Gå til innhold

Irritasjon fra slekt over min barnlige side..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei 40 år gammel dame som har tilbrakt sommerferien på hytta med storfamilien. Her har vi hatt rene slektstreffet i snart to uker og solen skinner. Besteforeldre, barn og barnebarn i skjønn harmoni. Fettere og kusiner som nyter kvalitetstid. Jeg har dratt på stranda med barna, hoppet på trampoline, løpt på stylter og vet ikke hva. Elsker det. Her om kvelden ble jeg kjeftet huden full av flere, da de mente jeg hadde snudd rytmen til barna med å herje med dem til det ble altfor sent. De våkner like tidlig uansett og tar ikke igjen søvnen når de legger seg senere. Det var irritasjon over at man ikke kunne pilse tidligere, fordi man må vente til barna er i seng. Og gitt at de våkner like tidlig, blir tiden til voksentid for knapp. Dette hadde visst bygd seg opp over tid, og nå var flere irritert. Knakk sammen da jeg fikk kommentaren: hvilken 40 åring springer på stylter på fjellet klokken 22 på kvelden, hyttenaboene ler av oss. Jeg gikk og sturet på soverommet og har vært furten siden. Barna vil leke og jeg sier: det får noen andre gjøre! De er skuffet. Hva har jeg gjort galt egentlig? 

Anonymkode: f5167...d64

• Liker 5
  • Hjerte 44
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

de mener vel at du kan gjøre det sikkert, men ikke etter et visst tidspunkt. da skal barn roe seg... ikke hypes opp.. 😅 

Anonymkode: 7d10c...727

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det kommer litt an på barnas alder, men det er stort sett bare bra at en tar seg av de med leking.

Og hvorfor kan ikke voksne ta seg et par øl når barna ikke har lagt seg?

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

de mener vel at du kan gjøre det sikkert, men ikke etter et visst tidspunkt. da skal barn roe seg... ikke hypes opp.. 😅 

Så jeg er den som er et avvik fordi jeg arrangerte stylteløp på fjellet kl 22 hver kveld? Som de gleder seg til hele dagen? 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Med mindre du holder trøtte barn våkne, burde vel de andre være veldig fornøyde med at du underholder barna? 

• Liker 29
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Det kommer litt an på barnas alder, men det er stort sett bare bra at en tar seg av de med leking.

Og hvorfor kan ikke voksne ta seg et par øl når barna ikke har lagt seg?

De er fra 4 -10 år, 14 barn til sammen. Ene moren var drittsur før stylteløp, som har blitt en attraksjon i området. Endte med at den søskenflokken ble dratt inn hylgråtende siste kvelden, fordi mor ville drikke prosecco. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er lik resten av familien og furter i vei, fordi de furter over att andre passer kidsa? 

Hadde ungene spurt om jeg ville leke, så hadde jeg iallefall lekt med dei og funne på noe uansett hva andre furtet over, men akkurat leggetiden hadde jeg nok overholdt, for leggetiden til ungene er veldig mange foreldre nøye på, ikke bare furtne foreldre. 

Slutt å furt, ta til deg litt beskjeder, og lek videre du, du er da voksen nok til selv å bestemme hva du vil gjøre. 

Ps, ikke bli den furtne tanten fordi du har fått litt voksenkjeft, når du egentlig er den gøye og gale tanten. Jeg er også den gale tanten, og absolutt ingen i familien skjønner greia, men jeg skjønner att barn må ha søvnen sin, og ikke snop før leggetid. Du er nok en stor resurs oppi alt, men ta ett steg til sides innimellom og la foreldrene bestemme litt også. 

Anonymkode: ce141...d00

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er en sommerferie med mange gode minner for barna. Som DU har skapt! Jeg elsker slike voksne som slipper seg løs. 

Jeg har barn selv, og ja. Det er dritkjedelig når barna blir giret opp før leggetid. Og mine barn våkner også alltid opp til samme tid. Men jeg hadde elsket deg for det du gjør mot barna, samtidig hadde jeg spurt om du kunne roet ned litt etter 18. Selvsagt skal vi snakke på en fin måte til hverandre! Du vil jo bare godt :)

Anonymkode: fd959...73f

18?! Huff er jeg helt på jordet jeg eller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

18?! Huff er jeg helt på jordet jeg eller. 

22 er litt sent ja. 😮 18 høres mer passende ut. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Litt sent, men de kunne jo bare sagt det på en fin måte. Viktig for barna å kose seg, og det er jo så kjekt med tullete voksne som vil henge med dem og lage lek. Jeg hadde heller blitt med på lek med barna enn å pilse og prate tull. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er ei 40 år gammel dame som har tilbrakt sommerferien på hytta med storfamilien. Her har vi hatt rene slektstreffet i snart to uker og solen skinner. Besteforeldre, barn og barnebarn i skjønn harmoni. Fettere og kusiner som nyter kvalitetstid. Jeg har dratt på stranda med barna, hoppet på trampoline, løpt på stylter og vet ikke hva. Elsker det. Her om kvelden ble jeg kjeftet huden full av flere, da de mente jeg hadde snudd rytmen til barna med å herje med dem til det ble altfor sent. De våkner like tidlig uansett og tar ikke igjen søvnen når de legger seg senere. Det var irritasjon over at man ikke kunne pilse tidligere, fordi man må vente til barna er i seng. Og gitt at de våkner like tidlig, blir tiden til voksentid for knapp. Dette hadde visst bygd seg opp over tid, og nå var flere irritert. Knakk sammen da jeg fikk kommentaren: hvilken 40 åring springer på stylter på fjellet klokken 22 på kvelden, hyttenaboene ler av oss. Jeg gikk og sturet på soverommet og har vært furten siden. Barna vil leke og jeg sier: det får noen andre gjøre! De er skuffet. Hva har jeg gjort galt egentlig? 

Greia er ikke at du leker med dem, men at du gjør det sent på kvelden og du girer dem opp slik at de er vanskelige å legge! Du får ta leken på dagtid og droppe den på kveldstid, slik at ungene kommer seg i seng til normal leggetid og slik at de voksne får den egentiden de trenger.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du herjer og aser opp barn i helt ned i 4-årsalderen mange timer etter leggetid - barn du selv sier ikke tar igjen den søvnen på morgenen og dermed mister ganske mange timers nødvendig søvn. Jeg er barnløs og på foreldrenes side her. Dette handler ikke om at du er barnslig og leker, men at du er tankeløs og uansvarlig. 

Anonymkode: c8d04...444

De sier jo at de ikke er trøtte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så jeg er den som er et avvik fordi jeg arrangerte stylteløp på fjellet kl 22 hver kveld? Som de gleder seg til hele dagen? 

Det er jo altfor sent for barn i alderen 4-10 år! Tydelig at du ikke har barn selv. Skjønner godt at foreldrene blir irritert når du driver sånn. Det stylteløpet kan du da ta på dagtid! 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at barna er så oppgiret på ferie, at de hadde sikkert ikke vært noe lettere å legge om de ikke har vært med på stylteløp kl 22😅 vertfall de fra 6+. Tenker at det må være lov for de i barneskolealder å være litt lengre oppe å ha det gøy akkurat i ferien 🙂

Anonymkode: 1ee60...97a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Helt supert at du leker med barna syns jeg  isteden for å lengte etter alkoholen. Men stylteløpet kunne kanskje vært kl 18-19 istedet? ❤️

Anonymkode: af3d5...c5e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har riktignok ikke barn, men jeg synes dagens foreldre har blitt vel rigide. Hvorfor dette maset etter egentid? Hvorfor fikk dere barn, hvis det bare var for å lengte etter egentid? De legger seg overlykkelige i 23 tiden, står opp kanskje litt senere og mangler litt søvn, men like glade. Mens inn i seng kl 20 resulterer i skrik og skrål. Etter stylteløpet går alle frivillig i seng og sovner dypt i løpet av ett minutt. Og like blide neste morgen. 

• Liker 13
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...