AnonymBruker Skrevet 27. juli #1 Skrevet 27. juli Er venn med eksen, vi var fwb en stund etter bruddet, men jeg avsluttet det fordi jeg følte det ble rotete med tanke på følelser. I helga møttes vi på byen, dro på nach og jeg ba om å sove på sofaen hans fordi jeg var sliten og taxi er dyrt. Han sa at jeg kunne bli med å ligge i senga, siden sofaen er litt liten. Jeg ble med. La meg til å sove. Han spurte om jeg var våken, jeg sa delvis. Han sa ok, jeg skal la deg sove. Jeg har bare så lyst på deg. Jeg lata som at jeg sovna. Han begynte å stryke litt på meg, og jeg i min dumme, fulle tilstand, lot han gjøre det, fordi det var godt, også lurte jeg på en måte hvor langt han kom til å gå når jeg lata som at jeg sov. Ente opp med at jeg tok tak i hånda hans når den var i trusa mi, og spurte hva han gjorde. Han sa unnskyld, skal jeg stoppe? Jeg sa vet ikke, for det var jo godt. Han fortsatte, det var veldig godt, jeg kom. Men etterpå føltes det ikke så bra. Vi hadde jo sluttet med det av en grunn. Og det føltes rart at han gjorde så mye når han trodde jeg sov. Han var riktignok også veldig full. Jeg tenker ikke at det egentlig var et overgrep, for jeg var jo våken, og jeg lot det skje fordi jeg hadde jo lyst også. Men neste dag begynte jeg å tenke på det at hvordan vet jeg at han ikke gjorde noe mer etter at jeg faktisk sovna? Jeg har alltid følt meg 100% trygg med han alle årene vi har kjent hverandre, både før, under og etter forholdet våres. Nå har jeg en ekkel følelse Vet ikke helt hva jeg vil med dette, annet enn å lufte det til noen. Kanskje høre om noen har noen råd? Anonymkode: df589...768 2
visp Skrevet 27. juli #2 Skrevet 27. juli Hva du vil med det her? Du vil sikkert ha oppmerksomhet. Det du beskriver er et velkjent scenario. Det er en eks. Dere har har hatt sex etter at det har vært slutt. Du legger deg sammen med han. Dere er begge fulle. Du ligger og nyter det som skjer, men er utspekulert nok til å late som om du sover for å se hvor langt han går? Han har sikkert en ekkel følelse han og FOR DERE ER BEGGE FYLLESYKE. 13 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli #3 Skrevet 27. juli Det er ekkelt fordi han tok på deg mens "du sov". Uansett om du faktisk sov eller ikke, så gjorde han noe som er over grensa, mens du ikke var samtykkekompetent (fra hans ståsted). Anonymkode: 09a3d...b6d 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #4 Skrevet 27. juli Ville ikke sovet med ham igjen. Anonymkode: adc88...2d4 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #5 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ville ikke sovet med ham igjen. Anonymkode: adc88...2d4 Men det var jo godt? Anonymkode: 9543c...e85 1 1
G1987 Skrevet 27. juli #6 Skrevet 27. juli "Han sa unnskyld, skal jeg stoppe? Jeg sa vet ikke, for det var jo godt. Han fortsatte, det var veldig godt, jeg kom." Dersom du ikke ville, kunne du jo kanskje svart nei, istedenfor å nytt hva som skjedde, for så å prøve å finne argumentasjon for å gjøre deg til et slags offer etterpå..? 3 10
AnonymBruker Skrevet 27. juli #7 Skrevet 27. juli Ja, jeg skriver anonymt på kvinneguiden, fordi jeg vil ha oppmerksomhet 🙄 Og jeg er ikke fyllesyk lenger nå, dette var lørdag morgen Anonymkode: df589...768 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #8 Skrevet 27. juli G1987 skrev (10 minutter siden): "Han sa unnskyld, skal jeg stoppe? Jeg sa vet ikke, for det var jo godt. Han fortsatte, det var veldig godt, jeg kom." Dersom du ikke ville, kunne du jo kanskje svart nei, istedenfor å nytt hva som skjedde, for så å prøve å finne argumentasjon for å gjøre deg til et slags offer etterpå..? Jeg prøver ikke å gjøre meg til noe slags offer. Hvis du leser det jeg skrev så står det at jeg ikke føler det var et overgrep, fordi jeg var våken og hadde litt lyst. Men den ekle følelsen neste dag, med tanken på at når han gjorde det når han trodde jeg sov, hva gjorde han evt NÅR jeg sov? Anonymkode: df589...768 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #9 Skrevet 27. juli visp skrev (37 minutter siden): Dere er begge fulle. Du ligger og nyter det som skjer, men er utspekulert nok til å late som om du sover for å se hvor langt han går? Utspekulert? Nei. Det startet som en "god unnskyldning" for å slippe å avvise han. Jeg hadde litt blandede følelser, for det er jo godt når noen du har elsket stryker på deg, og jeg ble litt k*t, men samtidig så trodde jeg at han kom til å stoppe når jeg "gjorde det tydelig" at jeg "sov". Mange komplekse følelser når man er veldig full og knapt våken kan føre til dumme, lite gjennomtenkte løsninger Anonymkode: df589...768
