Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvorfor ikke??

Tror ikke barnet er mer utsatt av den grunn. Overgripere kan like godt bare følge med hvor barn bor og se når dem går ut og inn. Ingen grunn til å tro at opplysninger på netter er værre.

Forresten bor jo barn ikke alene da, så evt overgripere kan jo treffe på en voksen ;)

Tror du en evt overgriper ringer på døra du eller?

Hva med skolevegen og slike ting?

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet (endret)
Hvorfor ikke??

Tror ikke barnet er mer utsatt av den grunn. Overgripere kan like godt bare følge med hvor barn bor og se når dem går ut og inn. Ingen grunn til å tro at opplysninger på netter er værre.

Forresten bor jo barn ikke alene da, så evt overgripere kan jo treffe på en voksen ;)

Er det mulig å være så naiv? :overrasket:

Endret av Piper
Skrevet

Jeg hadde aldri lagt ut bilder av barnet mitt på nettet med navn og adresse. Også i undertøyet da. :overrasket:

Jeg skjønnes ikke vitsen?

Gjest Binna
Skrevet (endret)
Jeg hadde aldri lagt ut bilder av barnet mitt på nettet med navn og adresse. Også i undertøyet da. :overrasket:

Jeg skjønnes ikke vitsen?

Enig i dette.

Hadde det vært bare bilder(med klær på), uten navn og uten adresse hadde det forsåvidt vært greit.

Men hvem har behov av å se navnet, adressen og trusebilder av barn? Det har jeg ikke lyst til å tenke på engang..

Endret av hæxa
Gjest Gjest
Skrevet

Synes du kan hinte frempå om at det ikke er så lurt... Er ikke sikkert de tenker så langt disse foreldrene.

Skrevet

Nå fikk jeg vondt i magen...

Disse foreldrene har i alle fall ikke fulgt den vanlige utviklingen, med at man blir klokere med årene!

Hvem har interesse av å se bilder av et barn i bare trusa, med fullt navn, skole og adresse? Utrolig naivt å tro at dette barnet ikke er mer utsatt enn andre barn. En eventuell overgriper vil jo da ha masse opplysninger å spille på, slipper å finne ut av det selv - og et barn får lett tillit hvis en person kan navn, vet adresse og kjenner til mennesker i barnets nærhet...

Galskap. Vi nordmenn er så utrolig naive. Vi er så beskyttet i landet vårt, men du skal ikke langt over grensen for at tilstandene er helt annerledes. Hvordan kan noen tro at ikke de samme gærningene finnes i landet vårt??? Og når man vet hvor barnet bor, hva det heter osv - det letter jobben noe veldig.

Galskap.

Gjest Gjest
Skrevet
Tror du en evt overgriper ringer på døra du eller?

Hva med skolevegen og slike ting?

JA, nettopp

Skal man mure barn inne da???

Bedre å heller ta den sjansen og la barna få en noenlunde fri oppvekst. Den frykten mange mødre føler smitter over til barna. Selvsagt skal man ta avstand til overgrep, men ikke bekostning av en barndom preget av "husarrest" og frykt ;)

Gjest Binna
Skrevet (endret)
JA, nettopp

Skal man mure barn inne da???

Bedre å heller ta den sjansen og la barna få en noenlunde fri oppvekst. Den frykten mange mødre føler smitter over til barna. Selvsagt skal man ta avstand til overgrep, men ikke bekostning av en barndom preget av "husarrest" og frykt ;)

Det er ikke det det går på her i det hele tatt. Barn kan godt ha egen hjemmeside, men man trenger ikke utlevere alle personlige opplysninger for det... Ferdig oppskrift for overgripere. Det har ingen ting meg "husarrest" å gjøre.

Endret av hæxa
Skrevet

En i familien min var avbildet i vg (vanlig bilde fullt påkledd), med fornavn og etternavn. Resultatet var slibrige meldinger fra en ekkel gubbe på mobilen. Hun måtte avslutte mobil aonomentet (hun var 13 da).

Poenget er vel ikke at man skal mure barna, men hvis man ikke legger ut bilder så vet jo ikke overgripern at barnet finns. Nå har ikke jeg barn men at fremmede skal ha sekuelle tanker om de barna jeg evntuelle skal få... æsj. jeg kommer til å være kjempe streng på internet bruken.

Gjest Gjest
Skrevet
En i familien min var avbildet i vg (vanlig bilde fullt påkledd), med fornavn og etternavn. Resultatet var slibrige meldinger fra en ekkel gubbe på mobilen. Hun måtte avslutte mobil aonomentet (hun var 13 da).

Poenget er vel ikke at man skal mure barna, men hvis man ikke legger ut bilder så vet jo ikke overgripern at barnet finns. Nå har ikke jeg barn men at fremmede skal ha sekuelle tanker om de barna jeg evntuelle skal få... æsj. jeg kommer til å være kjempe streng på internet bruken.

De aller fleste overgrep er nær bekjent av offeret. Det er uhyre skjelden at en overgriper finner et ukjent offer. DERFOR mener jeg at dette er unødig frykt ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Problemet er at ting er så lett å bruke når det ligger på lett. Jeg tror at noen av de grensene man har ellers i samfunnet forsvinner når man er på nett, og at det er med på å gjøre ting farlig.

Gjest Gjest
Skrevet
Problemet er at ting er så lett å bruke når det ligger på lett. Jeg tror at noen av de grensene man har ellers i samfunnet forsvinner når man er på nett, og at det er med på å gjøre ting farlig.

Det er vel fordi man kun hører de negative historiene.... :tristbla:

Gjest Gjesta
Skrevet
Det er vel fordi man kun hører de negative historiene....  :tristbla:

Nei det gjør man da ikke. Men man må passe på sine barn og ta forholdsregler siden de ikke kan gjøre det selv.

Skrevet
Ja dette var ille synes jeg.

En ting er dette med at barnet går rundt i trusa og at det finnes mange syke folk ute på nettet,en annen ting er jo at: hva fatter denne 8 åringen av dette med egen hjemmeside??

Hvilke innteresser har  barnet av dette??Andre unger kan se de bildene og erte henne.

En hjemmeside er greit det, men da får de tilhøre foreldrene .

Nå vet jeg jo att ungdommer lager slikt selv,men her er det snakk om en 2-3 klassing.

Dette hadde jeg aldri gjort.

En 8-åring kan fatte mye av dette med egen hjemmeside, og kan ha stor interesse av å ha en egen hjemmeside. Det er utrolig mange barn i 8-års alderen som er kjempeinteressert i data, og det er da veldig lærerikt å kunne være med å lage sin egen hjemmeside, oppdatere den, følge med på gjestebok etc. Men jeg ville ALDRI ha lagt ut fullt navn og adresse og skolen til barna mine i et slikt tilfelle. Ang. bilder av barnet i bare trusa er jeg enig med deg: andre barn kan se de bildene og erte henne. Tror sjansen for at bildet skal bli årsak til erting/mobbing av andre barn er større enn at blidet skal bli brukt av pedofile overgripere, men man vet jo aldri.

Greit at man ikke skal gjøre nervevrak av barna med å skremme de om alle mulige farer som truer, men man kan jo la være å skrive navn, adresse og skole og legge ut halv-naken-bilder uten at man forteller om hva disse opplysningene i værste tilfelle kan bli brukt til...

Gjest Donna
Skrevet

Jeg ser ikke det katastrofale i dette. Mange virker nærmest hysterisk redde for å legge ut opplysninger i barna sine på internett.

La jenta og faren få ha hjemmesiden i fred uten sure oppgulp og bedreviter-råd fra andre.

Jeg har opplevd endel skremmende med overgripere når det gjelder sønnene mine. Det har skjedd ved to tilfeller - det ene på skolen (av en lærerskolestudent). Det andre tilfellet var på en fritidsklubb i bydelen (av en ansatt). Overgrep mot barn og unge skjer i all hovedsak i nærmiljøet vårt. Overgripere søker seg til skolene, til fritidsklubbene, til speideren, til idrettslagene, osv ... Venninnen min har opplevd seksuelle overgrep i speideren. En annen venninne har opplevd overgrep av onkelen sin.

Har dere virkelig hørt om unger som har blitt oppsøkt etter å hatt opplysniger liggende på internett? Det har ikke jeg ...

La meg si det slik - jeg hadde vært reddere for å sende ungene min avgårde på speiderleir enn å legge ut bilde, navn og adresse på internett. Jeg vet hvor sjansen er størst for at noe skal skje.

Gjest Binna
Skrevet

Poenget mitt som jeg ikke har fått helt frem er; Hva er grunnen til å ha fullt navn og adresse lagt ut? Det er ingen som har sunn interesse for de opplysningene, unntatt da de som allerede har de opplysningene om jenta. Skjønner?

Egen hjemmeside med bilder o.l. er helt greit å ha selv om man er 8år..

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Skjønner godt at det er morsomt med hjemmeside, men hvorfor legge ut fullt navn og adresse? I tillegg til bilder? Det syns jeg grenser mot uforsvarlig. Og så reagerte jeg litt på at de hadde lagt ut bilde av barnet i bare truse. En 8-åring er da stor nok til at hun f.eks kan bli ertet for dette av klassekamerater?

Og det går an å følge enkelte regler for nettvett, og allikevel ha en morsom hjemmeside ;)

Endret av Fairy
Gjest Gjest
Skrevet
Skjønner godt at det er morsomt med hjemmeside, men hvorfor legge ut fullt navn og adresse? I tillegg til bilder? Det syns jeg grenser mot uforsvarlig. Og så reagerte jeg litt på at de hadde lagt ut bilde av barnet i bare truse. En 8-åring er da stor nok til at hun f.eks kan bli ertet for dette av klassekamerater?

Og det går an å følge enkelte regler for nettvett, og allikevel ha en morsom hjemmeside ;)

Hvorfor skal hun bli ertet av klassekamerater?

Tror ikke mange 8-åringer bryr seg noe om dem ser noen andre 8-åringer i truse. Nå er det ingen forskjell på en 9-årig jente eller gutt heller(i truse) ;)

Skrevet

Tror ikke mange 8-åringer bryr seg noe om dem ser noen andre 8-åringer i truse. Nå er det ingen forskjell på en 9-årig jente eller gutt heller(i truse) ;)

Min lillesøster, på 9 år (akkurat fyllt) bryr seg om det...

Og jeg vet hun ikke er den eneste.

(Derfor også det ble et tema ut av det)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hahaha, det er det morsomste.....

Her i huset har det ihvertfall vart lenge, det med å ikke løpe rundt i undertøyet.... og min minste er åtte og et halvt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...