AnonymBruker Skrevet 1. august 2025 #1 Skrevet 1. august 2025 Kona begynner i jobb 1.September. Hun jobba som tilkallingsvikar i barnehage, men hun fikk ingen lønnsslipp, kun penger direkte på konto. Så jeg er litt usikker på om det faktisk teller som pensjonsgivende inntekt som da er nødvendig for å få permisjonspenger. Er det trygt å begynne å prøve å få barn nå? Enkel matte tilsier at om vi får napp på første forsøk kommer babyen rundt månedskiftet april/mai, mens hun har opparbeidet nok permisjon ila februar. Altså en drøy måned før permisjonen må begynne (senest 3 uker før termin). Anonymkode: c66d2...80c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2025 #2 Skrevet 1. august 2025 Hun får vel lønnslipp selv om lønn kommer rett på konto. Lønnslipp er lovpålagt og hun finner den nok et sted i ansatteportalen. Hun vet vel om hun har levert skattekort og trekker skatt. Bare sett i gang å få barn. Anonymkode: 78d06...f4b 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2025 #3 Skrevet 1. august 2025 Jeg antar hun ikke har jobbet svart som tilkallingsvikar i barnehage? Ergo er det inntekt. Men man må ha hatt inntekt minst 6 av de siste 10 mnd når permisjonen begynner for å ha rett på permisjon. Deretter er det de 3 siste månedene som brukes som grunnlag for hva hun får i permisjonen. Anonymkode: b0d99...3e6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2025 #4 Skrevet 1. august 2025 Jeg ville nok tenkt mer på at man gjerne blir ganske dårlig i 1. trimester med kvalme og trøtthet. Jeg ville nok ønsket minst et par måneder i ny jobb før jeg ble gravid pga. dette, så jeg faktisk var fysisk og mentalt i stand til å gjøre den nye jobben, lære nye arbeidsoppgaver osv. Anonymkode: b0d99...3e6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2025 #5 Skrevet 1. august 2025 Hva jeg er litt "bekymra" for er at vi bare utsetter og utsetter. Finner aldri en perfekt mulighet uansett, vi har venta over ett år på at hun skulle få jobb. Jeg er ikke babysjuk egentlig, men vet at det alltid finnes grunner til å utsette. Vi er ikke bikka 30 ennå, så det presser ikke. Aner ikke hvordan hun reagerer på svangerskapet. Anonymkode: c66d2...80c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2025 #6 Skrevet 1. august 2025 Har ikke fått lønnsslipp? Hvis hun jobber hos en seriøs aktør, dvs. ikke jobber svart, har hun selvsagt fått en lønnsslipp. Den er nok tilgjengeliggjort digitalt i et eller annet system hos arbeidsgiver. Hvor har dere sjekket? Anonymkode: ff625...e7b 1
mommyaka Skrevet 1. august 2025 #7 Skrevet 1. august 2025 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kona begynner i jobb 1.September. Hun jobba som tilkallingsvikar i barnehage, men hun fikk ingen lønnsslipp, kun penger direkte på konto. Så jeg er litt usikker på om det faktisk teller som pensjonsgivende inntekt som da er nødvendig for å få permisjonspenger. Er det trygt å begynne å prøve å få barn nå? Enkel matte tilsier at om vi får napp på første forsøk kommer babyen rundt månedskiftet april/mai, mens hun har opparbeidet nok permisjon ila februar. Altså en drøy måned før permisjonen må begynne (senest 3 uker før termin). Anonymkode: c66d2...80c Om dere skulle bli gravid nå og hun begynner å jobbe i september har dere jo 6 mnd på jobb for å få permisjon. Siden termin min april+++ Men ville nok jobbet med opp til at hun kan få sykemelding og sykepenger først
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå