Gå til innhold

Nummen i lår og legger ved sitting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på kontor og sitter derfor store deler av dagen. Flere ganger i løpet av dagen opplever jeg å bli nummen i lår og rumpe, innimellom også i legger. Inni mellom er det slik at jeg snubler når jeg røyser meg opp, fordi bena er uten følelse og jeg ikke merker det før jeg starter å gå. Det gir seg ganske raskt når jeg er i bevegelse igjen, men ubehagelig når jeg snubler rundt.

Forslag til hva jeg kan gjøre for å få slutt på dette?

Anonymkode: d9f5d...9e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veksle mellom å sitte og å stå når du jobber? Få en pult som kan heves og senkes? Få en sadelstol?

Anonymkode: a35fa...48f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber på kontor og sitter derfor store deler av dagen. Flere ganger i løpet av dagen opplever jeg å bli nummen i lår og rumpe, innimellom også i legger. Inni mellom er det slik at jeg snubler når jeg røyser meg opp, fordi bena er uten følelse og jeg ikke merker det før jeg starter å gå. Det gir seg ganske raskt når jeg er i bevegelse igjen, men ubehagelig når jeg snubler rundt.

Forslag til hva jeg kan gjøre for å få slutt på dette?

Anonymkode: d9f5d...9e8

Om dette er nyoppstått så hadde jeg tenkt etter om det er pga endring på feks stol og sittestilling, eller om det er noe annet feks hormonendringer kan gjøre at kroppen sovner fortere eller mangel på B12 feks. Har du andre symptomer? 

Anonymkode: c7b96...c82

AnonymBruker
Skrevet

Sitter du ofte med det ene beinet over det andre?

Anonymkode: 5cd34...dfb

AnonymBruker
Skrevet

Google HNPP. 

Anonymkode: 3f2ad...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Piriformis? Prøv en massasjepistol , se om du finner trigger punkter.

Anonymkode: 255ae...5e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...