AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Skrevet 31. juli På biler lengre? Står ingenting om dette i annonsene som ligger ute på blant annet Finn og autodb.. Anonymkode: 6fbc8...816 1
Snublefot62 Skrevet 31. juli #2 Skrevet 31. juli Kommer veldig an på hva du ser etter føler jeg. Men mener du parkeringsvarmer?
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Skrevet 31. juli Har det noen gang vært vanlig? Anonymkode: 4f603...3b9 2
Gjest jegerrinne Skrevet 31. juli #4 Skrevet 31. juli Det er nok veldig opp og ned. Ofte mer vanlig på diesel en på bensin. Men går å ettermontert. Usikker på pris
AnonymBruker Skrevet 31. juli #5 Skrevet 31. juli Er ikke det mest vanlig å bruke på veldig gamle biler som pleier å ha litt motortrøbbel? De færreste nordmenn i dag kjører biler som er mer enn 10-12 år gamle. Anonymkode: 8349a...f34
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har det noen gang vært vanlig? Anonymkode: 4f603...3b9 Ja, selvsagt! Anonymkode: c6aa5...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7 Skrevet 31. juli Man skrur jo gjerne på kupevarmeren 10-15 minutter før man går ut. Men motorvarmer? Det har jeg knapt hørt om siden jeg bodde hjemme for 25 år siden. Anonymkode: d9fe7...f9a
Mardina Skrevet 31. juli #8 Skrevet 31. juli Har aldri hatt behov for det på de bilene jeg har hatt før. Alle har startet med en gang, selv i ned mot 20 minusgrader.
AnonymBruker Skrevet 31. juli #9 Skrevet 31. juli De som ikke har satt inn motorvarmer sparer kun på den utgiften det er å få montert de. Har alltid hatt det, og på de siste bilene full pakke, som er batterilader, motorvarmer og kupèvifte. Det hele startes på gitt hentetid. Anonymkode: f84e5...478
AnonymBruker Skrevet 31. juli #10 Skrevet 31. juli Har alltid hatt motorvarmer og kupevarmer. Bor i nord. Motorer har ikke så godt av hyppige kaldstarter. Og jeg orker ikke kald bil. Anonymkode: 9fc54...132 2 1
TBL12 Skrevet 31. juli #11 Skrevet 31. juli (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): På biler lengre? Står ingenting om dette i annonsene som ligger ute på blant annet Finn og autodb.. Anonymkode: 6fbc8...816 Parkeringsvarmer er gjerne orginalt montert fra fabrikk på godt utstyrte biler, gjerne litt "bedre" modeller og større biler. Da benyttes drivstoff fra bilens tank og det er ikke krav til strøm for at bilen skal varme opp motor og kupe for enklere star, mindre utslipp ved kaldstart og bedre komfort og sikkerhet med raskt varme og vindu som er fri for is. En utfordring kan være ved kortere kjøretid kan 12V batteriet bli ladet ut pga parkeringsvarmer trenger 12V for å kjøre. Løses ved å lade batteriet eller kjøre mer. En annen løsning er elektrisk motorvarmer, med en strømkabel koblet til bilen. Disse bruker å være ettermontert. Defa er et kjent navn innenfor denne bransjen. Skal ikke påstå det ikke finnes fra fabrikk, men det var gjerne vanlig i kalde strøk å bestille bilen med motorvarmer som ble ettermontert før utlevering av ny bil. Elektrisk element varrmer opp kjølevæske i og dermed motoren. Finnes også vifte til kupe som varmer innvendig i bilen. Elektrisk Er gjerne rimeligere enn parkeringsvarmer, men krever tilgang til strøm. Tapper ikke 12V batteriet, og kan også samtidig lade batteriet med egnet ekstra montering av lader. Kan legge til: Elbiler benytter strøm fra fremdrifts batteriet for å varme kupeen i bilen. Varierer noe med modell hva som er støttet, men alle nyere støtter det. (Motoren i en elbil trenger ikke varmes, det er bare kupe og batteri som varmes.) Endret 31. juli av TBL12 1 2
