Gå til innhold

Ny sekk i 2. klasse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min fikk ny til 2. Klasse, eller egentlig mot slutten av 1., for den vi hadde kjøpt til skolestart viste seg å være elendig (Frii of Norway sekk, så trodde jo vi kjøpte noe ordentlig da vi kjøpte).

Byttet til en fra Bergans. Den er mye mer nøytral i designet, og mye bedre på ryggen. Regner med han har den til den blir for liten. 

Anonymkode: 7fbdc...388

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De bytter farge til neste års førsteklassinger, så sekken kan fint brukes lengre. Er gjerne 3 farger de rullerer på. 

Anonymkode: 1bec5...8ff

Her brukes samme farge år etter år på 1.klassingene og man får beskjed om at de kun er til 1.klasse. Jeg er enig i at de forsatt er små i både 2. og 3.klasse, og miljømessig kunne de funnet på noe annet. Egne bånd man satt på sekken, som ble gitt videre til nye 1.klassinger for eksempel. Hadde vi ikke fått disse sekkene så hadde vi nok ikke byttet før 4.klasse, ser jeg for meg.

Anonymkode: 9aba1...be2

Skrevet

Byttet ikke før det var behov.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Får deres barn ny sekk til 2. klasse? Eller brukes den samme som i 1.?

Anonymkode: c92fe...8aa

Hæ? Nei.. Den brukes ut t 4.trinn ihvertfall

Anonymkode: 541cf...1cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, ingen tvil om det. Men samtidig nytteløst å overbevise snart 2.klassing til å bruke den et år til. Han er veldig klar over at det er 1. Klasse sekk 

Anonymkode: 9a907...a92

Men det er jo dere som er foreldre som bestemmer . 

Lykke til de neste 8 årene, om dere ikke engang klarer å stå i det at det ikke blir ny sekk til 2.klasse. 

Anonymkode: 3f06a...895

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De gjør det samme her. Det er for at 1.klassinger skal syns bedre + at alle da skal ha en lik start 

Anonymkode: 9aba1...be2

Det er fortsatt helt meningsløst. Det blir at alle må ha en ekstra sekk. Det hadde vært mye lurere og byttet farge hvert år, så ser man hvem som tilhører hvilket trinn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er jo miljøsvineri! Hvorfor kan de ikke bruke sekken i 2/3/4?

Anonymkode: 9c3af...c64

For at 1.klassingene skal syns 

Anonymkode: fdb08...9e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For at 1.klassingene skal syns 

Og hvorfor skal ikke andreklassingene synes? 

Det er jo helt latterlig, fra et miljøperspektiv. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her får ungene sekk i 1. Klassen, veldig mange bruker den også i 2. Klassen og noen i 3. Klassen. Det er ny farge for hvert år (sikkert 3 farger eller noe som rulleres), så nå når 1. Klassen i fjor fikk blå, er det en annen farge for årets førsteklassinger.

Anonymkode: 4845e...206

AnonymBruker
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (1 time siden):

Og hvorfor skal ikke andreklassingene synes? 

Det er jo helt latterlig, fra et miljøperspektiv. 

Tja nå ville ikke vi brukt den uansett da og kvaliteten er også dårlig 

AnonymBruker
Skrevet

Fekk ny til oppstart i 3. Kunne hatt sekken eit år til, men "alle andre" fekk ny til 3. så... 

Anonymkode: 7be3d...d55

AnonymBruker
Skrevet

Blir ny i 4. eller 5. klasse. Litt avhengig av slitasje på sekken og veksten på barna.

Anonymkode: 6b3ba...0b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja nå ville ikke vi brukt den uansett da og kvaliteten er også dårlig 

Gjør jo ikke saken noe bedre fra et miljøperspektiv. 😅

• Liker 1
Skrevet

Min jente som skal starte i 2.klasse nå ville veldig gjerne ha ny sekk, men det sa jeg nei til. Den hun har fikk hun til skolestart i fjor og den passer fortsatt fint i størrelse. Vi har også vært flinke til å ta godt vare på den så den ser ut som den er nesten ny.  Jeg synes det blir for råflott å kjøpe splitter ny sekk hvert år, tenker den hun har får holde ut småskolen. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine fikk sekk i 1 klasse, så i 3 og 6 klasse. 

Anonymkode: c10de...a18

AnonymBruker
Skrevet

Junior brukte samme sekk gjennom hele barneskolen, og måtte overtales til å bruke ny sekk på ungdomsskolen, fordi da ble den for liten.

Det var en ganske nøytral sekk.

Anonymkode: 4e910...662

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.8.2025 den 21.04):

Det er jo miljøsvineri! Hvorfor kan de ikke bruke sekken i 2/3/4?

Anonymkode: 9c3af...c64

Det har vært den samme fargen siden jeg gikk på skolen, som er godt og vel 20 år siden. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har beckmannsekk og har brukt samme sekk 1-3 klasse. Sønnen min strakte seg veldig og fikk derfor ny sekk halvveis i 3. Klasse. 

Hvis du har beckmann sekk så kan man vrenge lomma på forsiden av sekken så figuren blir borte og det bare er mønster. Da blir det litt mindre "barnslig" og sekken føles ny ut😊

Anonymkode: 343ee...d93

• Nyttig 1
Skrevet

Mine fikk ny sekk i 1. og 5. ville kjøpe ny til eldste da han begynte på u-skolen, men han likte sekken sin og ville ikke ha ny. Den røk rundt juletider, så da ble det ny sekk da

Skrevet

1,3,5,7 for datteren, sønnen 1,3,8

De to første Beckmann (lilla og rosa) for datteren og svart og blå for sønnen. For sønnen var mønsteret ikke for barnslig og holdt til ungdomsskolen, men da lot den ikke lenger lykke. Datterens syntes rosa var for barnslig og fikk billig sekk i 5. trinn. De fikk hver sin Douchebag i 7/8 klasse (sønnens holdt ut vg2 da røk glidelåsen så bruker nå en gammel bag) Datteren brukte mye ulike vesker på ungdomsskolen og vgs.

Anonymkode: 5fd43...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...