Gå til innhold

Mandalafarger, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at jeg må kveld kjedsomheten og uoppmerksomheten på møter fremover, og har derfor kjøpt mandala tegnebok. Det jeg glemte å sjekke ut er hvilken type farger, tusjer eller hva man bruker?

Om noen med erfaring vil komme med tips så er jeg veldig takknemlig. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare vanlige fargeblyanter i tegnebøker, tusj går jo som oftest igjennom.

Anonymkode: ce86e...164

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg bruker bare vanlige fargeblyanter i tegnebøker, tusj går jo som oftest igjennom.

Anonymkode: ce86e...164

Godt poeng. Takk☺️

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
Luringa skrev (På 3.8.2025 den 16.02):

Har funnet ut at jeg må kveld kjedsomheten og uoppmerksomheten på møter fremover, og har derfor kjøpt mandala tegnebok. Det jeg glemte å sjekke ut er hvilken type farger, tusjer eller hva man bruker?

Om noen med erfaring vil komme med tips så er jeg veldig takknemlig. 

Det kommer an på hva slags papirkvalitet det er og om trykket er dobbeltsidig. Jeg har best erfaring med fargeblyanter på dobbeltsidig trykk, spesielt om papiret er tynt. Dyrere kvalitetsblyanter gir ofte nedre resultat, men om du bare skal farge litt i blant for å stresse ned, synes jeg rimeligere varianter som Marco Raffine, Lyra eller Faber castells barneblyanter Color Grip er gode valg. Jeg har selv tenkt å kjøpe meg Derwent Chromaflow eller Colorsoft etter hvert. Men de mest populære fargeblyantene er Faber Castell Polychromos og Prismacolor (sistnevnte har jeg inntrykk av at er vanskelig å få tak i, i Norge)

Anonymkode: 2cba3...988

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kommer an på hva slags papirkvalitet det er og om trykket er dobbeltsidig. Jeg har best erfaring med fargeblyanter på dobbeltsidig trykk, spesielt om papiret er tynt. Dyrere kvalitetsblyanter gir ofte nedre resultat, men om du bare skal farge litt i blant for å stresse ned, synes jeg rimeligere varianter som Marco Raffine, Lyra eller Faber castells barneblyanter Color Grip er gode valg. Jeg har selv tenkt å kjøpe meg Derwent Chromaflow eller Colorsoft etter hvert. Men de mest populære fargeblyantene er Faber Castell Polychromos og Prismacolor (sistnevnte har jeg inntrykk av at er vanskelig å få tak i, i Norge)

Takk for svar ☺️ skal sjekke ut de ulike merkene. Du har et godt poeng ang tykkelse på sidene 

AnonymBruker
Skrevet
Luringa skrev (På 10.10.2025 den 0.28):

Takk for svar ☺️ skal sjekke ut de ulike merkene. Du har et godt poeng ang tykkelse på sidene 

Ja, i tillegg har det noe å si hvilken type papir det er. Noen papirtyper egner seg bedre for blyant, andre vannfarger og noen tusj. Bedre fargeleggingsbøker pleier å ha en anbefaling om hva som fungerer best. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...