Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Endret av Pba
Fjerner teksten da jeg prøver å glemme temaet
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingen annen utvei enn å kutte dem ut. De fortjener dere ikke, og barna kommer til å bli påvirket av den sårende psyke oppførselen der fra. Bruk tiden deres med folk som vil dere vel❤️

• Liker 21
  • Hjerte 7
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

De er en totalt dysfunksjonell familie, det vil aldri bli lett og greit å omgås dem. Jeg ville av hensyn til barna og meg selv droppet kontakten helt. Heller dyrke og pleie annen familie/slekt som er hyggelige, varme og normale, eller lagt mer vekt på å bygge opp vennskap som nesten blir som familie.

Anonymkode: 4f115...1b8

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Null tvil, kutt dem helt ut. Det der går ikke an å reparere. I tillegg må det være diagnoser/psyk med de foreldrene til mannen din. Totalt dysfunksjonell familie.

Anonymkode: 27574...21c

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stefaren er ikke interessert i dere - kutt ham ut. 

Moren støtter stefaren - kutt henne ut. 

Problem løst. 

Anonymkode: 27166...84e

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kutt de ut , ærlig talt det er jo ikke noen grunn til noe annet

Anonymkode: 78a77...979

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt forvirret. Er det stesøster eller halvsøster? Deres barn er ikke stefaren biologiske barnebarn, mens stesøsterens er det. Det må være greit å si det. Det å kommentere noens utseende er sjelden akseptabelt, så greit at dere sa fra. Dere har valgt å ikke omgås dem, de ønsker ikke å omgås dere, så hvorfor følger dere dem på SoMe?

Anonymkode: 45f32...ef7

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kutt dem ut. La evt farmor komme på besøk til dere. 

Kanskje dere kan finne en reserve-bestemor eller noe i nærheten, eller har dere en tante eller onkel? Det er kjipt å ikke ha familie. 

Uff ingen burde ha det sånn. Sender en klem 🥰

Anonymkode: d144d...52d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For ungenes skyld burde dere kutte kontakten. Det er faktisk bedre å vokse opp uten besteforeldre, enn med giftige besteforeldre som driver forskjellsbehandling, manipulering og stør om seg med negative uttalelser. 

Anonymkode: 3abd6...8df

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere kutter de helt ut! Nærmest barnemishandling å la barna deres være i samme rom som de. 
Det må jo feile den familen noe,man sender ikke meldinger som de der…

Anonymkode: 14864...f40

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For noen dysfunksjonelle mennesker. Hver gang jeg leser om slike foreldre her inne, blir jeg utrolig nysgjerrig på hvordan de ellers fungerer i livet og hvordan de fremstår for naboer, venner og kollegaer.

Hvis de er så merkelige som dette når det kommer til eget barn og familie, må de da vel være litt «spesielle» i relasjoner til andre mennesker også?

Anonymkode: 26d71...601

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er litt forvirret. Er det stesøster eller halvsøster? Deres barn er ikke stefaren biologiske barnebarn, mens stesøsterens er det. Det må være greit å si det. Det å kommentere noens utseende er sjelden akseptabelt, så greit at dere sa fra. Dere har valgt å ikke omgås dem, de ønsker ikke å omgås dere, så hvorfor følger dere dem på SoMe?

Anonymkode: 45f32...ef7

Jeg tolker det som at det er halvsøster, selv om ts skriver ste-

Sitat

mannen min har også to stesøsken som moren har fått med stefaren hans.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kutt de ut. Finnes nok av litt eldre par som gjerne stiller opp som reserve-besteforeldre hvis dere skulle ønsket det. Ellers så er det å gjøre det beste ut av det selv om det blir uten besteforeldre på begge sider.

Anonymkode: 61e0f...02e

AnonymBruker
Skrevet

De har jo allerede kuttet ut dere.. nå er det deres tur. Dere får det bedre uten dem. 

Anonymkode: 41889...eaf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sag av greina. Dere trenger ikke giftige folk i livet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må først lære deg rette begreper, dersom din svigermor er mor til både din mann og søsteren er det halvsøster, ikke stesøster. Syns familien han høres veldig spesiell ut, samtidig må det være lov å glede seg litt ekstra over å bli biologisk bestefar, fordi man da kan se om man kjenner igjen trekkene fra egen slekt. Hvis dere syns dere blir dårlig behandlet er det lov å si fra om det, og selvfølgelig redusere kontakten. Men når du er 22 og har to barn (herregud), så tenker jeg dere alle er veldig unge, og ikke nødvendigvis har forstått alt rett. Det er f.eks helt naturlig å si noen er blitt gammel når de skal bli bestemor, uavhengig av om de er 45 eller 70 når det skjer. 

