Gå til innhold

Omsorgssvikt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er voksen, men barnet det gjelder er mellom 10 og 15. Vi prøver å dokumentere alt skriftlig nå. Ts

Anonymkode: 96bcf...36a

Hvem er du i forhold til barnet? Hvor vil det flytte? 

Anonymkode: afce1...2ee

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det hjelper å ha spesifikke hendelser. For eksempel hvis mor har manipulert på spesifikke måter eller truet med ting, så hjelper det å fortelle konkret hva som ble sagt og hva barnet følte. Du må gjerne hjelpe barnet å skrive ned spesifikke hendelser barnet husker.

Anonymkode: 6954a...f22

Hvilken forelder er det som ikke truer en eller annen gang?  

«om du ikke oppfører deg nå blir det ikke godteri».. er vi kommet dit at foreldre i den kategorien skal miste barna sine til barnevernet? Hysteri. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om bv. undersøker saken nærmere så vil de jo se tegn på omsorgssvikt.....Google op" tegn på omsorgssvikt" du og prat med bv.

Anonymkode: 0471a...7a6

AnonymBruker
Skrevet

«om du ikke oppfører deg nå blir det ikke godteri».. er vi kommet dit at foreldre i den kategorien skal miste barna sine til barnevernet? Hysteri. 

Ganske stor skala innenfor temaet trusler også det. Greit å ikke dømme noe du ikke har greie på. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om bv. undersøker saken nærmere så vil de jo se tegn på omsorgssvikt.....Google op" tegn på omsorgssvikt" du og prat med bv.

Anonymkode: 0471a...7a6

Jeg håper det, at foreldrene ikke klarer å vri på ting. Det har jeg gjort og alle tegnene er der. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg håper det, at foreldrene ikke klarer å vri på ting. Det har jeg gjort og alle tegnene er der. Ts

Men hvem er du i forhold til barnet? Hvorfor melder du det ikke selv? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ringe og forklare situasjonen og be om et møte, eller, det beste er jo om tenåringen gjør det selv og ar deg med.

Anonymkode: e1977...7b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor melder du det ikke selv? Du er jo voksen skriver du. Dette er utrolig merkelig. Hvorfor skal barnet gjøre det? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vil si et sted midt i mellom. Kanskje ikke veldig åpenbart utad, men det er absolutt en del tegn som bør være lett å se om man feks kommer hjem dit. Vi har allerede en plan klar, men vi trenger hjelp av BV for å komme oss dit ❤️ ts.

Jeg kan dessverre ikke komme med noen gode råd. Jeg håper at barnet har en indre drive til å klare seg❤️ 

Anonymkode: cafe1...4f8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke hjelp av barnevernet til å flytte, før det gikk så langt som at jeg prøvde å ta livet mitt. Først da tok de meg på alvor. Var allerede innlagt på psykiatrisk, med alvorlig depresjon pga overgrep, psykisk og fysisk mishandling. Dette var ikke nok.

Anonymkode: 3165b...fb2

AnonymBruker
Skrevet

Misforstår du med vilje? Min mor truet f.eks med selvmord, eller at hun skulle selge kjæledyret mitt hvis jeg ikke gjorde ditt eller datt. Det er det jeg mener med trusler selvsagt. Ikke trusler om å oppføre seg for at man skal få godteri 

Anonymkode: 6954a...f22

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor melder du det ikke selv? Du er jo voksen skriver du. Dette er utrolig merkelig. Hvorfor skal barnet gjøre det? 

Litt komplisert, men hovedsaklig fordi barnet ønsker det selv. Om det ikke går som han/hun ønsker, så skal jeg melde/bidra. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke hjelp av barnevernet til å flytte, før det gikk så langt som at jeg prøvde å ta livet mitt. Først da tok de meg på alvor. Var allerede innlagt på psykiatrisk, med alvorlig depresjon pga overgrep, psykisk og fysisk mishandling. Dette var ikke nok.

Anonymkode: 3165b...fb2

Så trist å høre ❤️ Håper det går bedre med deg nå. barnet her har også noen utfordringer som jeg håper BV tar på alvor. Kommer uansett ikke til å gi meg om det ikke går veien første gangen ❤️ ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så trist å høre ❤️ Håper det går bedre med deg nå. barnet her har også noen utfordringer som jeg håper BV tar på alvor. Kommer uansett ikke til å gi meg om det ikke går veien første gangen ❤️ ts

Er foreldrene til dette barnet sammen? 

Jeg tror ikke dere kommer så langt. Innen barnet er 16år har det nok fortsatt ikke flyttet. Det skal alvorlige ting til for at bv flytter et barn mot foreldrenes vilje. Det kommer an på hvor alvorlig det er. Får barnet mat? Får barnet utstyr? Får barnet tak over hodet? Blir det slått? Neivel, da flyttes det ikke. 
Jeg ønsker bare å realitetsorientere deg. Barna skal ha noe å si u spørsmålet om hvor de skal bo, men det gjelder mellom foreldre. Ikke slektninger eller andre bekjente uten foreldreansvar. Hvem er du i forhold til barnet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...