TBL12 Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Man skrur jo gjerne på kupevarmeren 10-15 minutter før man går ut. Men motorvarmer? Det har jeg knapt hørt om siden jeg bodde hjemme for 25 år siden. Anonymkode: d9fe7...f9a Kupevarmer gir komfort og sikkerhet med sikt igjennom vindu. Motorvarmer gir enklere start, raskere varm motor, mindre utslipp og raskere varmluft fra varmeapparat. 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli #13 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har alltid hatt motorvarmer og kupevarmer. Bor i nord. Motorer har ikke så godt av hyppige kaldstarter. Og jeg orker ikke kald bil. Anonymkode: 9fc54...132 Ja,her jeg bor og. Funker ikke med kald vinter og bil uten varmer. Har ikke garasje heller. Anonymkode: c6aa5...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #14 Skrevet 31. juli Vi har alltid hatt motorvarmer (som også lader batteriet) og kupévarmer i alle bilene våre. Vi får det ettermontert med én gang vi kjøper ny bil. Alltid hatt DEFA, mulig det finnes andre merker, også. Anonymkode: 0cd40...8cf 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #15 Skrevet 31. juli Å leve et helt liv uten motorvarmer, kupevarmer (og heller ikke oppvarmet garasje) er litt som samboeren min som aldri har hatt varmekabler på badet. Han skjønte ikke hvorofr jeg hadde det som krav på første felles bolig… Så fikk han varmekabler på badet og etter det skal han aldri tilbake til å IKKE ha det 😂 Anonymkode: 4bebd...dc8 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #16 Skrevet 31. juli Før jeg byttet til EL, så hadde jeg motor og kupevarmer på bilene mine. Anonymkode: 4476f...8f7
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Skrevet 31. juli TBL12 skrev (30 minutter siden): Kupevarmer gir komfort og sikkerhet med sikt igjennom vindu. Motorvarmer gir enklere start, raskere varm motor, mindre utslipp og raskere varmluft fra varmeapparat. Har aldri hatt problemer med start, tross Dieselmotor i øst. Nå har jeg kjørt EL noen år. Miljøvern? Da er nok færre komponenter og dingser et viktigere tiltak enn litt drivstoff. Anonymkode: d9fe7...f9a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #18 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Å leve et helt liv uten motorvarmer, kupevarmer (og heller ikke oppvarmet garasje) er litt som samboeren min som aldri har hatt varmekabler på badet. Han skjønte ikke hvorofr jeg hadde det som krav på første felles bolig… Så fikk han varmekabler på badet og etter det skal han aldri tilbake til å IKKE ha det 😂 Anonymkode: 4bebd...dc8 Har både varmekabler i oppkjørsel. Skrur på kupevarmer - eller nå cooler siste måneden. Og varmekabler på bad. Men motorvarmer? Hvorfor? Anonymkode: d9fe7...f9a
AnonymBruker Skrevet 31. juli #19 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har både varmekabler i oppkjørsel. Skrur på kupevarmer - eller nå cooler siste måneden. Og varmekabler på bad. Men motorvarmer? Hvorfor? Anonymkode: d9fe7...f9a Så man kommer ut til varm bil, slipper å skrape ruten for is, bare starter den 10 min før man skal dra. Kupevarmeren tar lenger tid, må planlegges på forhånd og kobles til strøm… Anonymkode: 4bebd...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli #20 Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så man kommer ut til varm bil, slipper å skrape ruten for is, bare starter den 10 min før man skal dra. Kupevarmeren tar lenger tid, må planlegges på forhånd og kobles til strøm… Anonymkode: 4bebd...dc8 Men det fikser jo kupevarmeren. Kobler ikke på noe strøm, nei.. Skrur bare på i app. Også med gammel dieselbil (da fjernkontroll). Spørsmålet mitt var - hvorfor motorvarmer? Anonymkode: d9fe7...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå