AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:13 #61 Skrevet søndag kl 22:13 Laraa skrev (10 minutter siden): Jeg var foran PC 'en og leste plutselig om Utøya flere timer etter hendelsen. Hadde ikke sett på nyhetene fordi det var siste arbeidsdag før sommeren og jeg var ute med kollegaer mens nyhetene rullet ut om hvordan ting utviklet seg. Men leste om flere drepte på Utøya på nettet da jeg kom hjem. Da gikk det kaldt nedover ryggen, fordi jeg visste at broren min var der. Tok fram telefonen for jeg forsto at hun helt sikkert hadde prøvd å ringe og det var ganske mange ubesvarte anrop fra moren min. Det tok ikke mange sekundene før hun sa: Han lever, men har det helt forferdelig akkurat nå. I ettertid har jeg funnet en gruppe for pårørende til 22juli. Har møtt de et par ganger. Det er alltid ganske sterkt Siste arbeidsdag før sommeren den 22. juli? Anonymkode: 4424c...937
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:13 #62 Skrevet søndag kl 22:13 På sydenferie. Vi trodde ikke at det var sant. Ble ganske "blown away" der vi var, og det ble viktig å få avklart om noen vi kjente var der. Ei jeg kjente ble skutt og døde. Jeg kjente også flere som var der. Sønner og døtre av venner og bekjente. Var skikkelig vondt å være i utlandet uten å kunne fysisk være til stede for å trøste mine nærmeste som ble rammet som pårørende. Anonymkode: 289bf...5cf
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:17 #63 Skrevet søndag kl 22:17 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Anonymkode: 42726...939 Rart å lese hvordan det med en gang blir sagt ting som Sitat Skrevet 22. juli 2011 "Beklager" å si det, men kanskje på tide at vi sortere ut hvem som er i landet vårt. Konklusjonene om at det var en utlending kom umiddelbart. Husker det selv at det var det første folk sa Jeg var hjemme, hørte det rett før ungen skulle bli hentet for samvær. Anonymkode: f9fdc...6a7 1
Auri Skrevet søndag kl 22:22 #64 Skrevet søndag kl 22:22 Satt på Dolly Dimples med foreldre mine og småbrødrene mine, når samboeren min ringte og sa en kunde på jobb hadde sagt en bombe var gått av i Oslo. Satt senere utenfor kafeen samboeren min jobbet på sammen med en venninne, samboer kommer ut og forteller om radioen som snakker om en politimann som skyter på en sommerleir. Begge minnene har brent seg ekstremt sterkt fast. Det samme er minnet dagen etterpå, hvor vi er på et lekeland for brødrene mine, mens vi voksne deler en VG og leser om gjerningsmannen og det man vet så langt. Hvor uvirkelig det føltes å være omgitt av barn som hyler i lek og glede, og tenke på alle barna som hylte av skrekk dagen før. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:31 #65 Skrevet søndag kl 22:31 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Siste arbeidsdag før sommeren den 22. juli? Anonymkode: 4424c...937 Fles AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Rart å lese hvordan det med en gang blir sagt ting som Konklusjonene om at det var en utlending kom umiddelbart. Husker det selv at det var det første folk sa Jeg var hjemme, hørte det rett før ungen skulle bli hentet for samvær. Anonymkode: f9fdc...6a7 Det var "utlendinger", altså folk med annen hudfarge enn hvit, som ble angrepet like etter terroren fordi folk trodde der var Al-Qaeda. Sjukt, men viktig at den delen også kommer frem. Anonymkode: 6851f...f58 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:33 #66 Skrevet søndag kl 22:33 Var på jobb, i ambulansen, som ikke er for langt unna Ringerike og utøya. Kom meg ikke hjem fra jobb som planlagt det vaktskifte Anonymkode: 09997...222
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:38 #67 Skrevet søndag kl 22:38 Denne tråden bør virkelig flyttes til et annet underforum. Anonymkode: 698fe...155
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:41 #68 Skrevet søndag kl 22:41 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var "utlendinger", altså folk med annen hudfarge enn hvit, som ble angrepet like etter terroren fordi folk trodde der var Al-Qaeda. Sjukt, men viktig at den delen også kommer frem. Anonymkode: 6851f...f58 Tok ikke Al-Qaida på seg skylden for bombeangrepet kort tid etter at det smalt? Anonymkode: 886d3...1b9
Laraa Skrevet i går, 05:39 #69 Skrevet i går, 05:39 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Siste arbeidsdag før sommeren den 22. juli? Anonymkode: 4424c...937 Før jeg byttet jobb og flyttet tilbake til Norge. Pluss at dette var i utlandet der fellesferien begynner vesentlig senere
AnonymBruker Skrevet i går, 05:57 #70 Skrevet i går, 05:57 Hjemme på studenthybelen i Oslo. Avstanden fra Oslo sentrum er stor nok til at eksplosjonen for meg hørtes ut som et skikkelig tordenskrall. Husker jeg gikk ut på kjøkkenbalkongen og kikket ut og ble forvirret over at de ikke var noen mørke skyer å se. Men han som skrev første norske twittermelding om terrorangrepet, han er en venn av meg og vi følger hverandre på Twitter, derfor fikk jeg et pushvarsel på telefonen og ble raskt oppdatert på det ufattelige. (Det var forresten bare flaks at jeg ikke befant meg nærmere bomben, for egentlig skulle jeg jobbet kveldsvakt den fredagen og jobben min var i sentrum, men jeg hadde byttet bort vakten fordi jeg var invitert i en bursdag. Om jeg hadde jobbet som planlagt ville jeg sannsynligvis passert regjeringskvartalet omtrent på det tidspunktet bomben gikk av, fordi min "vanlige rute" til jobb var til fots ned Ullevålsveien og Akersgata. Det er jo litt rart å tenke på. Jeg kunne blitt et av de tilfeldig forbipasserende ofrene). Anonymkode: dadf0...e43
AnonymBruker Skrevet i går, 06:02 #71 Skrevet i går, 06:02 Jeg var på ferie i Danmark. I en butikk der vi så nyhetene. Alle nordmenn sto samlet i en klynge og snakket om dette. Vi ble redde og skremt. Det første vi tenkte var at det var terrorangrep, og redd for hva som kom til å skje videre. Noen krisemaksimerte og snakket om al qaida som kom til å bombe fergene etc. Anonymkode: dc721...bb5
LiseTV Skrevet i går, 06:05 #72 Skrevet i går, 06:05 Jeg var hjemme og var i gang med å planlegge en tur til Oslo, noe som ble skrinlagt da.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:07 #73 Skrevet i går, 06:07 På en strand i Ghana Anonymkode: 77a3b...4a5
ToveM Skrevet i går, 06:09 #74 Skrevet i går, 06:09 Var i en camping hytte utenfor Ribe i Danmark. Slo på tv og så masse politi og ambulanse og mye kaos. Så oppdaget vi at det faktisk var i Oslo. Fikk mye spørsmål fra dansker om hendelsen resten av den turen.
Thessaly Skrevet i går, 06:17 #75 Skrevet i går, 06:17 Hjemme med syk baby. Skulle egentlig på barseltreff i nærheten av Regjeringskvartalet, normalt sett ville jeg gått forbi på vei dit og på vei hjem. Sannsynligvis, om vi hadde dratt, så hadde vi nok gått forbi en halvtimestid før bomben gikk av, men det kjentes litt ekstra nært, vi hadde jo vært på treff der før hvor vi ble forsinka.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:26 #76 Skrevet i går, 06:26 Vi bodde på Lørenskog på den tiden, akkurat den dagen var vi på Hafjell da vi skulle på Hunderfossen dagen etter. Husker vi var på lekelandet ved Lilleputthammer da første beskjed om eksplosjonen kom. Vi var 5-6 voksne og en del barn, så vi måtte følge med litt i det stille for å ikke uroe barna. Jeg visste ikke hva/hvor Utøya var, på den tiden, hadde aldri hatt noe forhold til det, så det gikk litt tid før det gikk opp for meg hva og hvem som egentlig ble angrepet der ute. Husker jeg brukte en god del tid på å få tak i faren til barnet mitt som var i Oslo på jobb da det skjedde, veldig nært regjeringskvartalet, han hadde blitt med på arbeidet med å få kontroll i området og telefonen hans lå igjen på kontoret, det var et par lange timer før jeg oppnådde kontakt, men ingenting i forhold til hva andre måtte oppleve den dagen selvfølgelig. Anonymkode: cf01f...940
AnonymBruker Skrevet i går, 06:30 #77 Skrevet i går, 06:30 Jeg var hjemme i leiligheten på Etterstad, hørte smellet helt dit. Skjønte ikke helt hva det var før jeg gikk inn på vg.no. Ble sittende resten av dagen og dagen etterpå å lese på vgdebatt, i en tråd som omhandlet smellet. Den tråden var utrolig nyhetsmessig for man fikk alle rykter der før det nådde nyhetsbildet, husker jeg konstant satt og trykket refresh og all grufullheten som stadig ble informert om der. Spesielt en post om piloten som rapporterte om mange døde i vannkanten husker jeg veldig godt. Reiste på ferie noen dager senere, tror det gjorde meg godt for jeg satt bare inne på den tråden og trykket refresh hele tiden. Anonymkode: 51044...544
AnonymBruker Skrevet i går, 06:33 #78 Skrevet i går, 06:33 Var på jobb på Gardermoen og resenærene lurte på om flyene gikk fordi det hadde vært bombe i Oslo. Jeg hadde ikke hørt noe om det så trodde først ikke på det. Trafikken ble avviklet normalt. I ettertid syns man kanskje at de burde ha høyt beredskapen, men det var ikke noe vi hørte om i hvertfall. Anonymkode: 078f4...999
AnonymBruker Skrevet i går, 06:38 #79 Skrevet i går, 06:38 Var på jobb, fikk det med meg via en tv de satt opp i resepsjonen. Anonymkode: 12351...2b9
AnonymBruker Skrevet i går, 06:39 #80 Skrevet i går, 06:39 Hadde besøk av familie i Bergen og hørte rykter/prat om terror i Oslo når vi gikk i sentrum. Hadde ikke hørt om Utøya før😬 Anonymkode: c2aea...864
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå