Gekko Skrevet 24. mars 2006 #1 Skrevet 24. mars 2006 Det kan hende det blir sydentur på meg mellom 25. apri og 18. mai en gang. 1 uke. Spørsmålet er bare hvor skal man reise for å være sikret litt sol og varme? Det viktigste er at vi kan få en ferie der vi slapper av og hviler oss. Severdigheter er ikke så viktig på akkurat denne turen. Er veldig glad i Hellas, både landet, folket og maten, men lurer på om det kan bli litt kjølig? Har vært på Kypros i midten av april en gang og da var det bare meg som badet i sjøen, for den holdt 16 grader. At det ikke er kokvarmt om natta er bare en fordel, men behagelig temperatur til å ligge på stranda og brukbar badetemperatur (rundt 20 grader) er en fordel. Hvor skal man reise? Det bør ikke bli for dyrt, men det er vel relativt mange restplasser tilgjengelig på den tiden. Men Brasil og Thailand blir for langt og for dyrt for en uke... Hve er alternativene? Hellas? Tyrkia? Tunisia? Egypt? Kanariøyene? Andre steder? Håper på svar fra noen med egen erfaring. Har sett litt på gjennomsnittstemperaturer hos reisebyråene, men siden det er tidlig i måneden kan det jo kanskje bli kaldere enn det som er oppgitt i tabellene. Og hvordan er det egentlig å reise 2 jenter i 20 årene til Tunisia eller Egypt. Ser for meg at det kan bli slitsomt...
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #2 Skrevet 24. mars 2006 Har to venninner som var i Tunisia. De endte opp med å kun være inne på hotellområdet fordi de ikke orket alt maset ved å gå rundt i gatene. Blikk, kommentarer, menn som prøvde å komme i kontakt med de på alle mulige måter osv. Har vært i Egypt sammen med kjæresten min, og selv da var det litt slitsomt. De vil neppe gjøre dere noe fysisk, men det er rett og slett plagsomt mye oppmerksomhet som ikke alltid er av den hyggelige sorten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå