Cathie Skrevet 23. mars 2006 #1 Skrevet 23. mars 2006 En bekjent av meg har laget en hjemmeside til sin 8åring, her ligger fullt navn og hvilken skole og klasse hun går i. På denne siden er det masse bilder av denne jenta, inkludert et bilde av henne i bare trusa Fikk helt sjokk da jeg så det! Er det jeg som overreagerer her? Det finnes så mange ekle mennesker her i verden! Sånnt ville jeg ALDRI lagt ut om mine barn!
Gjest Enestående mor Skrevet 23. mars 2006 #2 Skrevet 23. mars 2006 Jeg synes også at den var litt drøy ja. Det advares jo mot å legge ut bilder av barna på nettet, så å lage hjemmeside med endel opplysninger om bosted og bilder er ikke særlig lurt.
Gjest Kålungen Skrevet 23. mars 2006 #3 Skrevet 23. mars 2006 Jeg hadde hvertfall ikke gjort dette med sønnen min på 7.
Amanlis Skrevet 23. mars 2006 #4 Skrevet 23. mars 2006 Det med å legge ut bilde av jenta i trusa synes jeg var ille. Man vet jo aldri hva slags folk som ser dette og med hvilken hensikt.
Lionda Skrevet 23. mars 2006 #5 Skrevet 23. mars 2006 Kusina mi har skrevet nettdagbok med bilder av sønnen siden han ble født, men da han fylte ett år la hun passord på den så hun kunne regulere tilgangen. Det er en fin måte å gjøre det på, synes jeg.
Gjest Binna Skrevet 23. mars 2006 #6 Skrevet 23. mars 2006 Jeg synes absolutt ikke du overreagerer.. Ikke lenge siden jeg spurte om noe lignende selv, IKKE så alvorlig. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=nettvettregler
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2006 #7 Skrevet 24. mars 2006 Jeg syns det er drøyt - og veldig unødvendig. En 8-åring TRENGER ikke ei hjemmeside! Ellers syns jeg vel kanskje at folk er litt for slepphendte med hva de legger ut av opplysninger og bilder på nettet. Jeg kommer aldri til å legge ut bilder av barnet mitt på nettet.
ellapille Skrevet 24. mars 2006 #8 Skrevet 24. mars 2006 Ja dette var ille synes jeg. En ting er dette med at barnet går rundt i trusa og at det finnes mange syke folk ute på nettet,en annen ting er jo at: hva fatter denne 8 åringen av dette med egen hjemmeside?? Hvilke innteresser har barnet av dette?? Andre unger kan se de bildene og erte henne. En hjemmeside er greit det, men da får de tilhøre foreldrene . Nå vet jeg jo att ungdommer lager slikt selv,men her er det snakk om en 2-3 klassing. Dette hadde jeg aldri gjort.
Blackjack Skrevet 24. mars 2006 #9 Skrevet 24. mars 2006 Dette syntes jeg var drøyt. Hva i all verden skal en 8 åring med hjemmeside? Og hva i all verden er det moren (ikke) tenker med når hun i tillegg legger ut sånne bilder? Skremmende..
Gjest 2324 Skrevet 24. mars 2006 #10 Skrevet 24. mars 2006 Skjønner ikke hva som er poenget med å lage en hjemmeside til barna før de i det hele tatt er interessert i den slags jeg. Dessuten, hvordan skal denne moren lære datteren nettvettregler, når hun selv er så slepphendt med både bilder og informasjon?
Cathie Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #12 Skrevet 24. mars 2006 Huff, har litt lyst til å si fra til foreldrene... Faren er veldig data entusiast, og lærer seg nye ting på pc'n og ville da lage en hjemmeside til datteren sin. Og hun er jo sååå stolt over den siden. Får vondt av å tenke på hvordan disse bildene av en uskyldig 8åring kan bli brukt!
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #13 Skrevet 24. mars 2006 Jeg ser ikke problemet. Hvorfor kan ikke 8-åringen få ha den gleden med en hjemmeside? Tenk på alt hun lærer av det Synes det er litt ille at man hele tiden skal tenke på overgrep og det som er verre. Selv om hun hadde vært naken på ett bilde, kan ikke noen gjøre noe annet enn å se på bildet. Forresten er det ikke uvanlig med småbarn som blir tatt bilde av nakne, selv av proffesjonelle fotografer. Litt eldre barn blir ofte tatt bilde av i undertøy, og titt og ofte havner slike bilder i avisen som gratulasjon eller hilsen. Hva er forskjellen?? Hvorfor er internett så mye farligere???
Gjest Binna Skrevet 24. mars 2006 #14 Skrevet 24. mars 2006 De 2 første nettvettreglene: 1. Du må aldri fortelle noen du ikke kjenner på Internett hva du heter, hvor du bor eller hvilken skole du går på. 2. Ikke send bilder av deg selv. (kilde www.nettvett.no, www.reddbarna.no) Jeg synes det er meget spesielt og naivt at foreldre ikke overholder visse regler for nettvett. Ikke huskeregler som er lagt ut for barn engang.. Samme hvor stolte de er , så ville jeg sagt ifra. Bedre føre var..
Cathie Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #15 Skrevet 24. mars 2006 Synes det er litt ille at man hele tiden skal tenke på overgrep og det som er verre. Selv om hun hadde vært naken på ett bilde, kan ikke noen gjøre noe annet enn å se på bildet. ← Vet ikke om du har hørt om det jeg, men jeg så hvertfall et program og folk som satt og så etter slike bilder på nettet, gjerne sammen med navn og personopplysninger og laget registre og solgte disse reigstrene til pedofile og andre...
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #16 Skrevet 24. mars 2006 Vet ikke om du har hørt om det jeg, men jeg så hvertfall et program og folk som satt og så etter slike bilder på nettet, gjerne sammen med navn og personopplysninger og laget registre og solgte disse reigstrene til pedofile og andre... ← Man hører jo skrekkhistorier hele tiden, men jeg tror at hvis foreldre hele tiden skal skremme barna med slikt ikke bra det heller. Går ut ifra det er fåtall av barn som faktisk opplever slike grusomheter, og da er det litt dumt at man skal skremme alle barna med slikt. Ikke at jeg vil at overgripere skal ha fritt spillerom, men fordi jeg vil at barna skal ha en god oppvekst. Noe ingem av dem ikke får slik som det utvikler seg nå Greit med gode nettregler, men ser ikke hensikt å nekte dem å lage hjemmesider. Hjemmesider er ikke direkte kontakt med evt. overgripere. Man kan ikke låse barna inne 24/7 heller
Cathie Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #17 Skrevet 24. mars 2006 Hadde du tatt sjansen med ditt barn?? Med fullt navn og bosted?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #18 Skrevet 24. mars 2006 Hadde du tatt sjansen med ditt barn?? Med fullt navn og bosted? ← Hvorfor ikke?? Tror ikke barnet er mer utsatt av den grunn. Overgripere kan like godt bare følge med hvor barn bor og se når dem går ut og inn. Ingen grunn til å tro at opplysninger på netter er værre. Forresten bor jo barn ikke alene da, så evt overgripere kan jo treffe på en voksen
Cathie Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #19 Skrevet 24. mars 2006 Jeg hadde i alle fall ikke tatt den sjansen med mitt barn og jeg synes at det er veldig ansvarsløst! Det er en grunn til at disse nettvett reglene er laget for å si det sånn!
Gjest 2324 Skrevet 24. mars 2006 #20 Skrevet 24. mars 2006 Jeg hadde i alle fall ikke tatt den sjansen med mitt barn og jeg synes at det er veldig ansvarsløst! Det er en grunn til at disse nettvett reglene er laget for å si det sånn! ← Helt enig, jeg hadde ikke tatt den sjangsen med meg selv heller jeg. Legge ut fult navn og adresse og hele pakka, ikke søren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå