Gå til innhold

Hvor lenge kan damer bli gravide?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som mann i begynnelsen av 50 årene, og som dater jevnaldrende. Ved hvilken alder trenger jeg ikke lengre å være bekymret for prevensjon?

Anonymkode: 53144...ee3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google "verdens eldste mor". Ellers er det jo andre grunner til å bruke prevensjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Når de har vært gjennom overgangsalderen. Spør dem. Mange bruker også prevensjon for å unngå sykdommer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjønnsykdommer smitter i alle aldre...

Anonymkode: 72dc2...ed1

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er sånn at de ikke skal ha hatt mensen på ett år. Når det skjer varierer veldig
Og så er det kjønnssykdommer, da… de har ingen aldersgrense. 

Anonymkode: d2d01...636

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som mann i begynnelsen av 50 årene, og som dater jevnaldrende. Ved hvilken alder trenger jeg ikke lengre å være bekymret for prevensjon?

Dame 51 år her, vært i overgangsalder i flere år, men har hormonspiral som gjør at jeg ikke har mensen, så ikke vet jeg. Men regner jo med at jeg ikke kan bli gravid nå. 

Anonymkode: 38248...bed

Skrevet

Hvis du tenker kun på graviditet = klipp strengen og ta ansvar selv 

Kjønnssykdommer smitter hele livet 👌🏻

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
KaffekoppQueen skrev (9 timer siden):

Hvis du tenker kun på graviditet = klipp strengen og ta ansvar selv 

Kjønnssykdommer smitter hele livet 👌🏻

10 % av de som «klipper strengen» sliter med sterke vedvarende smerter. Noen også i forbindelse med utløsning. Anbefales ikke, for høy risiko!

Anonymkode: e0ab2...d31

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2025 den 21.02):

Graviditet er ikke en fasit etter en bestemt biologisk alder, men av metabolsk alder når overgangsalderen slår til🫡
Det er den metabolske alder som avgjør, om kroppen er sterk nok og har hormoner til en graviditet. Så det går til en viss grense.. og er det noen som vet dette, så er det kvinnen selv som kjenner dette best👏

Så du må nok ta til mæle å spørre den dama du ønsker å ha sex med TS🫡
Husk at samtykke er en del av ansvaret ditt også, ved en evt. graviditet..

AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittlig alder for menopause for kvinner er 52 år. Noen opplever ikke dette før nærmere 60. Du må jo spørre henne, og ikke oss.

Anonymkode: 9807b...5ce

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 8.41):

10 % av de som «klipper strengen» sliter med sterke vedvarende smerter. Noen også i forbindelse med utløsning. Anbefales ikke, for høy risiko!

I flg NHI «Vasektomi, eller sterilisering av menn, er en relativt trygg prosedyre med lav risiko for komplikasjoner. De fleste opplever kun milde bivirkninger som smerte, hevelse og blåmerker i pungen, som vanligvis går over i løpet av noen dager. Alvorlige komplikasjoner er sjeldne»

Så hvor har du den infoen fra? Det anbefales jo absolutt. 
Du er en mann som følte på «manndommen forsvant kanskje»? 🤪

Endret av KaffekoppQueen
  • Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
KaffekoppQueen skrev (10 minutter siden):

I flg NHI «Vasektomi, eller sterilisering av menn, er en relativt trygg prosedyre med lav risiko for komplikasjoner. De fleste opplever kun milde bivirkninger som smerte, hevelse og blåmerker i pungen, som vanligvis går over i løpet av noen dager. Alvorlige komplikasjoner er sjeldne»

Så hvor har du den infoen fra? Det anbefales jo absolutt. 
Du er en mann som følte på «manndommen forsvant kanskje»? 🤪

5% får kronisk post operativ smerte etter vasektomi 

Screenshot_20250802_094901_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 4901f...868

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så nå gikk det fra 10 til 5?

Nei, tror jeg holder på den at det er ukomplisert og relativt uten risiko vs all den risikoen vi har med hormonelle prevensjoner. 

Her blir vi ikke enig 🤣

Skrevet

Bruk kondom. 

AnonymBruker
Skrevet
KaffekoppQueen skrev (6 minutter siden):

Så nå gikk det fra 10 til 5?

Nei, tror jeg holder på den at det er ukomplisert og relativt uten risiko vs all den risikoen vi har med hormonelle prevensjoner. 

Her blir vi ikke enig 🤣

? Jeg kom med forskningsbaserte tall. Den du siterte i stad skrev bare noe tull

AnonymBruker
Skrevet

Her så fikk min bestemor sitt siste barn, da hun var 52. Så jeg bruker fortsatt prevensjon, og jeg er 47 år. 

Anonymkode: 1d85a...6db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2025 den 8.41):

Kan anbefales i fast forhold 

Anonymkode: 5a302...518

AnonymBruker
Skrevet

Du kan generelt være trygg på at kvinner ikke kan få barn uten hjelp fra IVF fra 43 års alder.  45 + er nok ganske trygt, selv om det finnes skjeldne unntak. I og etter overgangs alder er det helt trygt

Anonymkode: eb1df...68a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så lenge man da aksepterer at kvinnen kan bli gravid og at man da tar sitt hele og fulle ansvar som kommende pappa, så er sterilisering naturligvis et valg man selv tar. 

Anonymkode: 6fc31...472

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan generelt være trygg på at kvinner ikke kan få barn uten hjelp fra IVF fra 43 års alder.  45 + er nok ganske trygt, selv om det finnes skjeldne unntak. I og etter overgangs alder er det helt trygt

Anonymkode: eb1df...68a

Du kan absolutt ikke være trygg på det! 🤣

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...