg stort sett. Hadde ingen venner. Jeg er uførtrygdet. Personlighetsforstyrrelse. Jeg levde i skam og var i skam, for blitt ufør og det tok en del år bare det å akseptere ufør. Jeg vil ut i jobb. Jeg er ufør grunnet psykisk, men jeg er ikke syk. Jeg har traumer, noe ikke lært. Skadet er det rette ordet. 

Uansett.

Tilbake til det jeg skulle si.

Jeg føler det er jeg som er årsaken til at andre rundt meg ikke heller er på kjærligheten eller føler at kjærligheten er lov eller at de kan være på uttrykke kjærlighet med en annen. Jeg har ingen venner heller (bare noe nettvenner innimellom som aldri møtt). Jeg har noe psykiske problemer, men det gjør ikke samvittigheten bedre av at andre begrenser seg på grunn av meg og føler at kjærlighet ikke er lov for dem heller fordi jeg aldri finner kjærligheten med et annet menneske.

Jeg føler andre begrenser seg på grunn av meg, for at ikke jeg skal føle meg dårlig for at jeg må være alene hele livet og ikke er fin nok som person til å klare få kjæreste.

Det best tidspunktet til å plante ett tre var 20 år siden. Det nest beste tidspunktet er nå. 
Det eneste reelle hinderet, er en selv.

Skrevet
Duraton skrev (13 minutter siden):

Det best tidspunktet til å plante ett tre var 20 år siden. Det nest beste tidspunktet er nå. 
Det eneste reelle hinderet, er en selv.

Ja så da får en oppleve livets oppgang når er 50 år. Fra 20-50 år skulle en ikke leve. Kun i barndommen og eldre voksen fra 50+

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja så da får en oppleve livets oppgang når er 50 år. Fra 20-50 år skulle en ikke leve. Kun i barndommen og eldre voksen fra 50+

Det er aldri for sent å leve, istedenfor å bare eksistere. 
Men det krever at en selv tar første skritt ut av komfort boblen. 
Bare å sende pm hvis du vil skravle.

Skrevet

Ryddet for opphavsrett, avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
Duraton skrev (8 timer siden):

Det er aldri for sent å leve, istedenfor å bare eksistere. 
Men det krever at en selv tar første skritt ut av komfort boblen. 
Bare å sende pm hvis du vil skravle.

Tar ofte steget ut av komfortboblen på sosiale medier. Nye ting jeg prøver ut. Det jeg kan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...