G1987 Skrevet 27. juli #10 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg prøver ikke å gjøre meg til noe slags offer. Hvis du leser det jeg skrev så står det at jeg ikke føler det var et overgrep, fordi jeg var våken og hadde litt lyst. Men den ekle følelsen neste dag, med tanken på at når han gjorde det når han trodde jeg sov, hva gjorde han evt NÅR jeg sov? Anonymkode: df589...768 Trolig ingenting, og fryktelig lite nyttig å spekulere om her på KG. Hvorfor sender du ikke bare en mld til han heller, og spør? Om du i etterkant kjenner at du ikke ønsker videre sexuell relasjon med fyren, kan du si at det var godt å sove med ham, men pga ting har vært som di er ønsker du ikke noe slikt mer.. Du må kommunisere med han det gjelder, ikke en haug anonyme på et forum hvor sterke personlige meninger og erfaringer stadig blir fremmet som universal lov.... 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #11 Skrevet 27. juli Dette kunne du jo unngått ganske enkelt, dersom det var viktig for deg. Du kunne latt være å bli med ham hjem. Du kunne avslått tilbudet om å ligge i senga hans. Du hadde flere anledninger til å stoppe ham i senga. Juridisk vil kanskje dette kunne regnes som et overgrep, men rent praktisk har du jo, skritt for skritt, sluppet ham innpå deg og lagt til rette for at dette kunne skje. Å skylde på fylla er en dårlig unnskyldning, for om du vet at fylla gjør seg sårbar for slikt, da må du la være å drikke. Ser av og til kvinner her på KG som opplever liknende, hvor det skjer ting de ikke ønsker, men hvor de langt på vei har lagt opp til det selv ved å gå gjennom de samme trinnene som deg; bli med hjem, velge å samsove, og så ikke klare så stoppe det når ting skjer i senga. Selvsagt kan man si at mannen har skylda når sånt skjer, men jeg mener bestemt at også kvinnen må ta litt ansvar her. Anonymkode: 3bca3...d14 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #12 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette kunne du jo unngått ganske enkelt, dersom det var viktig for deg. Du kunne latt være å bli med ham hjem. Du kunne avslått tilbudet om å ligge i senga hans. Du hadde flere anledninger til å stoppe ham i senga. Juridisk vil kanskje dette kunne regnes som et overgrep, men rent praktisk har du jo, skritt for skritt, sluppet ham innpå deg og lagt til rette for at dette kunne skje. Å skylde på fylla er en dårlig unnskyldning, for om du vet at fylla gjør seg sårbar for slikt, da må du la være å drikke. Ser av og til kvinner her på KG som opplever liknende, hvor det skjer ting de ikke ønsker, men hvor de langt på vei har lagt opp til det selv ved å gå gjennom de samme trinnene som deg; bli med hjem, velge å samsove, og så ikke klare så stoppe det når ting skjer i senga. Selvsagt kan man si at mannen har skylda når sånt skjer, men jeg mener bestemt at også kvinnen må ta litt ansvar her. Anonymkode: 3bca3...d14 Så om en kvinne er med deg hjem og ligger naken i senga di er det lov til å voldta henne? Fordi hun har tatt noen uheldige valg på forhånd? Anonymkode: 09a3d...b6d 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #13 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så om en kvinne er med deg hjem og ligger naken i senga di er det lov til å voldta henne? Fordi hun har tatt noen uheldige valg på forhånd? Anonymkode: 09a3d...b6d Voldtekt? Dette var i hvert fall ikke det. Anonymkode: 783b1...e7a 4 1
G1987 Skrevet 27. juli #14 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så om en kvinne er med deg hjem og ligger naken i senga di er det lov til å voldta henne? Fordi hun har tatt noen uheldige valg på forhånd? Se her TS, 11 svar måtte til, og så er VOLDTEKT på bordet.. ta deg sammen og prat med fyren om du føler behov, det her blir jo bare rør... 4
visp Skrevet 27. juli #15 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Utspekulert? Nei. Det startet som en "god unnskyldning" for å slippe å avvise han. Jeg hadde litt blandede følelser, for det er jo godt når noen du har elsket stryker på deg, og jeg ble litt k*t, men samtidig så trodde jeg at han kom til å stoppe når jeg "gjorde det tydelig" at jeg "sov". Mange komplekse følelser når man er veldig full og knapt våken kan føre til dumme, lite gjennomtenkte løsninger Anonymkode: df589...768 Det er faktisk ikke så veldig komplekst. Du er et voksent menneske. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #16 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så om en kvinne er med deg hjem og ligger naken i senga di er det lov til å voldta henne? Fordi hun har tatt noen uheldige valg på forhånd? Anonymkode: 09a3d...b6d Overhodet ikke! Det er å dra det alt for langt. Det er aldri greit å ha sex med noen mot sin vilje, men jeg mener allikevel at kvinner bør ta vare på seg selv og bidra til å redusere risikoen for at det skjer. Hvis du kjører bil på en forkjørsvei og ser at en foran deg er i ferd med å bryte vikeplikten, da er det bedre at du bremser og unngår smellen, enn at du kjører på retten din og kolliderer med den stakkaren som kanskje var uoppmerksom et øyeblikk og gjorde noe dumt. Anonymkode: 3bca3...d14 1
