Thyra Skrevet 4. august #1 Skrevet 4. august (endret) Fikk opp denne på mobilen. Er det reellt eller virus? Turte ikke å klikke på hverken ene eller andre. Den forsvant men dukket opp igjen. Endret 4. august av Thyra
aksase Skrevet 4. august #2 Skrevet 4. august (endret) Den ville jeg vært forsiktig med. Tonen i teksten med "siste advarsel" er noe man ikke bruker i seriøse programvarehus. De seriøse kommer ikke med trusler som dette, men har en mer informativ tone. Om det ikke er svindel, tror jeg nok dette er noe du bør ignorere. Hvis dette er tilknyttet en bestemt app, bør du slette den appen og finne en annen. Hvis dette er noe som har kommet på melding eller e-post, er det bare å slette meldingen. Endret 4. august av aksase
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Skrevet 4. august Jeg går alltid inn i google play, og sjekker etter oppdateringer. Jeg klikker aldri på slikt uansett. Det er det samme som mailer/sms om alle mulige ting. Aldri klikke på lenker, logg inn å sjekk. Anonymkode: 3ce70...c76
Thyra Skrevet 4. august Forfatter #4 Skrevet 4. august aksase skrev (Akkurat nå): Den ville jeg vært forsiktig med. Tonen i teksten med "siste advarsel" er noe man ikke bruker i seriøse programvarehus. De seriøse kommer ikke med trusler som dette, men har en mer informativ tone. Om det ikke er svindel, tror jeg nok dette er noe du bør ignorere. Hvis dette er tilknyttet en bestemt app, bør du slette den appen og finne en annen. Hvis dette er noe som har kommet på melding elelr e-post, er det bare å slette meldingen. Den kom bare opp på mobilen, vet ikke hvor den kommer fra. Kom ikke på noen melding. Har ikke fått noen nye apper heller.
aksase Skrevet 4. august #6 Skrevet 4. august Thyra skrev (18 minutter siden): Den kom bare opp på mobilen, vet ikke hvor den kommer fra. Kom ikke på noen melding. Har ikke fått noen nye apper heller. Da ville jeg ignorert denne. Du bør ikke bekrefte at du vil gjøre denne oppgraderingen, for da kan du få noe skitt inn på telefonen som du aldri blir kvitt.
Thyra Skrevet 4. august Forfatter #7 Skrevet 4. august aksase skrev (5 minutter siden): Da ville jeg ignorert denne. Du bør ikke bekrefte at du vil gjøre denne oppgraderingen, for da kan du få noe skitt inn på telefonen som du aldri blir kvitt. Er det jeg er redd for ja. Men hvor kommer slikt fra?
Brukernavn84 Skrevet 4. august #8 Skrevet 4. august Thyra skrev (22 minutter siden): Er det jeg er redd for ja. Men hvor kommer slikt fra? Gå på app switcher og se hvilken app det kommer fra.
TBL12 Skrevet 4. august #9 Skrevet 4. august Thyra skrev (1 time siden): Fikk opp denne på mobilen. Er det reellt eller virus? Turte ikke å klikke på hverken ene eller andre. Den forsvant men dukket opp igjen. Det kan være varsler via chrome, se her: https://support.google.com/chrome/answer/2765944?hl=no&co=GENIE.Platform%3DAndroid Dette er kjent sak, varsler har blitt misbrukt i mange år for å lure brukere til å installere eller betale for tjenester de ikke trenger.
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Skrevet 4. august Det er der en reklame - hvor du får den er noe annet. Spiller du mobil spill og ser på ads for å få gratis "gems" eller lignende? det gjør jeg, og den reklamen man må se på, er ofte typ slik du har tatt skjermbilde av. Det er ihvertfall en reklame for en app, appen er nok ikke noe bra å installere mtp hvilke tilganger den vil ha på telefonen. Uansett, svindel er det ikke, men en app reklame som spiller på frykt. Anonymkode: 56683...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå