Gå til innhold

Cook islands


Gjest ..drømmende..

Anbefalte innlegg

Gjest ..drømmende..

Har noen vært på cook islands eller noen av de andre stillehavsøyene?? Har veldig lyst til at bryllupsreisen skal gå dit, men kjenner ingen som har vært der. Er såpass dyrt og langt så skulle gjerne hørt noen erfaringer annet enn fantastiske bilder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Heidi_*

Hei, hei,

vi har også tenkt oss til Cook Islands på bryllupsreise. Mine besteforeldre (som begge er over 80) backpacker dit hvert vinterhalvår, og har gjort det så lenge jeg kan huske. Mormor tåler det norske vinterklimaet dårlig, så da bor de i spartansk nede ved stranden på Roratonga, og kan plukke mango fra soveromsvinduet.

Er det noen tvil? :)

Cook Islands er også omgitt av et korallrev, som gjør det umulig for haier etc å komme til. De verste bølgene blir også tatt av for, så vet ikke hvordan det er med surfemuligheter. Men man er likevel ikke helt vernet for naturkreftene, det blir fort sykloner.

Men ta et søk på internett eller reiseblader og se på bildene, alvorlig talt, er det noen tvil? :)

Lykke til og god reise!

Det skal vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg og en venninne var innom Rarotonga i en liten uke på vår vei rundt jorden. Det er utrolig nydelig der, men ikke så veldig mye å finne på.

Nå skal jo dere på bryllupsreise, og det blir jo en annen setting. Det er en veldig kristen øy, og så vidt jeg husker stenger alle (veldig få) barer/restauranter etc i 23-24 tiden.

Vi bodde først på østsiden av øyen, men fant fort ut at vi ville over på vestsiden -det er antageligvis derfra du har sett bilder. Øyen er veldig liten, så det var ikke store jobben å flytte over på vestsiden.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi vurderte også Cook Island i forbindelse med bryllupsreisen, men fant ut at flyreisen ble altfor lang; først til Australia, så til New Zeeland også videre utover til øyene (laaangt). Endte opp med å reise til nydelige øyer i karibien, ble en litt mer overkommelig flyreise. (Men drømmer selvsagt fortsatt om en nydelig stillehavsøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vi var der for noen år siden, kombinert med Australia og Fiji. Synes Cook Island var helt fantastisk. Vi bodde ved Muri lagunen som skal være den fineste plassen på Rarotonga. Vi bodde ganske enkelt og billig helt nede ved stranden. Leide moped da vi var det så vi kom oss mye rundt og kikket. Man må gå til politi og ta oppkjøring for å kunne kjøre moped selv om man har lappen fra før. Litt artig da for da har man jo et spesiellt sertfikat som ikke så mange andre har. Ellers så går det busser ofte rundt øya så transport er ikke noe problem. Vi lurer på å dra tilbake til høsten, men vil da også fly ut til Aitutaki. irriterer meg enda at vi ikke gjorde det forrige gang men samboer var lei av å fly :ler:

Anbefaler deg å kjøpe Lonely Planets bok om Cook Islands. Står veldig mye bra i den om absolutt alt. For meg var den uunværlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Anbefaler deg å kjøpe Lonely Planets bok om Cook Islands. Står veldig mye bra i den om absolutt alt. For meg var den uunværlig.

Glemte å si at du kan gå inn på sydhav.no. Der er det mye informasjon om de fleste sydhavs øyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Raskeste og nok også billigste rute til Cook Islands (Rarotonga) går via Los Angeles, med direkterute derfra enkelte dager i uka. Så det er ingen grunn til å fly via Australia og New Zealand for å komme seg dit, men husk maskinlesbart pass for mellomlandingen i USA.

quote=Gjest,28.03.2006 (09:00) ]

Vi vurderte også Cook Island i forbindelse med bryllupsreisen, men fant ut at flyreisen ble altfor lang; først til Australia, så til New Zeeland også videre utover til øyene (laaangt). Endte opp med å reise til nydelige øyer i karibien, ble en litt mer overkommelig flyreise. (Men drømmer selvsagt fortsatt om en nydelig stillehavsøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har vært der! Veldig vakkert, hyggelig og uformelt - og selvsagt eksotisk så det holder!

Jeg ble kun overrasket over en ting; hadde forventet at jeg skulle ligge i lagunen og plaske hele dagen, men vannet var overraskende kaldt så det ble lite bading. Vi var der i august/september, kanskje er det bedre på andre tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kun overrasket over en ting; hadde forventet at jeg skulle ligge i lagunen og plaske hele dagen, men vannet var overraskende kaldt så det ble lite bading. Vi var der i august/september, kanskje er det bedre på andre tidspunkt.

Det finnes nok varmere tidspunkter enn vinter/tidlig vår, ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Jeg dytter opp denne jeg! Noen som har vært der siden sist? Som vet noe mer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...