Gjest Hufsa Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 Min mor & jeg vurderer å reise en langhelg til Beijing.. Noen som har gjort det?
vilde Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 Har ikke vært der selv, men kjenner mange som har vært der, og håper å dra dit selv engang En langhelg er kanskje litt kort tid? Mye å oppleve og en ganske lang reise! Ville nok minst hatt 1 uke...
Gjest Sukkerert Skrevet 24. mars 2006 #3 Skrevet 24. mars 2006 Langhelg? Det tar vel i underkant av 15 timer med fly hver vei. -Begrenset hvor mye tid det er igjen av en helg da.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #4 Skrevet 24. mars 2006 En langhelg er nok litt kort ja..men Kinareiser arrangerer faktisk langhelger til Beijing. Man får 2 hele dager i Beijing, totalt 5 dager tilsamenn
Gjest Aloha Skrevet 24. mars 2006 #5 Skrevet 24. mars 2006 Beijing er en fantastisk by! For en førstegangsreisende ville jeg anbefalt minimum 4-5 dager der borte. Regner med dere kommer til å shoppe.....men gå for all del ikke glipp av must som muren, Den forbudte by, Himmelens Tempel, akrobatikkforestilling, Pekingandmiddag, Sommerpalasset etc. Dere trenger en uke for å rekke alle "mustene"!
Knøttet Skrevet 24. mars 2006 #6 Skrevet 24. mars 2006 ja, jeg var der for 6 år siden. Det var rett og slett bare helt utrolig. Den beste turen jeg har vært på. Heldig du som skal dit, jeg vil tilbake jeg!! Men er enig med de andre her- langhelg blir litt kort siden flyturen er utrolig lang.. Vi var der i 10 dager, det var egentlig passe- det er tross alt en veldig stor og hektisk by. God tur!!!
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #7 Skrevet 24. mars 2006 Slutter meg til alt Aloha skrev. Beijing er fantastisk. Men ettersom dere har begrenset tid ville jeg nok forsøkt å velge ut noe som dere ser og droppet mye. Dere rekker ikke alt.
Knurr Skrevet 24. mars 2006 #8 Skrevet 24. mars 2006 Var der i en uke i fjor, og ble så stressa! Det var jo så utrolig mye å se og oppleve og gjøre og alt mulig! Endte opp med å sove veldig lite og drikke mye kaffe. Anbefaler å lære pinnespising hvis du først skal spise skikkelig kinesisk mat. For all del unngå "vestlige" restauranter og sånt - McDonalds er døden. Dra på Nattmarkedet hvis du aldri har sett sausetestikler på pinne før. Det er faktisk godt! Jo, også: Kan jeg være med...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå