Chlypa Skrevet 27. juli #21 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tenkt på noe i det siste, og jeg VET at noen kommer til å føle seg truffet – og det er helt greit. Hvis du blir sur nå, så er det nok deg det gjelder. Er det bare jeg som har lagt merke til at de som tuter mest i trafikken, stort sett er de som ikke burde vært i bilen i det hele tatt? Altså, vi snakker folk som ikke kan vikeplikt, som stresser i rundkjøringer, som får panikk av en ryggende bil, og som tuter hvis noen bruker mer enn 0,3 sekunder på å slippe clutchen i lyskrysset. Tuting har liksom blitt et slags «panikk-språk» for de som mangler kjørekompetanse og tålmodighet. Ikke rart de tuter – de skjønner jo ikke trafikkbildet rundt seg! Det er som om hornet er deres eneste forsvar i en verden de ikke forstår. Og det verste? De tuter alltid før de har vurdert situasjonen. Som om de tror hornet løser alt. “Oi, en fotgjenger! TUT!” “Oi, en bil rygger forsiktig ut! TUT!” Har vi glemt at det faktisk går an å bruke HJERNEN i trafikken? Eller er det blitt valgfag? Helt ærlig, jeg mener at hvis du tuter mer enn én gang om dagen, så burde du kanskje levere inn lappen og ta en liten reality check. Det er ikke alle som er laget for å kjøre bil, og det er HELT greit. Tog er også fint. Kjør debatt. Men ikke tut. Anonymkode: f01dd...848 Jeg tuter når: du presser deg forbi meg gjør en farlig forbikjøring bryter trafikkreglene
AnonymBruker Skrevet 27. juli #22 Skrevet 27. juli Tutet på en bil i går. Den hadde bare stoppet opp, midt i kjørebanen, gikk ikke å komme seg forbi, nødblink ikke på. Stanset bak den, antok den fulgte såpass med at den ville kjøre videre når det kom biler bak. Det gjorde den ikke. De kjørte videre da den fikk en berettiget tut. Anonymkode: 038ff...82f 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli #23 Skrevet 27. juli Chlypa skrev (9 minutter siden): Jeg tuter når: du presser deg forbi meg gjør en farlig forbikjøring bryter trafikkreglene Ingen grunn til å tute på farlige forbikjøringer. Bare la dem kjøre forbi, og sørg for å gjøre deg så lite utsatt for en ulykke som mulig. Anonymkode: c795e...a37 1
makkapakka Skrevet 27. juli #24 Skrevet 27. juli Jeg har tutet på de som har svære feite biler som kjører rett ut foran meg, som om alle skal ha vikeplikt for disse rikingene. Jeg har blitt tutet på over lengre strekning av en som hadde småbarn i baksetet, hadde det for travelt med å holde fartsgrensen, vinglete kjøring og barna hadde morro med at faren holdt på slik, det var midtrabatt så han kom ikke forbi... skal ikke nevne nasjonalitet på fører for da får jeg vel advarsel.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #25 Skrevet 27. juli Det er greit å ha litt basis tuteerfaring hvis man skal på bilferie i Frankrike eller Italia. Man kommer fort litt til kort der, da tuting er en forutsetning for god trafikkflyt. Anonymkode: 3165e...14e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #26 Skrevet 27. juli Jeg er en habil sjåfør, er stødig på regler, etterfølger regler og kjører trygt både for meg selv og andre, men dessverre også lettantennelig. Tuting forekommer dessverre. Anonymkode: 442a7...341 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli #27 Skrevet 27. juli Hadde en kollega som gjorde dette til støtt å stadig, endte med å nappe ledningen av fløyta på bilen Anonymkode: 54e21...25a
AnonymBruker Skrevet 27. juli #28 Skrevet 27. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er en habil sjåfør, er stødig på regler, etterfølger regler og kjører trygt både for meg selv og andre, men dessverre også lettantennelig. Tuting forekommer dessverre. Anonymkode: 442a7...341 Og hva sier veitrafikkloven om tuting? Anonymkode: f01dd...848
Seff Skrevet 27. juli #29 Skrevet 27. juli De som tuter uten grunn, er vel for det meste eldre menn, er det ikke? De må vel få aggresjonen ut et sted. 1
Adrenalina1 Skrevet 27. juli #30 Skrevet 27. juli Bacteria skrev (9 timer siden): Blir ikke så ofte tuta på, men har både som passasjer og ellers lagt merke til at det er mer tuting i trafikken nå enn for en ti år tilbake? Det er fordi det stadig blir flere bilder.
PITTY Skrevet 1. august #31 Skrevet 1. august Her var det mye irrelevans til tema om tuting synes nå jeg..
AnonymBruker Skrevet 1. august #32 Skrevet 1. august Jeg liker å tute hvis jeg kan skremme noen. Sto bak en mopedist på rødt lys og tuta, fjolset feis rett ut i krysset på rødt mens jeg lo godt ja. En annen gang obeserverte jeg om natta en gammel kæill som skulle over fotgjengerfeltet på rødt, det var mørkt så jeg skrudde av billyset og motoren og gled stille og mørklagt mot krysset. Rett før gubben kom lys og horn på, var en fornøyelse å se antikviteten aksellrere ut av krysset med nakoknekk i knærne. Beste morroa er den redselen man påfører andre mener jeg! Anonymkode: d7f65...573
AnonymBruker Skrevet 1. august #33 Skrevet 1. august Overdreven tuting gjør ikke trafikkbildet tryggere. Tuting når det tydelig er noe som trengs å bli obs på, !fort! så forstår jeg. Men, tuting når det ikke er trafikkfarlige situasjoner, tror jeg muligens heller kan skape trafikkfarlige situasjoner. Anonymkode: bc9c0...d99
AnonymBruker Skrevet 1. august #34 Skrevet 1. august Er vel relativt åpenbart at at ts sliter med rundkjøringer og blir tutet på en del. Kan ikke huske å ha blitt tutet på i mine 29 år med lappen. Ts it's you. Anonymkode: 2cba0...659 1
AnonymBruker Skrevet 3. august #35 Skrevet 3. august Nei det er stikk motsatt. Både jeg og andre må stadig tute på folk som roter noe så skinnsykt i trafikken. Som ikke overholder vikeplikten, sover ved grønnt lys, ol. AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 9.49): som får panikk av en ryggende bil Anonymkode: f01dd...848 Jeg har MANGE ganger reddet en idiot fra å rygge inn i meg ved å tute på dem. De bare slenger bilen i revers og kjører på uten å se seg bakover en gang. En gang en utenlandsk dame på en parkeringsplass var på vei til å rygge inn i meg og jeg tutet kjørte jeg opp på siden hennes og rullet ned vinduet og sa "du må se deg for før du rygger", og svaret hennes var "det er jo lys" som om ryggelyset fratar hun fra vikepliken når hun rygger... Anonymkode: e6d3d...51b 1
Flintis Skrevet 3. august #36 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei det er stikk motsatt. Både jeg og andre må stadig tute på folk som roter noe så skinnsykt i trafikken. Som ikke overholder vikeplikten, sover ved grønnt lys, ol. Jeg har MANGE ganger reddet en idiot fra å rygge inn i meg ved å tute på dem. De bare slenger bilen i revers og kjører på uten å se seg bakover en gang. En gang en utenlandsk dame på en parkeringsplass var på vei til å rygge inn i meg og jeg tutet kjørte jeg opp på siden hennes og rullet ned vinduet og sa "du må se deg for før du rygger", og svaret hennes var "det er jo lys" som om ryggelyset fratar hun fra vikepliken når hun rygger... Anonymkode: e6d3d...51b Oi
AnonymBruker Skrevet 3. august #37 Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 9.49): Helt ærlig, jeg mener at hvis du tuter mer enn én gang om dagen, så burde du kanskje levere inn lappen og ta en liten reality check. Det er ikke alle som er laget for å kjøre bil, og det er HELT greit. Tog er også fint. Kjør debatt. Men ikke tut. Anonymkode: f01dd...848 Det er vel heller de som blir tutet på mer enn én gang for dagen som bør levere inn lappen og ta en reality check! Er du kanskje en av dem siden du mener at det er heller de som tuter som bør vurdere å kvitte seg med lappen? Jeg tuter på bilister som sørger for at jeg havner i potensielt skumle og farlige situasjoner fordi de bryter sin vikeplikt ovenfor meg. Anonymkode: c15bb...30e
AnonymBruker Skrevet 3. august #38 Skrevet 3. august For noen år siden i Oslo sentrum la jeg meg på hornet i sikkert 10-20 sekunder etter at en foran meg hadde stått over hele grønt lys perioden 3 ganger i samme lyskrysset! Da kjørte hun ut i midten av lyskrysset, også stoppet opp der... Må jo ha vært noe så skinnsykt rusa bak rattet hun der. Anonymkode: e6d3d...51b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå