applestories Skrevet 5. august 2025 #41 Skrevet 5. august 2025 Abra skrev (48 minutter siden): Vy buss gir rabatt til den som har honnørkort, og ektefelle/partner som reiser sammen med den som har rett til honnørrabatt. Det var det jeg trodde, men ifølge nettsiden deres ser det ikke slik ut. Kommer ikke noe alternativ om ektefelle/partner inne i bestillingen, kun voksen, honnør og ledsager. Må kanskje betale på bussen? Men da må man jo betale 50 kroner gebyr, det må man betale selv om man kjøper honnørbillett, ihvertfall på den linjen som går forbi der jeg bor. Sitat Honnør 67+ Personer som har fylt 67 år. Personer med gyldig honnørkort fra NAV. Ledsager Ledsager får omtrent 50 prosent rabatt på ordinær billettpris. Gjelder kun for reisende med krav på ledsager, og som har ledsagerbevis fra kommune.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #42 Skrevet 5. august 2025 applestories skrev (4 minutter siden): Det var det jeg trodde, men ifølge nettsiden deres ser det ikke slik ut. Kommer ikke noe alternativ om ektefelle/partner inne i bestillingen, kun voksen, honnør og ledsager. Må kanskje betale på bussen? Men da må man jo betale 50 kroner gebyr, det må man betale selv om man kjøper honnørbillett, ihvertfall på den linjen som går forbi der jeg bor. Honnørkort gjelder på offentlig transport som har offentlig støtte, dvs ikke på rent kommersielle ruter som VY buss. Der VY kjører på oppdrag for fylkeskommunen (Ruter, Brakar o.l.) er det deres billettsystem som gjelder og ikke VYs. Anonymkode: 45880...a4f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #43 Skrevet 5. august 2025 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Eller så MÅ man jo ikke bruke den rabatten selv om den er der. Jeg gikk av med AFP da jeg var 62 og er gift med en syv år yngre mann, som da var i full jobb med direktørlønn. Han hadde egentlig rett på rabattert reise etter reglene, men det falt oss ikke inn å faktisk be om det. Synes honnører får nok rabatt som det er (sikkert å banne i kjerka, men)... Anonymkode: 971b0...4e4 Men dette har ingenting med ts sine spørsmål å gjøre! For man får ikke honnørrabatt om man går av med AFP…. Anonymkode: 8f433...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #44 Skrevet 5. august 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Eller så MÅ man jo ikke bruke den rabatten selv om den er der. Jeg gikk av med AFP da jeg var 62 og er gift med en syv år yngre mann, som da var i full jobb med direktørlønn. Han hadde egentlig rett på rabattert reise etter reglene, men det falt oss ikke inn å faktisk be om det. Synes honnører får nok rabatt som det er (sikkert å banne i kjerka, men)... Anonymkode: 971b0...4e4 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Man får ikke honnørrabatt på AFP. Kravet er at man er 67 år eller ufør. Anonymkode: 45880...a4f Herregud så flaut av 4e4! Anonymkode: 9d1fe...082
Abra Skrevet 5. august 2025 #45 Skrevet 5. august 2025 applestories skrev (14 minutter siden): Det var det jeg trodde, men ifølge nettsiden deres ser det ikke slik ut. Kommer ikke noe alternativ om ektefelle/partner inne i bestillingen, kun voksen, honnør og ledsager. Må kanskje betale på bussen? Men da må man jo betale 50 kroner gebyr, det må man betale selv om man kjøper honnørbillett, ihvertfall på den linjen som går forbi der jeg bor. Ja, dette under. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Honnørkort gjelder på offentlig transport som har offentlig støtte, dvs ikke på rent kommersielle ruter som VY buss. Der VY kjører på oppdrag for fylkeskommunen (Ruter, Brakar o.l.) er det deres billettsystem som gjelder og ikke VYs. Anonymkode: 45880...a4f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #46 Skrevet 5. august 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Honnørkort gjelder på offentlig transport som har offentlig støtte, dvs ikke på rent kommersielle ruter som VY buss. Der VY kjører på oppdrag for fylkeskommunen (Ruter, Brakar o.l.) er det deres billettsystem som gjelder og ikke VYs. Anonymkode: 45880...a4f Vy gir rabatt jo. Bare å huke av for honnør istedet for voksen i appen. På tog overalt, f.eks. Anonymkode: df81a...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #47 Skrevet 5. august 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vy gir rabatt jo. Bare å huke av for honnør istedet for voksen i appen. På tog overalt, f.eks. Anonymkode: df81a...eb7 VY buss gir frivillig rabatt til den som har honnørrabatt, men ikke til ektefelle/partner. Tog, unntatt strekningen mellom Halden og Gøteborg/Malmø, er offentlig subsidiert og honnørkortet gjelder. Innlegget var et svar knyttet til det kommersielle VY buss. Anonymkode: 45880...a4f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2025 #48 Skrevet 5. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): VY buss gir frivillig rabatt til den som har honnørrabatt, men ikke til ektefelle/partner. Tog, unntatt strekningen mellom Halden og Gøteborg/Malmø, er offentlig subsidiert og honnørkortet gjelder. Innlegget var et svar knyttet til det kommersielle VY buss. Anonymkode: 45880...a4f Jeg har tatt toget fra Halden til Gøteborg flere ganger i sommer og har kjøpt honnør billett hver gang. Anonymkode: 1671a...c9a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2025 #49 Skrevet 6. august 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har tatt toget fra Halden til Gøteborg flere ganger i sommer og har kjøpt honnør billett hver gang. Anonymkode: 1671a...c9a Ja, de gir honnørbillett. Det er ikke det tråden handler om. Det de ikke plikter å gi er honnørbillett til ektefelle. Anonymkode: 45880...a4f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2025 #50 Skrevet 6. august 2025 Oi, har aldri visst at honnørkortet også gjelder for ektefellen min! Hvorfor har jeg ikke fått med meg det?😅🙊 Takk at du deler! Anonymkode: c4a46...77f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå