Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått påvist noe og må fjerne livmoren i løpet av kort tid. Faren for at det vokser og utvikler seg til kreft blir for stor. 

Jeg har planer om å gjennomføre det, men jeg føler så stor sorg. Jeg er heldig og har tre barn, og har alltid ønsket meg 4. jeg vet jo ikke med  100% sikkerhet at jeg vil få en til og jeg vet helt ærlig ikke om kroppen hadde sagt seg villig til det igjen heller. 

Er det noen som har vært gjennom det «samme» ? Som kanskje kan få meg til å tenke litt klart oppi det her. Eller fortelle om hvordan tiden etter operasjonen blir ?

Anonymkode: a4bf1...7a0

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du tid til en graviditet når livmoren skal fjernes innen kort tid da?

Og er det forsvarlig mtp hva som er inni livmoren?

Anonymkode: f3341...3ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du tid til en graviditet når livmoren skal fjernes innen kort tid da?

Og er det forsvarlig mtp hva som er inni livmoren?

Anonymkode: f3341...3ee

Svaret blir nok nei på begge, da det her ble funnet like etter fødsel, blir da svært tette svangerskap. 

Anonymkode: a4bf1...7a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn, og har fjernet livmoren. Var en sorg å vite at nå er det umulig å få flere barn. Men nå har det gått et par år, og jeg har forsonet meg med det.

Anonymkode: 671ac...5db

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk bare ett barn. Å fjerne livmoren var en sorg. Både fordi muligheten for å få barn var borte. Men også fordi det faktisk er en amputasjon og kroppen reagerer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fjerne livmor og har ingen… 

Anonymkode: d1022...1b5

AnonymBruker
Skrevet

Du har fått 3 barn og mulig kreft. 

Vær heller glad for at dem kan hjelpe deg, så du kan være til stede for de barna du har. Enn å sørge over noe som kanskje ikke hadde blitt noe uansett.

Anonymkode: 4681f...9b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det utrolig mye bedre etter fjerning. Har to barn etter IVF, så lite sjanse for flere uansett, og følte ingen sorg, bare lettelse over at jeg ble kvitt smertene. Hadde adenomyose som bare ble verre og verre, så å slippe mensen var helt utrolig befriende. Jeg hadde nok vært like lettet om jeg hadde fjernet pga f.eks. fare for kreft også. (Livmorhals ble også fjernet, så slipper å bekymre meg for mulig livmorhalskreft)

Anonymkode: 3bf13...407

Skrevet
Stor pike skrev (22 timer siden):

Vi fikk bare ett barn. Å fjerne livmoren var en sorg. Både fordi muligheten for å få barn var borte. Men også fordi det faktisk er en amputasjon og kroppen reagerer. 

Dette skjønte jeg ikke. Hvordan reagerte kroppen din på denne «amputasjonen «?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...