AnonymBruker Skrevet 9. august 2025 #21 Skrevet 9. august 2025 AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 18.47): Ts: Behandlingsplan er ekstremt sakte eksponering i barnets tempo. Trappetrinns modell. Alt skal gå i tempo barnet selv ønsker. Og derfor tar det veldig lang tid. Barnet selv ser ingen problemer med å ikke komme seg noe sted fordi hjemme er det trygt. Skolen er trygg og skoleveien gå/sykle føles trygt. Familie kommer på besøk hit. Vedr ferie så sier også barnet at vi kan dra, men jeg mistenker et hylekor når datoen evt kommer hvis vi bestemmer oss for å dra. Anonymkode: 9e4b5...c91 Sånn kan dere ikke holde på. Dra på tur. Kanskje barnet motiveres til annen behandling. Dropp det ser evigvarende eksponeringsgreiene. Oppsøk skikkelig hjelp. Anonymkode: 7bdcf...a7a 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2025 #22 Skrevet 9. august 2025 AnonymBruker skrev (På 5.8.2025 den 18.21): Vi har to barn. Ene er snart voksen og det andre er 10 år. Det er barnet på 10 år som har fått ptsd etter en ulykke som skjedde for nesten 1 år siden. Barnet har trafikk angst (bil, buss, tog og fly) og vi har ikke kunnet besøke besteforeldrene eller noe familie på snart 1 år pga dette. Nå er sommerferien snart over og vi har kun vært hjemme etter barnets ønske. Vi hadde bestilt en sommerferie for lenge siden, men måtte avbestilling pga sykdom hos barnet. Jeg og far har aldri reist på noen tur alene og vurderer å reise nå etter at skolen begynner kun vi to, men det føles slemt. Besteforeldre vil da passe barna og de vil ha skole mens vi er borte så de vil jo ikke merke så mye til at vi ikke er hjemme annet en på morran og på kvelden. Allikevel så føler jeg meg slem som vurderer å reise bort og reise fra noen som egt vil være med, men som ikke klarer. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 9e4b5...c91 Bygger det ikke oppunder angsten å unngå alt mulig? Hva sier helsepersonell? Regner med det er oppfølging siden dere har en diagnose på barnet Anonymkode: a1be2...c8e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2025 #23 Skrevet 9. august 2025 Hva slags reise er det snakk om? Hvorfor må dere reise? Er det ikke litt rart å reise en uke uten barna, har dere så mye ferie? Helt ærlig så hadde jeg blitt hjemme. Men reising er ikke så viktig for meg. Dere kan vel ta en helgetur i høst om det er viktig for dere å få noe alenetid feks? Anonymkode: 31cdf...06c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå