Gå til innhold

Beste norske restaurant i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som serverer norske retter? Vil ikke ha yalla mat med chili og annet tull i. 

Anonymkode: f3570...058

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det jo fort Kaffistova på Bondeheimen da………

Anonymkode: 566ef...d3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vaaghals er god, men da er vi litt oppe i michelin kvalitet og det er kanskje ikke det du ser etter?

Schrøder er berømt for sin norske husmannskost, flesk og duppe og kjøttkaker og raspeballer og den slags. 

Anonymkode: a1c54...c9b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Maaemo og Statholdergaarden er jo de mest kjente og beste med norsk konsept. Men førstnevnte er vel stengt nå. 

men tolker deg slik at du ønsker enkel, norsk mat. Da er det Kaffistova, Schrøder eller sofies mat og vinhus (som jeg tror også jeg har registrert at nå er stengt... husmannskost står ikke så høyt lenger) 

Anonymkode: 23e5d...892

• Nyttig 1
Skrevet

Lorry, Gamle Raadhus, Schrøder, Spor av Nord, Elias  mat og sånn, Cafe Skansen, Ekebergrestauranten, kafe Engebret - masse å velge i mellom! :spise:

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Likte Dinner, jeg.. 

Anonymkode: e346c...64f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Likte Dinner, jeg.. 

Det er asiatisk fusion. 

Jeg tror du også vil like Hanami og Nodee Skye. Men det er neppe noe for TS. 

• Nyttig 2
Skrevet

Og fisk og skalldyr får du hos feks Fiskeriet på yongstorget, Lofoten, Skur 33, Solsiden, Havsmak etc. 

masse deilig norsk mat å få i Oslo :spise:

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Likte Dinner, jeg.. 

Ikke akkurat norsk, men skikkelig god mat. ☺️

AnonymBruker
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Og fisk og skalldyr får du hos feks Fiskeriet på yongstorget, Lofoten, Skur 33, Solsiden, Havsmak etc. 

masse deilig norsk mat å få i Oslo :spise:

Enig! Glemte den siden av norsk mat i mitt svar. Ett skalldyrplatau på skur 33 en fin sommerkveld 😍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig! Glemte den siden av norsk mat i mitt svar. Ett skalldyrplatau på skur 33 en fin sommerkveld 😍

Det er fint på Skur 33, men de serverer ikke skalldyrplateau, da må du bort på Solsiden

Anonymkode: 32e03...516

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er fint på Skur 33, men de serverer ikke skalldyrplateau, da må du bort på Solsiden

Jeg mente solsiden, ja 😅 har en tendens til å blande de to. De hadde faktisk skalldyrplatau før, men det er en god del år siden nå. Tror de har forsøkt å differansiere seg mer. 

Skrevet

Jeg glemte jo helt ærverdige steder som Theatercafeen og bibiliotekbaren på Bristol. På Bristol har de nydelige smørbrød til lunsj. Theatercafeen har nydelig mat og helt spesiell stemning. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmm. Her ble det vanskelig. Kanskje noen heller har tips om hvem som lager byens beste fiskesuppe? Og hvem lager de beste kjøttkakene m/tilbehør?

Anonymkode: f3570...058

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mente solsiden, ja 😅 har en tendens til å blande de to. De hadde faktisk skalldyrplatau før, men det er en god del år siden nå. Tror de har forsøkt å differansiere seg mer. 

Det er to helt forskjellige restauranter, 33 er en italiensk restaurant som aldri har servert skalldyrfat, mens Solsiden er en fisk- og skalldyrrestaurant. Ingen grunn til å jobbe med differensiering for noen av restaurantene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er to helt forskjellige restauranter, 33 er en italiensk restaurant som aldri har servert skalldyrfat, mens Solsiden er en fisk- og skalldyrrestaurant. Ingen grunn til å jobbe med differensiering for noen av restaurantene. 

Joda, de serverte det i begynnelsen, i 2014-2015. Var der med jobben noen ganger. Derfor jeg fortsatt mikser litt. 

De er italienskinspirert, ikke italiensk. Med stort fokus på norske råvarer. Fant omtale av skalldyrplatau (eller sefood platter - mer i tråd med det italienske prinsippet) i eldre tripadvisor-anmeldelser - måtte sjekke at jeg ikke tok feil 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...