Gå til innhold

Aeagan som hadde stengt 1 av 3 toalett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste med fullt fly via Aegan fra Chania til Tromsø i går. Fordi jeg har en kronisk sykdom + IBS så betaler jeg for setevalg blant de første rader og ytterst slik at jeg kommer meg på toalettet raskt når det er ledig. 
Denne gangen var toalettet framme stengt og alle passasjerer ble henvist til de to bakerst. Fikk først inntrykk av at det framme var ute av drift, men så så jeg at flyvertinnene benyttet seg av den selv. Dette vedvarte til det var en time igjen av flyturen, da åpnet de den opp for passasjerer. Ved tre anledninger måtte jeg på toalett og to av gangene ble jeg stående i kø bak. 
Jeg ble så utrygg av dette. Har kun reist med Aegan en gang tidligere utenom denne turen. Er det praksis de pleier å ha? 

Anonymkode: 5f6a6...0f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg ikke opplevd. De gangene jeg har reist har det fremste toalettet vært åpent, men bare for oss som har betalt for de dyrere setene, andre passasjerer ble stoppet. 

Liker å fly med Aegean, god mat og god service, deilig at midtsetet ikke er i bruk.

Anonymkode: 18e99...981

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du "fikk inntrykk" av at toalettet var ødelagt, men spurte du? Jeg har også IBS og har mistet all blygsel rundt å spørre. Hvis noe liknende skjer igjen ville jeg bare sagt rett ut: "Jeg har IBS, kan jeg bruke det toalettet der"?

Anonymkode: d3eae...2a8

• Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg reiste med fullt fly via Aegan fra Chania til Tromsø i går. Fordi jeg har en kronisk sykdom + IBS så betaler jeg for setevalg blant de første rader og ytterst slik at jeg kommer meg på toalettet raskt når det er ledig. 
Denne gangen var toalettet framme stengt og alle passasjerer ble henvist til de to bakerst. Fikk først inntrykk av at det framme var ute av drift, men så så jeg at flyvertinnene benyttet seg av den selv. Dette vedvarte til det var en time igjen av flyturen, da åpnet de den opp for passasjerer. Ved tre anledninger måtte jeg på toalett og to av gangene ble jeg stående i kø bak. 
Jeg ble så utrygg av dette. Har kun reist med Aegan en gang tidligere utenom denne turen. Er det praksis de pleier å ha? 

Men hvorfor gikk du ikke til besetningen på et tidspunkt for å sjekke?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal vel ikke se bort fra at det ikke var i presentabel tilstand, og at crewet brukte et ledig minutt nå og da på å få det i orden i løpet av flyturen. Shit happens.

Anonymkode: 18e0e...353

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du gjort hvis det var mye turbulens og du ikke kunne gått på noen av toalettene?

Anonymkode: 99c2e...ca7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flyvning til typiske feriedestinasjoner midt i fellesferien = alt kan skje med toalettene. I tillegg bruker mange selskaper mye innleid mannskap som ikke nødvendigvis er drillet i samme rutiner. 

Jeg har opplevd mange stengte toaletter på flygninger, men ikke funnet et mønster etter hvilket selskap det er. Jeg tror mye handler om at det på sommeren er typisk mange korte layovers, så man får ikke nødvendigvis samme tid til å klargjøre kabinen mens flyet står på bakken. 

Jeg ville heller spurt kabinpersonalet der og da enn kvinneguiden i etterkant. 

Anonymkode: 9260d...c17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 27.7.2025 den 17.39):

Men hvorfor gikk du ikke til besetningen på et tidspunkt for å sjekke?

Det gjorde jeg, og flere som sto framme å venta på at det skulle bli ledig, ble bedt om å gå på de bakre toalettene i stedet. De sa ikke at det var i ustand. Bare at det ikke var tilgjengelig. De brukte det jo selv flere ganger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du skal vel ikke se bort fra at det ikke var i presentabel tilstand, og at crewet brukte et ledig minutt nå og da på å få det i orden i løpet av flyturen. Shit happens.

Det kan hende. Det fikk jeg ikke svar på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 15.00):

Du "fikk inntrykk" av at toalettet var ødelagt, men spurte du? Jeg har også IBS og har mistet all blygsel rundt å spørre. Hvis noe liknende skjer igjen ville jeg bare sagt rett ut: "Jeg har IBS, kan jeg bruke det toalettet der"?

Anonymkode: d3eae...2a8

Jeg spurte. De sa det var “unavailable”. Dersom det hadde vært helt krise så ville jeg gitt uttrykk for det. Men denne gangen gikk det nogenlunde greit. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 13.00):

Nei, det har jeg ikke opplevd. De gangene jeg har reist har det fremste toalettet vært åpent, men bare for oss som har betalt for de dyrere setene, andre passasjerer ble stoppet. 

Liker å fly med Aegean, god mat og god service, deilig at midtsetet ikke er i bruk.

Ja er derfor jeg betaler og sitter framme. Men midtsetene var i bruk nå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva hadde du gjort hvis det var mye turbulens og du ikke kunne gått på noen av toalettene?

Det hender jo fra tid til annen og også nå. 
Hittil har jeg ikke hadd noen krise akkurat da. Håper det ikke skjer. 
Har alltid med ekstra skift, dog 🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja er derfor jeg betaler og sitter framme. Men midtsetene var i bruk nå. 

Var det en chartertur da? På ordinære rutefly er midtsetene ikke bruk på de dyrere billettene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Pun intended 😂😂

Anonymkode: ca4df...2db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg spurte. De sa det var “unavailable”. Dersom det hadde vært helt krise så ville jeg gitt uttrykk for det. Men denne gangen gikk det nogenlunde greit. 

Men du spurte om du kunne bruke toalettet, ikke at det var krise? Du vet jo ikke hva svaret hadde blitt da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 18.09):

Var det en chartertur da? På ordinære rutefly er midtsetene ikke bruk på de dyrere billettene.

Var charter ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fortrekker Aegean, bruker selskapet så sant det er mulig. Aldri opplevd det du skriver. Og det er neppe vanlig heller.  Aegean ble kåret til «Beste regionale flyselskap i Europa» av World Airline Awards i 2024, og det for for 13. år på rad!

Anonymkode: ba124...690

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2025 den 18.09):

Midtsetet er ikke blokkert med SAS plus, SAS business i Europa starter ikke før 1. oktober 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Midtsetet er ikke blokkert med SAS plus, SAS business i Europa starter ikke før 1. oktober 

Nå handler denne tråden om Aegean og der er ikke midtsetet i bruk på ordinære rutefly ved kjøp av dyrere billetter. Vet ikke hvorfor du drar inn SAS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...