Anonymkode: 5976a...d3a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Pba skrev (12 timer siden):

Hei. Tar gjerne imot tanker og råd, men skriver dette mest for å få det av brystet. Beklager lang tekst.

jeg og mannen min har vært sammen i fem år, gift i ett år og har to barn sammen.

Har bestandig trodd at jeg hadde et fint forhold til mine svigerforeldre, og dro ditt støtt og stadig (de bor en time unna). mannen min har en stefar som har vært hans eneste farsrolle i over 20 år da han ikke kjenner sin egen pappa, mannen min har også to stesøsken som moren har fått med stefaren hans.

Da vi fortalte svigerforeldrene mine at vi ventet vårt første barn sammen. Sa stefaren noe i den duren om at moren var blitt gammel nå siden hun skulle bli besteforelder, jeg plottet inn at han var like gammel da han skulle bli bestefar. Vi endte ihvertfall opp med at det ble nevnt at jeg bare har (direkte sagt) ubiologisk familie da jeg kommer fra et hjem fylt med rus i bildet, men at det er familien min og at han selvsagt skulle være bestefar da han er den barnet kommer til å kjenne og elske.
etter vi fikk barnet sammen tok det ikke lang tid før det først begynte med at svigerfar begynte med å kommentere på utseende til barnet vår (var et friskt barn, ikke noe galt med h*n). Etter ett halvt år ble stesøsteren gravid med en fremmeds mann barn på andre siden av landet. Da vi alle møtte hverandre på "familie middag" begynte moren og stesøsteren til mannen å snakke om at endelig skulle stefaren bli ordentlig bestefar. Da vi spurte hva det skulle bety sa stefaren at det endelig var biologisk. Da vi kom hjem snakket jeg og mannen sammen og ble enige om å snakke med dem for å fortelle om at tingene de sa var sårende. Vi fortalte at vi ikke syntes det var gøy at han snakket om utseende på barnet, at hver gang vi var der (som var ofte) skulle det kommenteres på til de andre som var på besøk (venner og familie), vi fortalte at vi følte ar han hånte h*n, da ble vi møtt med svar om at vi skulle da fa*n ikke fortelle hva og hva ikke han fikk si. Samt fortalte vi at det var sårende at de sto å snakket om at barnet vårt ikke var ekte nok. Igjen ble vi møtt med at vi måtte komme oss ned fra vår høye hest. Etter en stund fikk jeg melding av svigersøsteren min om der det var trusler, at jeg var det og det, og at det var min feil at broren hadde flyttet til nabokommunen og klikket helt osv. etter vi sa ifra om kommentarene demmers begynte svigers og søskena hans å sende melding bla. om at han skulle velge sitt blod over meg og barnet vårt, at blod var tykkere enn vann, jeg snakket for lite, jeg var frekk, jævlig, manipulerende, kontrollerende, ekkelt menneske, dårlig mor, falsk, skuespiller, han ikke måtte gifte seg med meg, at det var viktigere å ha forholdt til dem, at jeg ikke var velkommen og kom til å bli kjeftet ut osv. de fikk hele sin side av familien til å kutte kontakt med mannen min siden han var sammen med meg og truet han med forskjellige ting.

når venner av familien spør hvordan det går med barnet vårt sier svigermor at hun vet ikke for hun får ikke se h*n, selv om det er de som har kuttet oss ut. 
de var invitert i bryllupet vårt med valgte å ikke komme, de ble invitert i bursdagen til barnet, men valgte å ikke komme, på fbstory legger hun ut at de har familiemiddag der det står at det er så godt at hele familien er samlet, og at mannen min bare ser disse storyene da han ikke inviteres.

Nå to år senere kjøper de masse ting og tang til stesøsterens barn og prioriterer tid og være med dem. Vi har fått vårt andre barn, og De gangene vi møtes later stefaren som om barna våre ikke eksisterer, han vil ikke hilse på h*n selv om barnet sier hei, han ser til og med ikke på barna våre, de er bare luft for han.

Hva gjør jeg når vi har ventet to år på at ting skal endre seg og det bare blir værre og værre å se på. Han leker og tuller med sitt "biologiske" barnebarn og later som vårt ikke finnes foran h*n. Moren til mannen min står bare å ser på og syntes dette er helt grei oppførsel fra hennes mann sin side.

jeg blir så lei meg, og vet at mannen min har hatt en grusom barndom med mye neglisjering, manipulering og kontrollering. Har prøvd å si at vi nå har ventet i to år på endring fra demmers side, og at størstemann begynner å legge merke til ting, om at man snart må slutte å dra dit pga dette. Han blir selvsagt lei seg, men hva ellers kan man gjøre når dette ingen ende vil ta.

Mye mer å si mellom linjene, men er evig langt nok nå, takk for at man får ut litt frustrasjon og tårer.

Hilsen trist mor og sliten kone på 22

Jeg leste ned til "De gangene vi møtes later stefaren som om barna våre ikke eksisterer...". Altså, hvorfor i alle dsger treffes dere når de har sagt og gjort alt dette? Hvorfor har dere hverandre på SoMe? Det er ekstremt selvdestruktivt av dere å fortsatt ha kontakt. Jeg forstår det er vanskelig, men dere fortjener så mye bedre enn dette. Slett, blokker, ikke møt dem. Jobb med å skape et godt og trygt nettverk med venner der dere bor. 

Jeg heier på dere og at dere klarer å løsrive dere fra denne destruktive relasjonen som ikke bare skader dere, men også barna deres.

Anonymkode: 6383b...7fa

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt greit å glede seg over å bli biologisk bestefar, men det er unødvendig å stadig nevne dette. Tenker at stefar burde tåle å høre at det er sårende. 

Familien er dysfunksjonell ja. Det kan også være at TS og mannen er preget av sin oppvekst. Kanskje hvordan de sa fra ikke var på beste måte? Så grunnet all baggasje som alle har, så ble det slik det ble. 

Uansett så har det nå gått så lang tid, og stefar oppfører seg uspiselig. Man kan forsøke å snakke med dem en gang til selvsagt, men tror egentlig det er nytteløst. Deres ego er for stort. 

TS: du er så ung. Kun 22 år. Du skulle hatt foreldre og svigerfamilie rundt deg som støttet deg og mannen og var der for dere. Det høres ut som dere må gå videre uten svigerfamilien. Legg dem på skjul på Some, og hold avstand. Dere trenger ikke kunngjøre at dere kutter kontakten. 

Syns ideen om reserve besteforeldre var fin. Håper dere jobber med egen baggasje og ikke blir en dysfunksjonell familie selv. Ta vare på dere selv og bruk heller tid på venner ☺️

Anonymkode: 140e3...3ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye likt i min manns slekt, ikke verbalt men ved oppførsel. Sjekk ut en forening som heter Enestående familier. Det er en forening for de som ofte er alene sammen med sine barn. Klem 🩷

Anonymkode: 48b38...c40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For noen dysfunksjonelle mennesker. Hver gang jeg leser om slike foreldre her inne, blir jeg utrolig nysgjerrig på hvordan de ellers fungerer i livet og hvordan de fremstår for naboer, venner og kollegaer.

Hvis de er så merkelige som dette når det kommer til eget barn og familie, må de da vel være litt «spesielle» i relasjoner til andre mennesker også?

I mange tilfeller vil personer som kjenner til disse menneskene beskrive dem som snille, hjelpsomme og gode. Det kan jo selvsagt være noe spesielt med dem, feks. familieforhold, men folk som kjenner dem tror ikke de har gjort noe galt iallfall, så snill og omtenksom de er.

Ts: når stefar overser barna dine, og later som de ikke finnes, er det et giftig miljø for dem. Skriv ned konkrete eksempler, sånn at dere husker dem, og fortell samboers mor og stefar at dere ikke lengre kan la deres barn møte dem begge, pga oppførselen til stefar mot dem. Han er en voksen, og må kunne ta seg sammen og oppføre seg mot barna deres. Klarer han ikke det, er samboers mor velkommen til å møte barna hos dere, men dere kommer ikke til å la barna møte stefar mer. 

Anonymkode: 6c7d2...570

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...