Tradegy Skrevet 27. juli #17 Skrevet 27. juli (endret) Dette er nettopp en sånn situasjon hvor ting kan kjennes både riktig og feil på én gang..Og det er helt normalt å sitte igjen med en ekkel følelse etterpå, selv om det ikke nødvendigvis betyr at det har skjedd noe kriminelt Noe jeg synes er viktig å løfte frem, er at han faktisk sa unnskyld underveis. Det tyder på at han hadde en viss bevissthet, selv i en full tilstand , og det er faktisk et tegn på at han fortsatt har et slags moralsk kompass. Det gjør ikke situasjonen enkel, men det viser at han reagerte da du sa noe, og ikke bare kjørte på uten hensyn. Samtidig er det også viktig å ikke trekke en direkte linje fra anger eller fylleangst til overgrep. Man kan angre på noe som var samtykket til, og man kan føle seg utrygg i ettertid uten at det nødvendigvis betyr at grensene ble brutt på en overgrepsmåte. Det betyr ikke at følelsene dine ikke er reelle ; tvert imot. Det er helt legitimt å kjenne på at noe føltes godt der og da, men feil i etterkant. Det er veldig vanlig i situasjoner der følelser, tidligere intimitet og rus er blandet i et salig kaos. Du gjorde det du kunne i øyeblikket . Satte en grense da du tok hånda hans og spurte hva han drev med. At du ikke ropte “nei” eller gikk, betyr ikke at du “lot det skje”. Du responderte så godt du kunne ut fra situasjonen, og han stoppet og spurte om han skulle slutte; noe mange dessverre ikke engang gjør. Men kanskje den ekle følelsen du sitter igjen med handler mer om en slags tillit som er blitt litt forskjøvet? At du i alle år har følt deg 100 % trygg, og nå kjenner at det kanskje ikke føltes helt sånn denne gangen? Det er lov. Og du har lov til å bruke den følelsen til å sette nye grenser fremover. Uavhengig av hvordan man setter merkelapp på akkurat det som skjedde. Endret 27. juli av Tradegy 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #18 Skrevet 27. juli Tradegy skrev (3 minutter siden): Dette er nettopp en sånn situasjon hvor ting kan kjennes både riktig og feil på én gang – og det er helt normalt å sitte igjen med en ekkel følelse etterpå, selv om det ikke nødvendigvis betyr at det har skjedd noe kriminelt Noe jeg synes er viktig å løfte frem, er at han faktisk sa unnskyld underveis. Det tyder på at han hadde en viss bevissthet, selv i en full tilstand , og det er faktisk et tegn på at han fortsatt har et slags moralsk kompass. Det gjør ikke situasjonen enkel, men det viser at han reagerte da du sa noe, og ikke bare kjørte på uten hensyn. Samtidig er det også viktig å ikke trekke en direkte linje fra anger eller fylleangst til overgrep. Man kan angre på noe som var samtykket til, og man kan føle seg utrygg i ettertid uten at det nødvendigvis betyr at grensene ble brutt på en overgrepsmåte. Det betyr ikke at følelsene dine ikke er reelle ; tvert imot. Det er helt legitimt å kjenne på at noe føltes godt der og da, men feil i etterkant. Det er veldig vanlig i situasjoner der følelser, tidligere intimitet og rus er blandet i et salig kaos. Du gjorde det du kunne i øyeblikket . Satte en grense da du tok hånda hans og spurte hva han drev med. At du ikke ropte “nei” eller gikk, betyr ikke at du “lot det skje”. Du responderte så godt du kunne ut fra situasjonen, og han stoppet og spurte om han skulle slutte; noe mange dessverre ikke engang gjør. Men kanskje den ekle følelsen du sitter igjen med handler mer om en slags tillit som er blitt litt forskjøvet? At du i alle år har følt deg 100 % trygg, og nå kjenner at det kanskje ikke føltes helt sånn denne gangen? Det er lov. Og du har lov til å bruke den følelsen til å sette nye grenser fremover. Uavhengig av hvordan man setter merkelapp på akkurat det som skjedde. Takk! Dette var et godt svar 🥰 Som hjalp meg med å forstå følelsene mine. For jeg føler ikke at det var et overgrep, men forsøket tillit var en god beskrivelse Anonymkode: df589...768 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #19 Skrevet 27. juli Jeg er så jævlig glad jeg ikke er mann. Anonymkode: dbb71...b11 6 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli #20 Skrevet 27. juli Mang en mann som har våknet med en kvinnehånd rundt private deler. Anonymkode: 14e61...9be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå